BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door Mr. Dj M. » vr jun 12, 2015 10:15 am

    Ik vind dat bij m'n TF de koelfan relatief snel aan slaat. Na een ritje van nog geen half uur en niet boven de 4000 toeren uitgekomen te zijn, hoor ik de fan toch aanslaan. Wanneer dit precies gebeurd durf ik niet te zeggen, want het is door alle rij geluiden niet te horen tijdens het rijden. Bij arriveren op de bestemming hoor je de fan echter wel, maar hij gaat gelijk uit na het uitzetten van de motor.

    Nu schreef ik al eens eerder over dit punt, maar toen dacht ik dat het vooral te maken had met de stand van de kachel in de auto. Nu het warmer is gaat die niet meer aan en toch kan ik dezelfde situatie van de koelfan nu constateren. Dit relatief snel aanslaan heb ik tot afgelopen winter eigenlijk niet opgemerkt.
    Zou het kunnen dat de thermostaat minder goed functioneert en te laat open gaat?

    Wat vloeistoffen betreft ziet alles er nog steeds goed uit.
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door Kasper » vr jun 12, 2015 10:32 am

    Dat doet die van mij ook, ik denk echter dat dit een software aansturing is, na het stoppen fan relatief snel aan en stoppen zodra de watertemperatuur niet oploopt.
    (Puur een vermoeden, ik maak mij er niet druk om)
    2005, stepspeed, is natuurlijk wel een afwijkende combinatie.

    Heeft mij F überhaupt wel een coolfan: Ja, maar die hoor je alleen als die machine echt gewerkt heeft. :D
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door Mr. Dj M. » vr jun 12, 2015 12:11 pm

    Maak me niet echt zorgen, hij oververhit niet, maar ik blijf het vreemd vinden dat deze nu eerder aanslaat dan een jaar geleden zeg maar.....
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door Bruno » vr jun 12, 2015 12:41 pm

    Je moet je zorgen maken als hij niet aanslaat. Snap dus eigenlijk het probleem niet zo goed.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door Mr. Dj M. » vr jun 12, 2015 3:13 pm

    Maak me ook geen zorgen zoals gezegd Bruno, maar iets functioneert niet meer helemaal zoals eerst. Dan wil ik graag weten hoe het kan komen.
    Mocht er echt een probleem ontstaan heb je de kennis, zodat je het probleem onder controle hebt.

    Sowieso ben ik van het liever voorkomen dan genezen :roll:
    Afbeelding
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door crazywolf » za jun 13, 2015 8:42 pm

    Hij gaat wel uit na een tijdje als hij gewoon draait? Anders zou ik even voelen of de radiator wel warm wordt al eens gehad dat door een luchtbel het water niet door de radiator ging op een of ander manier ?? Sloeg toen ook rap aan en viel niet uit... gaf ook wel wat koelproblemen toen :p
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door gille » zo jun 14, 2015 10:44 am

    ik heb er bij mij binnen een ledje ingebouwd, zodat ik steeds kon zien als de fan al dan niet naar behoren werkt.
    zeer makkelijk als je Interieur er al zo
    Afbeelding
    uitziet,maar anders ook goed te doen hoor:roll:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door Kasper » zo jun 14, 2015 11:17 am

    gille schreefColonik heb er bij mij binnen een ledje ingebouwd, zodat ik steeds kon zien als de fan al dan niet naar behoren werkt.

    Interessant, hoe heb je dat gedaan en waar heb je dat ledje geplaatst?
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door gille » zo jun 14, 2015 4:00 pm

    Ik had gewoon aan de stekker van de fan 2 draadjes verbonden,en deze dan naar de led die geplaatst was bij de knoppen van ruiten,mistlicht etc...
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door Kasper » zo jun 14, 2015 5:15 pm

    gille schreefColonIk had gewoon aan de stekker van de fan 2 draadjes verbonden,en deze dan naar de led die geplaatst was bij de knoppen van ruiten,mistlicht etc...

    Ehhhh, daar is het al vol :oops: maar je hebt natuurlijk gelijk, gewoon over de stekker heen,moet kunnen, liefst wel zo dicht mogelijk bij de fan.

    Wordt eens tijd dat ik ergens een extra knoppen / lampjes paneel ga maken.

    [jokemode]Iemand een 3D printer over?[/jokemode]
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door Mr. Dj M. » zo jun 14, 2015 8:51 pm

    Ook hier zit de knoppenrij vol, geen optie voor een led daar dus, maar je idee is niet verkeerd thumbsup

    Op facebook trouwens deze vraag ook besproken. Het zou te maken kunnen hebben met de PRT:
    Afbeelding

    Aangezien hij niet warm loopt ga ik er nu zeker niks aan doen, maar het is goed om te weten dat dit onderdeel mogelijk in de toekomst een probleem kan gaan geven. Mocht er echt een probleem optreden weet ik waar te kijken :wink:
    Afbeelding
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Relatief snel aanslaan koelfan (koelwater)

    door crazywolf » wo jun 17, 2015 11:54 pm

    Kan altijd maar kijk even of er warme lucht komt van de radiator als de fan inslaat. Ik had ook eens een probleem en er kwam koude lucht van de radiator ipv warme en dit door een luchtbell (die zo te zien van de koppakking komt want blijft het doen en maakt zelf druk nu, moet hem nog opendoen :s ). Trouwens als de PRT de oorzaak is blijft je radiator ook koud dus idem symptoon als slecht ontluchting. Heb pas trouwens nog een mg hier gehad die hezelfde had... pas gekocht en had ergens koelwater laten vervangen bij een niet mgf kenner.... gelukkig op tijd gemerkt :applaus:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten