Probleem met verwarming?
  • Avatar gebruiker
    Drikje S1
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 375
    GeregistreerdCOLON zo jan 03, 2010 8:37 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum en Oud-Loosdrecht
    CONTACTCOLON

    Re: Probleem met verwarming?

    door Drikje S1 » za mei 03, 2014 1:04 pm

    Zojuist even een praktijk test uitgevoerd. Hmm, na ca. 20 tellen kwam er al weer koude lucht uit de roosters, met de ventilator op stand vier, bij een lagere stand zal het wel iets langer duren, maar zal niet echt in de minuten gaan zitten, denk ik.

    Gr. Drikje S1
    Honda NSC50R scooter
    Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Probleem met verwarming?

    door luigi1515 » ma mei 05, 2014 1:39 pm

    Ik blijf het in de gaten houden. Ook als hij helemaal op koud staat (als ik de wagen start en aan mijn reis begin) dan wordt hij na verloop van tijd warm tot heel warm.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Probleem met verwarming?

    door gille » wo jun 25, 2014 2:06 pm

    het probleem hier is dat er een stukje bij de "heater valve" is afgebroken, en hierdoor
    word de klep niet meer gesloten met het mechanisme.
    (ik heb hetzelfde, en vandaag eens de moeite gedaan om chirurgisch in te grijpen)

    middenconsole eruit, en de 2 driehoekjes aan de voeten, en dan proberen om alleen het wieltje
    (waarvan het bovenste deel afgebroken) is te vervangen.
    anders moet je de hele klep doen en dan moet je:
    water aflaten, vers koelwater, weer ontluchten, enkele dagen met een bang hart rondrijden....
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Probleem met verwarming?

    door luigi1515 » wo jun 25, 2014 8:39 pm

    Bij mij is nog alles heel Gille, ik heb je even een PB gestuurd.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Probleem met verwarming?

    door luigi1515 » zo mei 17, 2015 4:45 pm

    Hier is dan het vervolg. Gisteren bij Gille geweest voor het verwarmingsprobleem (en het plaatsen van KVS leidingen, top gedaan Gille, waarvoor nogmaals dank thumbsup ).

    Het probleem zit hem niet in de mechaniek die een en ander aanstuurt. We hebben de kabelhoes verschoven in het mechanisme, maar nog steeds blijft er na 5 minuten rijden alleen maar warme lucht uit de ventilatoren komen.

    Zou het dan toch het interne klepje zijn wat stuk is? Net zoals Sanders vermoed ik dat theoretisch wel kan, maar dan toch wel bijzonder is..Binnenkort weer naar Gille.. (H)

    Overigens blijf ik het bijzonder vinden dat het probleem destijds is ontstaan nadat de koelvloeistofslangen vanaf het blok naar beneden toe (alle 3) zijn vervangen. Kan daar nog iets fout zijn gegaan wat een en ander heeft veroorzaakt?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Probleem met verwarming?

    door gille » zo mei 17, 2015 7:33 pm

    Het probleem zit hem niet in de mechaniek die een en ander aanstuurt. We hebben de kabelhoes verschoven in het mechanisme, maar nog steeds blijft er na 5 minuten rijden alleen maar warme lucht uit de ventilatoren komen.

    Zou het dan toch het interne klepje zijn wat stuk is? Net zoals Sanders vermoed ik dat theoretisch wel kan, maar dan toch wel bijzonder is..Binnenkort weer naar Gille.. (H)

    jammer genoeg niet luuk, zoals gisteren gedemonstreerd doe je manueel gewoon een klep open of dicht zetten, en deze gaat dus jammer genoeg niet meer helemaal dicht.(of helemaal niet dicht :-{{ )
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Probleem met verwarming?

    door luigi1515 » zo mei 17, 2015 9:25 pm

    Dan vind ik dat maar een kloteklep als je het mij vraagt, hahaha. Vanmoddag zelf nog wat geknommeld en heb t idee alsof t wat heeft gholpen. Misschien toch nog eens de mechaniek onder handen nemen . Zwak punt is en blijft t scharnier waarin het pinnetje op en neer beweegt

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten