door Fontech » do dec 18, 2014 6:33 pm
Ik boor dan meestal een gat id bout en klop er dan een torx-bit in zodat deze goed vastzit en hiermee de bout losgezet kan worden . Indien de vastzittende bout achteraan te bereiken is , boor ik steeds van daaruit , de draairichting van de boor is dan dezelfde als losdraaien en door de wrijving vd boor in het metaal kan de bout/schroef er plots ook uitdraaien .
goed en degelijk , niet versleten gereedschap vermijdt natuurlijk dat je zulke noodoplossingen moet gebruiken ...
Ook een aanrader zijn de setjes bestaande uit een boor en een getand staafje dat in het boorgat geklopt wordt om zo grip te krijgen . Linkse tappen vind ik maar niks omdat ze bij een "zacht" metaal het zodanig laten uitzetten dat het allemaal nog net wat vaster komt te zitten ...
Mvg.
Fonny
MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
Yamaha XT 500
Aprilia RSV R