Bruno heeft wel gelijk dat te laag runnen de kans op schade aan het 'onderste' membraan vergroot. (vanwege de kegel) (niet zo zeer die tussen de bovenste en onderste, maar in extreme vormen zeker ook!)
Hij heeft ook gelijk dat het op hoogte zetten ieder jaar help, maar ook voor een andere reden. Er zitten namelijk rubber plegende bestanddelen in de originele Hydragas vloeistof. (reden dat ik ook geen "vervangende vloeistof" wil.)
Het kan gebeuren dat niet alleen de stikstof verdwijnt uit de bovenste helft, maar zelfs de vloeistof door het membraan heen naar boven drukt. Dan heb je een heeel erg hard afgeveerde auto aan één kwart...
Doorsnede:

En de Trophy bollen zijn anders doordat ze in totaliteit met de kegel mee lager zijn dan de F bollen, waarmee ze meehelpen in het lager maken van de Trophy t.o.v. de F.
Links de F kegel en rechts de Trophy kegel:

De druk zal niet veel verschillen met die van de F denk ik. Ik zet hem vaak op 31 BAR.
Ze kunnen dus door hun opbouw op meerdere plekken gaan lekken. Door de inwendige rubbers of door corrosie door de bollen zelf.
Als je er nieuwe (andere) in zet, behandel ze dan aan de buitenkant tegen roestvorming, voor de zekerheid.
Of je door van A een stukje af te 'zagen' een Trophy kegel hebt is nu de vraag... Want dan is er weer veel keuze

Het was de MGF Trophy 160,
Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen:
Youtube kanaal 1 en
Youtube kanaal 2