BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Draagarm onder rechts voor vervangen.
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door metjel » wo jun 18, 2014 4:35 pm

    Ik wil de onderste draagarm rechts voor vervangen. Een aantal dingen is duidelijk.
    Bouten van diverse stuurelementen verwijderen. Fusee kogel los halen.
    Maar dan hangt de draagarm in twee rubbers aan de voorbrug.
    De rechter bout kan je via de chassisbalkje verwijderen, maar de linker bout ( 10 cm. lang ! ) heeft maar ca. 2 cm ruimte tussen de draagarm en het plaatwerk en kan dus niet verwijdert worden.
    Moet je de voorbrug laten zakken om deze bout te kunnen verwijderen ?
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door LEBLAR » wo jun 18, 2014 8:29 pm

    Het antwoord is kort. Ja. Als ik het goed heb hoef je het subframe niet helemaal los te draaien maar is iets laten zakken voldoende om de bout eruit te krijgen.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door gille » wo jun 18, 2014 9:59 pm

    zoals leblar het zegt zal het moeten gebeuren, simpel genoeg
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door metjel » do jun 19, 2014 12:14 pm

    Bedankt jongens voor de bevestiging thumbsup
    Nu met beleid aan de klus beginnen, want het schijnt dat de bouten van het subframe graag afbreken :wink:
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door gille » do jun 19, 2014 12:24 pm

    metjel schreefColonwant het schijnt dat de bouten van het subframe graag afbreken :wink:


    nog nooit meegemaakt,
    krik onder het subframe, bouten los, en de krik rustig laten zakken.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door Fontech » do jun 19, 2014 10:46 pm

    De bouten die het meest vooraan zitten van het achterste subframe , die durven wel eens breken bij het demonteren .

    Fonny
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door metjel » wo jun 25, 2014 8:26 am

    Tip dat bouten graag afbreken klopt dus wel. Eerste bout die ik los wil draaien breekt gelijk af :-s
    Ik heb een set nieuwe bouten besteld ( hogere kwaliteit ), alvorens ik verder ga :wink:
    De kwaliteit van de bouten schijnt niet zo hoogwaardig te zijn. Daarbij zijn ze met borgvloeistof af fabriek gemonteerd. Dit in combinatie met roestvorming zijn ze dus toch wel moeilijk los te krijgen :!:
    Je kan ze ook niet inspuiten, want je komt niet bij de schroefdraad :wink:
    Het vernieuwen van de draagarm is overigens verder geen probleem, want ik heb hem nu dus al één keer gedemonteerd ( op die ene bout na ! ) en weer terug geplaatst zodat ik kan rijden :D
    Nu even op de bouten wachten en het is zo gefikst als er niet te veel bouten afbreken, want het uitboren neemt natuurlijk wel wat meer tijd in beslag.
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door metjel » zo aug 10, 2014 12:05 pm

    Even afloop vertellen van draagarm vervangen.
    Zoals ik vertelde ben ik nadat één van de achterste bouten ( 6 stuks ) van het subframe was afgebroken toch naar de garage uitgeweken om het karwei te klaren. Dat mij een bout afbrak hoef ik me niet voor te schamen.
    In de garage met het perfecte gereedschap sneuvelden nog eens drie van de overgebleven vijf bouten.
    Allemaal moeten uitboren en uiteindelijk vervangen door nieuwe sterkere bouten nadat de draagarm was vervangen.
    Eind goed al goed.
    Wanneer dus de subframe bouten nog nooit los geweest zijn zou ik zeggen, bezint eer ge begint, tenzij je de juiste werkplek en gereedschappen hebt. :)))
  • Avatar gebruiker
    hannus888
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 31
    GeregistreerdCOLON do sep 01, 2011 9:29 pm
    WoonplaatsCOLON Herkenbosch
    CONTACTCOLON

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door hannus888 » zo aug 24, 2014 8:21 pm

    Ook ik heb de draagarmen vervangen en had met de bouten geen probleem.
    echter het loskrijgen van de bovenste fuse was nogal een zware klus, uiteindelijk gelukt.
    Nu aan beide kanten de draagarmen vervangen kan ik wel zeggen dat hij een stuk stabieler op de weg ligt.
    pluk de dag, ook vandaag
    MGTF 2003
    MGB BRG 1964, lepeldeur
    Volvo V40 R-design 2013
  • gert1969
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr aug 01, 2014 7:03 pm

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door gert1969 » wo nov 12, 2014 10:24 pm

    Als je aan een kant de draagarm los moet vervangen moet je dan het gehele subframe laten zakken? Ik heb namelijk maar 1 krik en ik lees in de how to van Remco dat hij dit met twee krikken gedaan heeft.

    verneem graag van jullie.

    Gr. Gert
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door Bruno » do nov 13, 2014 10:00 pm

    2 krikken zijn aangewezen inderdaad.... alles kan met creativiteit, maar een 2de krik erbij is nooit een ramp en altijd handig !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • gert1969
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 32
    GeregistreerdCOLON vr aug 01, 2014 7:03 pm

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door gert1969 » vr nov 14, 2014 4:04 pm

    Bedankt bruno dan gaan we er 1 extra aanschaffen 8) 8) 8) 8)
  • v-50rider
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 14
    GeregistreerdCOLON do jul 21, 2016 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Drenthe

    Re: Draagarm onder rechts voor vervangen.

    door v-50rider » wo feb 01, 2017 9:54 pm

    Bij mijn TF van 2004 zijn ook de draagarmen aan vervanging toe.

    De volgende vraag heb ik nog:

    In de werkplaatshandleiding staat het volgende vermeld:
    Maak de kruiskoppeling van de stuurkolom los van de stuurheugel - dat heb ik gedaan.
    Verwijder de 3 moeren waarmee het deksel van de stuurheugel op de carrosserie is bevestigd - dat heb ik gedaan.
    Maak het deksel van het rondsel los van het huis van de stuurheugel en de bevestigingstappen - dit is mij niet duidelijk - moet dit vanuit het interieur los gehaald worden of vanonder bij het subframe, je kunt hier slecht bij. :?:

    Gaarne advies.
    MG TF Spark december 2004
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten