door LEBLAR » vr okt 17, 2014 12:46 pm
Kachel op warm??
Slangen ook goed aangesloten?
Anders doorspoelen vanaf de motor. Steeds iets verder totdat je weet waar het probleem zit.
Normaal gesproken worden de buizen nagenoeg tegelijkertijd warm. (Rechterkant (bijrijder) is normaal gesproken de retourbuis). Er stroomt pas water door de buizen wanneer de thermostaat open gaat. Dan is het water dus al op temperatuur echter zul je dat niet direct voelen vanwege het volume. Bij stil staan zal er niet veel koeling van de radiateur komen. Als de meter in het midden staat is het water 90 gr. Dan brandt je de vingers aan de buizen. Als dan de retour buis koud is kun je imo gerust spreken van een probleem. Maar je zou dan ook al last van oververhitting gehad moeten hebben.
PS. Mijn radiateur zag er op het eerste gezicht ook best goed uit. Heb hem toch vervangen en toen binnenste buiten gekeerd.

Niet te geloven hoeveel zooi er in zat. Met name na een HGF schijnt je radiateur een verzamelplaats voor alle troep te worden.
Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.