De bestuurdersdeur van een TF dichtgeklapt en deze wou niet meer openen , niet met de sleutel , niet met de klink , niet van binnenuit , niet met de remote ..... Gewoon niet !
Na een aantal pogingen was de deurgreep aan de buitenzijde al naar de maan ( was kennelijk al eens gelijmd/hersteld geweest) .
Verschillende pogingen ondernomen met batterijspanning en zonder batterijspanning , geen resultaat . Ondanks dat bij bediening de deurpin omhoog en omlaag ging , leek het alsof het slot niet ontgrendelde waardoor de inner en outer handgreep niet "ingrijpen" , ook de sleutelbediening niet .
Ik heb uiteindelijk een links slot van een rhd uit mekaargehaald om het inwendige te bestuderen , dit slot kan toch niet dienen op een lhd vanwege het ontbreken vd sleutelhefboom .
Zodoende ben ik erachter gekomen dat het destructief afbreken van de elektrische spoel de bediengspalletjes gedeeltelijk open legt in een gemonteerd slot .
Idd , dan maar enkele schroefjes verwijderd van het slot id auto en de solenoid afgebroken
Het slot kon nu ontgrendelen en de deur opengemaakt . Gelukkig heb ik nog een reserve slot en deurgreep in men voorraad







, en zou deze wel kunnen gebruiken,