door Ellie » ma aug 11, 2014 2:54 pm
Het EPAS (stuurbekrachtiging) lampje in het dash wordt door de computer aangezet als de motor een tijdje (geloof 30 seconden) meer als stationair draait. Onder het mom van, dat kan niet kloppen dus even melden.
Als je daarna weer met de F gaat rijden moet het vanzelf doven.
Trouwens de EPAS werkt dan wel gewoon.
Nu vraag ik me af welke sensor ervoor zorgt, dat het lampje weer dooft. Dus welke sensor is er die aangeef dat een F daadwerkelijk rijdt.
Je zou denken aan bv. de ABS sensoren op de kartelnaven, maar er zijn ook F-jes zonder ABS.
Dus dat kan niet.
Jullie snappen hem al, mijn EPAS controle lampje dooft niet. Ook niet na een blokje rijden.
Lotus, LandRover en Mg addict !