Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door MGTF2002 » di jul 29, 2014 5:35 pm

    Vandaag de schrik van mijn leven gehad.

    Ik rij rustig een bocht in, wel bergaf, glijd de TF rechtdoor en voor ik het weet sta ik met de kont in het gras.

    Ik twijfel nu echt aan de banden keuze of bandenspanning (was 2.0) heb deze bij het volgende tankstation weer naar de waarden volgens het boekje (1.7) gezet.
    Wie heeft ook dergelijk meegemaakt met GoodYears.

    :-{{ Met de schrik in de benen de schade opgemaakt. Scheur in voorbumper, deze heeft net een reflectorpaaltje geraakt. Ben benieuwd wat deze grap weer gaat kosten.

    Lekkere vakantie. :-{{ .
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door crazywolf » di jul 29, 2014 5:44 pm

    Hmm rustig ? :whistle)

    Maar welke goodyears? D2 of D3?

    http://www.mgf.ultimatemg.com/popups/tyres/GS_D3.htm

    Dat artikel valt me direct binnen maar geen idee of het er iets mee te maken heeft. Zelf altijd op toyo gereden op de F.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door Bruno » di jul 29, 2014 5:48 pm

    tijd voor een limited slip differential en goede banden :wink:

    (niks mis met Good years, wel met de combinatie van banden)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door Kasper » di jul 29, 2014 7:10 pm

    Mmmm....

    De problemen met gsd2 en 3, klinken mij niet zo bekend op een TF. Het blijft natuurlijk wel een achterwiel aangedreven auto met een vrij korte wielbasis. Snel reageren hoort daarbij. Keuze van banden is ook hier belangrijk, eigenlijk voor iedere auto, maar dat vergeet het grote publiek.

    Je geeft aan 2 bar druk, alle 4 de wielen of heb je voor en achter verschil? Op een F moet je wel met zo'n 0,3 bar verschil rekening houden, voor minder druk dan achter. Ik doe dat ook op de TF.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door Coen » wo jul 30, 2014 4:09 pm

    Kasper schreefColon Ik doe dat ook op de TF.

    Beetje offtopic: Kasper, wordt het niet een keer tijd om je TF voor te stellen?
    viewforum.php?f=16
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door Remieme » wo jul 30, 2014 4:23 pm

    Ook een keertje meegemaakt. Probleem: schuin afgesleten binnenzijde van band. Waren bijna slicks en dus geen grip meer op nat wegdek. Buitenzijde was nog zeker 6 mm.

    Advies is dus te controleren of je banden schuin zijn
    afgesleten -> uitlijning controleren
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door MGTF2002 » wo jul 30, 2014 4:33 pm

    Guy's,

    Thanks voor jullie reacties.
    Even een update;
    - bandenspanning was voor 2.0 achter was 2.2. Nu terug gebracht naar 1.7 resp 1.9. volgens boekje.
    - Banden voor Goodyear Eagle F1 GS-D3, Achter Minerva F105.
    - Het gebeurde tijdens uitlopen, ik had al voor de bocht geremd, en nog geen gas bijgegeven.
    Een achterkomer was ook nog even gestopd en vond het ook vreemd. Hij vond al dat ik langzaam reed, voor her type auto. :no: . Dat had een andere reden. 8-/

    Ik heb altijd al een raar gevoel gehad voor bij autowegsnelheden. dan was hij erg zenuwachtig. Uitlijning bracht geen verbetering, deze was zelfs helemaal goed.
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGTF2002, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door MGTF2002 » wo jul 30, 2014 4:40 pm

    Remieme schreefColonOok een keertje meegemaakt. Probleem: schuin afgesleten binnenzijde van band. Waren bijna slicks en dus geen grip meer op nat wegdek. Buitenzijde was nog zeker 6 mm.

    Advies is dus te controleren of je banden schuin zijn
    afgesleten -> uitlijning controleren


    Dat heb ik het begin gehad. Zelfs zo erg dat ik opeens een gat in de band had. Toen hielp een pompje ook niet meer. Toen zijn ook de Minerva achterbanden erop gekomen en opnieuw uitgelijnd. Niet mijn eerste keus. Maar als je schipbreuk leid, ben je blij als je geholpen wordt. Achterbanden in onze maat zijn geen voorraadartikelen bij de bandenboer. Daarna nogmaals uit laten lijnnen wegens het nerveuze gedrag bij een andere bandenboer. Alles OK volgens hun.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door Mr. Dj M. » wo jul 30, 2014 5:22 pm

    Vervelend dit!
    Ik heb ook geen ervaring met de band, wel met het een beetje willen doorglijden van de voorwielen. Het is dan eigenlijk altijd nat/vochtig. Vocht is altijd veel langzamere bocht snelheden, zeker in verhouding tot een gewone personen auto. Daar dragen de Toyo's onder de mijne aan bij, het zijn geen beste nat weer presteerders.

    Indien je geen scheef afgesleten banden hebt en de uitlijning oke is, zou ik de situatie afschrijven op het feit dat de bandenspanning voor vrij hoog was en de wegdek status waarschijnlijk niet 100%. Een beetje vocht, olie of versleten asfalt kan een boel doen!
    Afbeelding
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door crazywolf » wo jul 30, 2014 5:38 pm

    De combo A merk (goodyear) en C merk (minerva) kan voor zeer bizare dingen zorgen op een F... Dit kan hoe raar het ook klinkt je probleem zijn.

    Nu wel mischien een domme vraag maar hoe OUD zijn de banden? Rubber is namelijk maar een jaar of 4 goed daarna hangt het van de soort of sommige kan je na 8jaar zelfs nog bruikbaar noemen sommige doen al raar na 4-5jaar... bv mijn toyo's vooraan zijn nu +-4jaar volgend seizoen leg ik deze niet meer terug ze staan vol barsten tussen het loopvlak (hebben nog makkelijk 5mm profiel)
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door Kasper » wo jul 30, 2014 6:28 pm

    Coen schreefColon
    Kasper schreefColon Ik doe dat ook op de TF.

    Beetje offtopic: Kasper, wordt het niet een keer tijd om je TF voor te stellen?
    http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewforum.php?f=16

    TF is niet van mijzelf.....
    Daarin mag ik meestal op de passagiersstoel verblijven.
    De TF mag wel in onze garage staan. De F staat elders veilig binnen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door Sjonnie » wo jul 30, 2014 7:20 pm

    Ik had recent een paar reserve velgen met B/C merk banden onder de F en in de bocht op de A9 vlak voor het Rottepolderplein richting Alkmaar heb je een mooie lange bocht waar mijn F begon te zwabberen. Met een lijkbleek bekkie heb ik vlak voor de rotonde de F op de vluchtstrook gezet om de velgen te controleren. Blijkbaar niets aan de hand maar toch....

    Met mijn standaard velgen met Hankook VENTUS V12 EVO K110 (Geen stakkers volgens deze link) heb ik er minder last van maar dan nog heb ik af en toe het idee dat de wagen een eigen weg wil volgen. De velgen zijn uitstekend gebalanceerd maar uitlijning.... geen idee.

    Misschien is wispelturig gedrag op slechte en natte wegen één van de charmes van onze F?

    Just my 2 cents

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door MGTF2002 » wo jul 30, 2014 8:39 pm

    crazywolf schreefColonDe combo A merk (goodyear) en C merk (minerva) kan voor zeer bizare dingen zorgen op een F... Dit kan hoe raar het ook klinkt je probleem zijn.

    Nu wel mischien een domme vraag maar hoe OUD zijn de banden? Rubber is namelijk maar een jaar of 4 goed


    GoodYear zal 4 jaar worden en de minerva's 2 jaar.
    Ik zal ze eens goed onder de loep houden en controleren.

    Banden gecontroleerd, meer als voldoende profiel, geen 'droogte' scheuren.
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGTF2002, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door Coen » wo jul 30, 2014 10:14 pm

    Waar er toen onder de Brooklandss F 4 X Toyo Proxis T1-S lagen had je aanzienlijk meer grip dan de High Tech F waaronder een combinatie van 2 verschillende banden lagen (achter Fulda weet ik nog). Daar had ik ook in de regen erg weinig grip mee.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Ervaring GoodYear Eagle F1 op nat wegdek

    door MGTF2002 » vr aug 01, 2014 6:39 pm

    Vandaag thuis gekomen en de schade eens goed bekeken.
    - Voor bumper ± 20 cm vertikaal gescheur, dus ook lak beschadigd. Volgens schade bedrijf waarschijnlijk nieuwe bumper. (Wie heeft nog er nog een liggen? (TF met mistlampen))
    - Seat lip licht beschadigd.
    - Achterbumper ontzet aan linkerzijde en aan rechterzijde bevestigingsschroef uit gebroken. Torx van bunper lnks staat helemaal scheef en krijg ik niet los. Heeft iemand een haakse slagschroefsleutel liggen, te leeg om om de bout los te krijgen ter plekke? (Vandaag akvast ingespoten met WD40, Morgen weer verder)

    Al met al de eerste opgave ± € 700,- schade. :-{{

    Onderstaand een url met de locatie en hoogteprofiel:
    http://www.brytonsport.com/mapTrackView?id=6007475

    Het gaat om de bocht naar rechts (van boven naar beneden), verval van ± 10 m in de bocht, het gebeurde ongeveer midden in de bocht. Even onderstuur en het was gebeurt. Vraag me niet naar details. Wat ik wel/niet heb gedaan. Meestal reageer je op de automatische piloot.
    Wat ik wel weet;
    - Onderstuur in bocht, Niet extra ingestuurd;
    - Weer grip. achterkant breekt uit naar links spin ± 135 gr.;
    - Met linksvoor raak ik net het bermpaaltje van de rechter weghelft, spin 180 achteruit;
    - Vervolgens sta ik met de achterkant in de rechterberm, haaks op de weg. De achterbumper heeft de oplopende berm geraakt. In eerste instantie dacht ik alleen te zien dat de achterbumper rechts was losgeschoten. !@#$
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten