Ik heb zowel GoodYear F1 GSD2 als GSD3 gehad en rij nu met Toyo T1-R, dus ik kan mijn bevindingen delen
Ik was uitermate tevreden over de GoodYears (en geloof me, ik heb zowat ELK merk van banden uitgetest), vooral de GSD3, die nèt iets beter is. Nu echter koop ik niets anders meer dan Toyo (eerst T1-S, nu T1-R).
Waarom? De Toyo's zijn absoluut géén "budgetband": het zijn absoluut topklassebanden. Ik vind ze, op een haartje na, net zo goed als de GoodYears (en véél beter dan pakweg Michelin pilot sport, Yokohama AVS, Pirelli P zero nero, etc.), en ze zijn een stukje goedkoper dan de meeste andere topbanden. Grip is uitstekend op zowel droog als nat wegdek, en de flanken zijn ietsje stijver dan op de GoodYears. Ze zijn ook zeer progressief en controleerbaar als de gripgrens overschreden wordt. Dus, kopen die Toyo's!!
Nog één opmerking: laat je NOOIT verleiden tot de aankoop van goedkope banden; goede banden zijn veel te belangrijk, zeker op een auto met middenmotor.
Groeten