BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
Niet stationair lopen, schokken, afslaan
  • MGFzilver
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 15
    GeregistreerdCOLON di apr 20, 2010 10:45 pm
    WoonplaatsCOLON Eijsden Nederland

Niet stationair lopen, schokken, afslaan

door MGFzilver » wo jan 07, 2015 8:44 pm

Beste Leden,

IK Heb met mijn mgf 1.8 1997 het volgende probleem: na het rijden van enkele km bv 3 in het dorp en wil dan na bv een half uur
    verder rijden dan loopt de motor niet meer stationair, begint erstig te schokken wil snel uitslaan. Wat ik dan doe is de motor uitzetten.
    Dan weer opcontact zetten, de gaspendaal omlaag drukken en loslaten en contact weer uitzetten (volgens de beschrijving van het restten van de stappen motor) als ik dan even wacht en ik rij weer meer dan 5 km dan doet de auto het weer goed maar dan blijft wel bij het schakelen als ik de coppeling indruk de toeren nog enkele seconden het zelfde voordat deze terugvallen.
    Dit zou betekenen dat ik dan de stappen motor weer zou moeten resetten. Maar ik kan dit toch niet blijven doen? kan het ook iets ander zijn en hoe kan ik dat dan zien?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
    Groet,
    Paul
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Re: Niet stationair lopen, schokken, afslaan

door Bruno » do jan 08, 2015 12:45 am

Kan veel zijn...Air intake temp sensor, water temp sensor, tot eventueel ontstekings probleem. Meten is weten !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

Re: Niet stationair lopen, schokken, afslaan

door Fontech » do jan 08, 2015 6:23 am

Wss de stappenmotor .
    Heb dit enige tijd geleden ook meegemaakt op een TF die stationair heel onregelmatig draaide en bij vertrekken eerst niet op het gaspedaal reageerde om dan plots aan te pakken en vlot vooruit te gaan .
    Bruno kreeg toen de stappenmotor zelfs niet meer ingeregeld .
    Heb deze toen vervangen en probleem was van de baan .

Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1