BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Tf 160 stuurt slecht.
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Tf 160 stuurt slecht.

    door AdT » ma jun 15, 2015 11:00 am

    Onderweg naar Italie, merkten we dat onze Tf erg gevaarlijk werd in lange autobahn bochten vanaf 120km pu. Het lijkt alsof het stuur een beetje kleeft rond de middenstand. Hierdoor kun je kleine correcties niet uitvoeren en ga je slingeren. Onlangs zijn de spoorstangen achter vervangen, nwe schijven en blokken voor. Tevens nieuwe Kumho banden achter. Voor liggen nog g3's. Tevens is de wagen uitgelijnd. Op binnenwegen en de fantastische stuurmanswegen in Liguria ligt de wagen zo strak als een kart.
    Iemand een idee? Anders moeten we volgende week weer in vrachtwagen tempo terug :(
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Tf 160 stuurt slecht.

    door AdT » ma jun 15, 2015 11:52 am

    Ik was nog niet helemaal wakker . Achter liggen hankook banden.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Tf 160 stuurt slecht.

    door Mr. Dj M. » ma jun 15, 2015 3:49 pm

    Klinkt mij toch als de banden combi. Twee verschillende soorten banden (merk en/of type) is echt een no go op een TF!
    Afbeelding
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Tf 160 stuurt slecht.

    door AdT » ma jun 15, 2015 9:43 pm

    Tja dat weet ik. Maar de voorbanden zijn niet gewijzigd en toch "bevriest" het stuur. En dat kan ik niet bevatten. Zelf denk ik meer aan een fout in de uitlijning. Maar ja, hij loopt wel prachtig rechtuit. En het uitlijnen is 3d gedaan.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Tf 160 stuurt slecht.

    door Kasper » ma jun 15, 2015 9:56 pm

    Uitlijning zou het wel kunnen zijn, wellicht wat versterkt door de verschillende banden. Geen idee hoe Hankooks weken op een MG. Het is tegenwoordig zeker geen low end band. Het V12 type wordt in Nederland af fabriek op verschillende Mercedesen gemonteerd. Dat houdt dus wel in op wat zwaardere auto's. Ze zitten ook op mijn Alfa, en ik vind ze echt OK op die auto.

    Terug naar het uitlijnen, als dit de oorzaak is dan staat de auto waarschijnlijk "vierkant" uitgelijnd: geen of weinig toe-in. Heb je een uitdraai erbij gekregen?
    Ikzelf zet de auto liefst tegen vierkant aan en herken het gevoel wel een beetje. Ik kan allen niet inschatten of wat jij voelt nog veilig is, of je alleen een onveilig gevoel geeft. Over dat laatste kom je wel heen :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Tf 160 stuurt slecht.

    door AdT » ma jun 15, 2015 10:41 pm

    Dank voor je reactie. Hankook wordt ook bij BMW's al vaak als eerste montage geleverd. Dus die banden zijn mi wel okay. Vwb het gevoel: bij 120 plus begint de auto te "sjimmiēn" als je moet corrigeren. En dat is echt niet fijn. Of de auto ook echt zou uitbreken, dat weet ik niet. In ieder geval wil ik het niet meemaken.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Tf 160 stuurt slecht.

    door crazywolf » wo jun 17, 2015 11:48 pm

    Hankook moet gaan. Vrij zeker van wou er ook op mijne maar in de 16inch hebben ze er geen combo voor en achter. Op de rx7 heb ik hankook en deze heeft TE veel grip :p

    Je kan ook eens proberen de EPAS zekering te verwijderen dat je zeker bent dat deze niet de oorzaak is. Kan via de uitlijning zijn 0punt kwijt zijn, als hij al een kleine afwijking had.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten