Als jou kennis moet vragen of het moeilijk is zou ik aanbevelen om die 100 euro extra te betalen voor het plaatsen.

300,- voor een complete set is niet duur maar de vraag is wat je krijgt. zo te lezen zijn schijven en blokken ook gebruikt.

Hij kan natuurlijk overleggen of hij deze zelf nieuw mag aanleveren.
In Nijverdal zit een bedrijfje die klauwen reviseert zodat ze als nieuw zijn, dat lijkt mij de beste optie en laat ze dan in de buurt ergens monteren.
Gelijk even betere rem slangen monteren.