lennart schreefColonHet koelvloeistof is inderdaad wat aan de hoge kant. Hoe kan er lucht in het systeem komen? En beter kan je het eruit krijgen? Is dit eenvoudig zelf te doen?
ontluchten is zeker geen probleem, er staan hier zeker 100 draadjes over hoe en wat,
achterkant 'n beetje omhoog en van voren naar achter ontluchten. dan warm laten lopen
en nogmaals controleren.
1 nippel boven radiator.
2 nippel bij verwarmingsrooster (achter zwarte plastiek behuizing)
3 boutje op verwarmingsleiding boven de motor.( hiervoor best het inspectieluik verwijderen,
als je in de wagen zit en naar de motor kijkt zal je de leiding aan de rechterkant (bestuurderskant) zien zitten, boutje zit er bovenop op.
al doe ik het tegenwoordig van achteruit maar dan moet je zeker weten waar je moet draaien)
ik zou ook eens met 'n vinger in het vaatje gaan en eens voelen hoe de drap aanvoelt,
eerder gewoon vochtig (schuimerig??) of toch wel vettig zoals door olie in het water???
van waar ben je lennart?