BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
EPAS lampje
  • Ellie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON za sep 21, 2013 11:07 am
    WoonplaatsCOLON (Nl) Limburg

    EPAS lampje

    door Ellie » ma aug 11, 2014 2:54 pm

    Het EPAS (stuurbekrachtiging) lampje in het dash wordt door de computer aangezet als de motor een tijdje (geloof 30 seconden) meer als stationair draait. Onder het mom van, dat kan niet kloppen dus even melden.
    Als je daarna weer met de F gaat rijden moet het vanzelf doven.
    Trouwens de EPAS werkt dan wel gewoon.
    Nu vraag ik me af welke sensor ervoor zorgt, dat het lampje weer dooft. Dus welke sensor is er die aangeef dat een F daadwerkelijk rijdt.
    Je zou denken aan bv. de ABS sensoren op de kartelnaven, maar er zijn ook F-jes zonder ABS.
    Dus dat kan niet.
    Jullie snappen hem al, mijn EPAS controle lampje dooft niet. Ook niet na een blokje rijden.
    Lotus, LandRover en Mg addict !
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    EPAS lampje

    door MGek » ma aug 11, 2014 3:14 pm

    Bij mij gaat dit lampje nooit aan?!

    Edit: bij starten inderdaad wel even
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGek, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF Diamond White
  • Ellie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON za sep 21, 2013 11:07 am
    WoonplaatsCOLON (Nl) Limburg

    Re: EPAS lampje

    door Ellie » ma aug 11, 2014 3:25 pm

    Het lampje hoort sowieso even snel aan en uit te gaan bij het starten.
    Bij veel APK keuringen (bij de co test in halfloop), gaat het lampje vaak blijvend aan.
    Tot het volgend ritje, dan hoort het te doven.
    Lotus, LandRover en Mg addict !
  • Ellie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON za sep 21, 2013 11:07 am
    WoonplaatsCOLON (Nl) Limburg

    Re: EPAS lampje

    door Ellie » ma aug 11, 2014 3:32 pm

    Denk trouwens dat de aansturing gebeurt door de sensor in de V-bak.
    Dat ding waar de 2 dunne kabeltjes uitkomen met de bananenplugjes (male & female).
    Maar nu nog het epas dash lampje uit krijgen . . .
    Lotus, LandRover en Mg addict !
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: EPAS lampje

    door philipvanv » di aug 12, 2014 9:05 am

    Dat is het kabeltje van de achteruitschakelaar.
  • Ellie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON za sep 21, 2013 11:07 am
    WoonplaatsCOLON (Nl) Limburg

    Re: EPAS lampje

    door Ellie » di aug 12, 2014 3:21 pm

    Klopt, ik zat op een dwaalspoor.

    Ben er achter dat de EPAS aansturing via een module aan de tellerklok zit,
    aangedreven via de km-teller kabel.
    Maar die doet het gewoon, en maakt ook geen vreemde sprongen onder het rijden.
    Lotus, LandRover en Mg addict !
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: EPAS lampje

    door Rob » wo aug 13, 2014 8:34 pm

    Dus als jij langer als 30 sec. laten we zeggen voor het stoplicht staat gaat je EPAS lamp aan. Dat wil toch niemand.
  • Ellie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON za sep 21, 2013 11:07 am
    WoonplaatsCOLON (Nl) Limburg

    Re: EPAS lampje

    door Ellie » wo aug 13, 2014 8:40 pm

    Niet bij stationair toerental, wel > 2500 revs.
    Lotus, LandRover en Mg addict !
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: EPAS lampje

    door Rob » wo aug 13, 2014 8:47 pm

    Ellie schreefColonNiet bij stationair toerental, wel > 2500 revs.


    Daar had ik even overheen gelezen, sorry
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten