BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
veel toeren weinig snelheid
  • Philipmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON za nov 08, 2014 1:28 am
    WoonplaatsCOLON Groningen

    veel toeren weinig snelheid

    door Philipmgf » za nov 21, 2015 12:34 pm

    Sinds deze week merk ik dat de koppeling vrij laat aangrijpt en vervolgens bij het gas geven vooral de toeren op lopen.

    Als de mg eennaal warmer is gaat het beter.
    Mijn vermoeden is dat de koppeling het gaat begeven of kan het ook een andere oorzaak hebben?

    De koppeling ging altijd al zwaarder dan die van mijn broer zijn TF.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: veel toeren weinig snelheid

    door gille » za nov 21, 2015 2:41 pm

    ik heb zo ongeveer het zelfde gehad, ik heb toen enkele punten die met de koppeling te maken hebben
    goed zuivergemaakt, en het gaat tot nu toe veel beter.
    bij was het zover dat bij echt koude motor de wagen helemaal niet meer vooruit ging.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Philipmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON za nov 08, 2014 1:28 am
    WoonplaatsCOLON Groningen

    veel toeren weinig snelheid

    door Philipmgf » za nov 21, 2015 4:04 pm

    Wat heb je zuiver gemaakt? Of heb je wel (uiteindelijk) de koppeling vervangen?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: veel toeren weinig snelheid

    door gille » zo nov 22, 2015 8:33 pm

    ik het de slave en de hoofd koppelingscylinders zuiver gemaakt, de asjes goed glad gemaakt, alles goed ontlucht,
    de wagen rijdt nog steeds na deze interventie.
    gaat het niet stukken beter naarmate de wagen warmer word??
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: veel toeren weinig snelheid

    door Kasper » ma nov 23, 2015 1:22 pm

    Meeste storingen aan de koppeling hebben te maken met slijtage aan de afdichtingen op, vooral de, slave en master cilinder. deze hydraulische componenten hebben nu eenmaal niet het oneindige leven. als het pedaal veel hoger gaat aangrijpen (vooral merkbaar als je eens stukje met slippende koppeling rijdt (of de koppeling laat opkomen)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Philipmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON za nov 08, 2014 1:28 am
    WoonplaatsCOLON Groningen

    veel toeren weinig snelheid

    door Philipmgf » do nov 26, 2015 9:07 pm

    Dank voor de info, hoe maak je buisjes schoon? Zachte doek?

    Twee jaar geleden lekte de mastercylinder (dat is die je ook kunt bijvullen??), de garage heeft toen een nieuwe afdichting erop gezet en vorige jaar is er een nieuwe schakelkabel opgekomen.

    Het aangrijp moment is zolang de auto op mijn naam staat al wat zwaar en laat.

    Maar begrijp dat het dus niet (direct) de koppeling is die af is geschreven. Hoelang/kms gaat een koppeling ongeveer mee bij een mgf?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: veel toeren weinig snelheid

    door gille » za nov 28, 2015 11:37 am

    bij mijn TF is het opgetreden na enkele maanden buiten stil gestaan te hebben,
    daarom ook dat ik niet zozeer naar de koppelingsplaten zelf ging zoeken..
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: veel toeren weinig snelheid

    door Fontech » ma nov 30, 2015 9:36 am

    Doorgang vd as die in je versnellingsbak binnen gaat en bedient wordt door de slavecilinder durft ook nogal eens stroef te gaan/ vast te komen zitten . Hierdoor moet je veel kracht op je koppelingspedaal gebruiken .
    Inspuiten met kruipolie helpt (soms) hiertegen . Mss heeft jullie probleem hier ook mee van doen , in combinatie met een niet meer optimaal hydraulisch circuit ....
    Als een koppeling slipt / blijft slippen .... is vernieuwen de enige goede oplossing .
    Een MG verdient het om in goede staat te zijn en gehouden te worden .
    Mvg.

    Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • Philipmgf
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON za nov 08, 2014 1:28 am
    WoonplaatsCOLON Groningen

    veel toeren weinig snelheid

    door Philipmgf » za dec 19, 2015 4:52 pm

    Het was inderdaad "Doorgang vd as die in je versnellingsbak binnen gaat" die helemaal vast is komen te zitten.

    Deze is weer gangbaar gemaakt en de koppeling is gelijk meegenomen, kortom ik heb je laatste opmerking maar opgevolgd.

    Nooit geweten dat de koppeling zo ligt kan aanvoelen, nog een beetje onwennig maar een stuk comfortabeler.

    Dank voor de tips en het meedenken!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten