BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
voorlichten ,
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    GeregistreerdCOLON wo mei 28, 2014 10:55 pm
    WoonplaatsCOLON eeklo

    voorlichten ,

    door gino66 » do dec 25, 2014 12:09 am

    hallo
    me vraag me af welke lijn me mag gebruiken om de rubber vast te zetten ,aan het glas van de voorlichten , heeft nog iemand nog een mooi stuk rubber , heb al een glas maar geen rubber erbij , deze wil ik deze week aanbrengen om dan volledig het voorlichten glas te plaatsen , , dus voor alle duidelijkheid de passagiers kant
    hoop dat het duidelijk is voor iedereen :devil-(
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: voorlichten ,

    door Arjan » do dec 25, 2014 11:16 pm

    gino66 schreefColon....hoop dat het duidelijk is voor iedereen :devil-(


    Na 10 keer lezen wel :wink: Moet het persé rubber zijn? Is siliconenkit geen optie?
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    GeregistreerdCOLON wo mei 28, 2014 10:55 pm
    WoonplaatsCOLON eeklo

    Re: voorlichten ,

    door gino66 » vr dec 26, 2014 7:54 pm

    :lol: bedoel aan de onderkant van het voorlichten glas , die dichting , tja voor de echte kenner weet wel wat ik bedoel grapjas :applaus:
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: voorlichten ,

    door gille » za dec 27, 2014 1:02 am

    Eeklo... is dat West-Vlaanderen? ik denk dat je het beter kan vragen in het West-Vlaams dan.
    meer kans dat je verstaan, begrepen wordt. :no:

    een beetje moeite doen zal toch kunnen he. :whistle)
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: voorlichten ,

    door brusten » za dec 27, 2014 10:35 am

    Eeklo is een stad in Oost Vlaanderen, en ivm West Vlaams zou het in het Limburgs dan beter zijn :no:
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: voorlichten ,

    door gille » za dec 27, 2014 6:22 pm

    neen brusten, maar daarom schrijf ik ook niet in het Limburgs. maar in het aangeleerde school Nederlands.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: voorlichten ,

    door Mr. Dj M. » ma jan 05, 2015 7:14 pm

    Lampen voor de F of Tf?
    Afbeelding
  • gino66
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 88
    GeregistreerdCOLON wo mei 28, 2014 10:55 pm
    WoonplaatsCOLON eeklo

    Re: voorlichten ,

    door gino66 » wo jan 07, 2015 7:48 pm

    Mr. Dj M. schreefColonLampen voor de F of Tf?

    voor de f
    :D
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: voorlichten ,

    door gille » do jan 08, 2015 12:29 am

    gewoon tec7 of fix-all (mijn voorkeur) zal het zeker doen.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: voorlichten ,

    door Bruno » do jan 08, 2015 12:44 am

    1) TEC7 en fix all is voor ... :O))
    2) Je moet de rubber gewoon fixeren. eens de klemmen zijn aangebracht kan de rubber geen kant meer uit. Probeer daarom eens gewoon met cyanolite lijm. Zorg er wel voor dat de lijm helemaal is uitgehard alvorens je de lamp sluit (kwestie van geen witte aanslag te hebben)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: voorlichten ,

    door gille » do jan 08, 2015 11:25 pm

    [quote="Bruno"]1) TEC7 en fix all is voor ... :O))
    ik heb nooit iemand zo'n: toch wel minstens degelijk product weten haten.
    als er nog maar 'n zin begint met tec of fix ben je erbij bruno, is dat iets persoonlijks???
    want ik gebruikt het zeer veel en ben er uitermate tevreden van, denk zoals ongeveer 94% van het forum.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: voorlichten ,

    door Bruno » vr jan 09, 2015 2:10 am

    Nee hoor, maar ben in mijn professionele leven die namen zo beu he. Als een particulier het gebruikt en dus koopt of whatever, tot daar aan toe, maar als ik soms een professional uit onwetendheid zo'n producten hoor promoten, stijgen mijn haren ten berge bij het horen van zoveel domheid en gepraat over dingen waar ze eigenlijk niks van kennen....
    Maar nogmaals niet verkeerd voor een particulier, maar denk echt niet dat je goud in handen hebt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: voorlichten ,

    door gille » vr jan 09, 2015 1:18 pm

    Je zal ook wel gelijk hebben bruno maar...
    De grote hoop hier zijn dus de particulieren, en de betere producten waar je het over hebt
    zijn dan voor ons amper te vinden en als er als iets boven komt moet het gewoonlijk in grote hoeveelheden besteld worden.
    En zeg nu zelf wanneer gaat de gemiddelde klusser ooit 6 of zelfs 12 tubes van .... opgebruiken?
    Moest ik ze echter in de doe het zelf kunnen uithalen zou het weer een ander verhaal zijn.(dan kon minstens ik vergelijken)
    Ik van mijn kant kan over deze producten echt maar alleen tevreden zijn, en al zeker voor de prijs.

    ps. ik kocht vroeger mijn montagelijmen via de verdeler van wurth per doos van 12 en moest er daar gemiddeld 3a4 van weggooien wegens over datum en dus niet meer bruikbaar.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: voorlichten ,

    door Fontech » vr jan 09, 2015 10:33 pm

    Ieder produkt heeft zijn eigen toepassingsgebied en bereik , eens daarbuiten doet het gewoon niet exact wat je ervan verwacht . Er is er helaas nog geen eentje dat alles kan .

    Toch enkele kanttekeningen .....

    Zowat 50% van de fix-all produkten worden verkocht aan de "professionelen" , de overige helft tref je in de kleinhandel / doe het zelf aan . Je vind ze ook zowat over gans de wereld in de plaatselijke soudal plants maar lang niet altijd onder de naam fix-all of soudal ... Bv Mc Coy in Amerika , India , .... Shijia in het verre oosten ...

    Produkten worden ook niet alleen onder eigen merk-naam geproduceerd maar ook voor andere merken / fabrikanten ( private label ) . Zo worden Gille zijn wurth siliconen netjes in de soudalfabriek gefixt :) al dan niet met een gewijzigde samenstelling
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: voorlichten ,

    door Bruno » za jan 10, 2015 12:05 am

    We geraken hier wel ver off-topic, maar even ook wat puntjes op de i :
    - Niemand heeft het over hoeveelheden, en de verplichte afname ervan is niet altijd per 12 enz...alles hangt af van goodwill van het bedrijf of vertegenwoordiger.
    - Ik probeer hier helemaal geen professioneel product te slijten, voor de duidelijkheid, ik zet me alleen af tegen de stelling dat producten hierboven vermeld "goud" zouden zijn.... integendeel dus !
    - Er zijn er toch echt die in de buurt komen om toch bijna alles te kunnen, voor zover een MS polymeer het toelaat (dwz. Ideale kleefkit, afdichtingskit en nadenkit in 1, met al de beste kwaliteiten voor elk toepassingsgebied onderling verzameld in 1 kit)
    - Würth is geen fabrikant maar een distributeur (zoals 99% van de andere gekende merken), dus is het logisch dat zij alles wel ergens aankopen met private label. Jammer genoeg is ook hun MS polymeer verre van "top" te noemen...
    - het gaat niet over siliconen, het gaat ook niet over polyurethanen... het ging hier wel over MS polymeren, en binnen die groep is er dus een geweldig kwaliteitsverschil, wat de toepassing ook moge zijn.... ik kan er een hele boom over opzetten, maar ik denk dat weinigen er hier boodschap aan hebben en al zeker niet in dit topic...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten