BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
hulp nodig bij zt260 motor
  • Michael_H
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON wo okt 14, 2015 8:29 pm

door Michael_H » wo okt 14, 2015 9:44 pm

Hey,
    ik heb overlaatst een motor gekocht van een zt260 en de hele kabelboom, nu heb ik deze proberen te starten maar het pad systeem blokkeert de auto, ik heb de sleutel in de transponderring gestoken maar de computer bleef nog het pad systeem geven als fout, na dat ik de kabels van de transponder ring heb gevolgt kom ik op een stekker maar deze is nergens ingeklikt. Dus nu is mijn vraag wat "stuurdoos" ik nog ontbreek. Op die stekker komen ook 3 dikkere draden op (rood/wit), 1 van het contact die doorverbonden moet worden door de "stuurdoos" naar de andere van de starter.
    ik denk dat de "stuurdoos" ergens aan de bestuurderkant bij de voeten moet zitten als ik de kabelboom bekijk. Kan iemand mij helpen aan een elektrisch schema of vertellen welke stuurdoos er ontbreekt? Ik dacht dat de beveiliging via de ecm van de motor ging en niet een aparte stuurdoos had?
    Hoop dat iemand me hier wijzer kan maken.
    Alvast bedankt
    Michael
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

Re: hulp nodig bij zt260 motor

door Sjonnie » do okt 15, 2015 12:45 pm

Hi Michael,

Ik zou mijn vraag (ook) even hier stellen: http://www.the75andztclub.co.uk/forum/f ... 3718f&f=21

of hier: http://forums.mg-rover.org/forumdisplay.php?f=163

Succes!

Greetz,

Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

If it don't fit use a hammer!
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » vr okt 16, 2015 10:19 am

Dit klinkt als een leuk projectie waar ik graag meer over lees :)
    Lotus Elise S2 111s
  • Michael_H
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3

door Michael_H » zo okt 18, 2015 5:29 pm

Ik heb deze motor gekocht van uit een mg die mee in de ontwikkeling was van de zt260. Dan heeft de motor bij iemand geweest als reserve voor een kitcar voor circuit met diezelfde motor, die motor is nooit gebruikt geweest en nu hij niet meer zo actief was met het circuit gebeuren heeft hij die verkocht, nu heb ik hem en zou deze moet dienen voor in een firebird van 1970 die ook gebouwd wordt voor een beetje te spelen :devil-(
    De motor heeft zelf maar 790km dus is als nieuw, nu had ik ook al achter een turbo of supercharger kit gezocht, er is veel op de markt als aftermarket kit maar deze werd ook origineel geleverd bij mustangs en ook bij de zt maar zou bij deze motor dezelfde drijfstangen en pistons gebruikt worden? Hier vind ik niets van terug.
    Groeten
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » zo okt 18, 2015 5:40 pm

Volgens mij zit je op het verkeerde forum :wink: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)

ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

• Michael_H
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3

door Michael_H » zo okt 18, 2015 5:44 pm

Sjonnie schreefColonVolgens mij zit je op het verkeerde forum :wink: :shock: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Hij komt uit een ZT260 dus ik denk dat er hier wel mensen zijn die me een elektrisch schema van dit type kunnen leveren, of weten welk module er ontbreekt, daarvoor moet ik niet bij het mustang forum zijn he :wink:
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » zo okt 18, 2015 5:50 pm

Dat klopt, maar ondanks dat er redelijk wat mensen hier zitten met een ZT of 75 is een V8 natuurlijk nog steeds zeldzaam.
    Corrigeer mij als ik het verkeerd heb, maar daar komt bij dat de meeste klussen vooral aan de F en TF'jes worden gedaan. De technische kennis van de ZT/75 is hier dus echt minder. Heb mij daarom ook aangesloten op het Britse ZT/75 forum en me nu toch ook maar eens bij het Nederlandse MR-R aangemeld.
    Afbeelding
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » ma okt 19, 2015 5:18 pm

Misschien ook wel interessant voor jou?

viewtopic.php?t=15728
    Lotus Elise S2 111s
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387

door Sjonnie » ma okt 19, 2015 6:58 pm

Michael_H schreefColonHij komt uit een ZT260 dus ik denk dat er hier wel mensen zijn die me een elektrisch schema van dit type kunnen leveren, of weten welk module er ontbreekt, daarvoor moet ik niet bij het mustang forum zijn he :wink:

In het workshop manual of de electrical library wordt alleen melding gemaakt van de diesel :eek: , 1,8 en V6. Volgens mij is de V8 iig in de motorruimte van A tot Z anders dan bij de anderen. Maar ja... kan het natuurlijk mishebben, hè :wink:

Suc⁶

Greetz,

Jan

• ArthurMG
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 134
    GeregistreerdCOLON za jul 25, 2015 7:54 pm
    WoonplaatsCOLON Numansdorp

door ArthurMG » ma okt 19, 2015 7:52 pm

Het is een blok uit een Mustang, het totale chassis heeft men aangepast.
    Er was zelfs geen ruimte meer voor de accu voorin.(staat bij de V8 in de kofferbak.)
    Er is in Nederland bij het MG-Rover forum wat kennis.
    Er is echter ook een forum voor de BENELUX gebaseerd op hoofdzakelijk 75 en ZT's waar veel kennis is van de V8
    dat is R75.info, hier heb ik ook veel voor mijn eigen ZT-T opgestoken.
    Er zit daar een Coen op het forum die er zelf ook een V8 heeft en al veel heeft geüpdatet en de kennis heeft.
    Of hij herrie maakt of muis stil is, Engelse auto's worden altijd bekeken.
    Zal wel door de klasse komen.
    Rover 75 2.5 sterling my'00 full option

MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey verkocht

MGF 1,8 VVC my"96. BRG. No. 021 from 100 first delivered in Holland, registered in MGF reg.
    Milltek sport exhaust, K&N filter, fresh air induct, 52 mm alu throttlebody, 150,9 pk geijkt . verkocht
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

door Los » ma okt 19, 2015 8:11 pm

Kijk anders hier eens, lijkt erop dat de V8 er ook in staat.

http://www.autoepc4you.com/catalog/view ... T-T,-ZT260

Suc6

Henk
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

4frF
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1