Slave cilinder zit links boven op de versnellingsbak, zie foto.

Indien bij het rubber remvloeistof voelbaar is, kan de slave cilinder lek zijn.
Anders remvloeistof doorspoelen, mogelijk een beetje lucht + verouderde remvloeistof welke geen voldoende druk meer opbouwt.
Het kan ook zijn dat de as welke door het koppelingshuis naar binnen gaat om het druklager in beweging te zetten niet meer voldoende terug komt. Borgklip loshalen, pennetje eruit halen, en kijken hoever hefboom terug komt.
Overigens kunnen de koppelingsplaten natuurlijk ook versleten zijn, dus wat is hiervan de status ?
Gr. Drikje S1