BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Gekkie25 » ma maart 31, 2014 3:32 pm

    Iemand een idee hoe dit kan? Hoor het wel tikken aan die kant als ik het raam omhoog wil doen...
    Hij komt echter niet meer uit mijn deur. Iemand een idee? Krijg de zijkant er ook al niet af waardoor ik eigenlijk ook niet goed bij het raam kan.
    Heb geen handleiding iemand dus een idee?

    groeten
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Gekkie25 » ma maart 31, 2014 7:05 pm

    Update,,,, Hij gaat wel naar beneden maar niet meer omhoog.....
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door gille » ma maart 31, 2014 7:29 pm

    slecht contact in de schakelaar allicht, probeer eens de contacten te wisselen.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Gekkie25 » ma maart 31, 2014 7:53 pm

    Hoor hem wel tikken bij mijn raam.
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door MGTF2002 » ma maart 31, 2014 7:56 pm

    Kijk eens op de site van onze duitse collega:

    http://www.mgfcar.de/
    In de linker kolom onder 'schaltbilder'. Daarna gaat het ook over in het engels

    Of direct:
    Schema elektrische ramen

    Succes
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Fontech
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 443
    GeregistreerdCOLON wo aug 22, 2012 7:01 pm
    WoonplaatsCOLON Beerse

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Fontech » ma maart 31, 2014 8:50 pm

    Wss enkel de tanden vd lage stand die weg zijn van het "tandwiel" .
    Hier stopt en start het motortje telkens als het raam volledig omlaag is . Heb ooit iemand aan het overbrengingsmechanisme geholpen , hij had net hetzelfde probleem .
    MGF Trophy 160 , trophy blue , number 20 from 24 for Belgium softtop with glass rearwindow, grooved brake disc with EBC green stuff , Daytona ss exhaust
    MG TF 80LE 2004 Silver glass rearwindow , ss floorpipes , Toyo ss sportuitlaat
    MG TF 80LE 2004 pearl black glass rearwindow , ss floorpipes , MVR / Remus rvs sportuitlaat , modified by nature ( hail damage )
    MG TF 80LE 2004 pearl black Needs some work after crash
    Yamaha XT 500
    Aprilia RSV R
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Gekkie25 » di apr 01, 2014 7:49 am

    Hoe kom ik bij die tandwieltjes?
    Het rare blijft wel dat hij ook nu nog wel naar beneden gaat.
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door gille » di apr 01, 2014 10:42 am

    als je h'm tot de helft laat zakken gaat ie dan wel weer omhoog??
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Gekkie25 » di apr 01, 2014 1:10 pm

    Hij zit nu in de deur en krijg er niet uit ook niet met hand
  • Avatar gebruiker
    Borrie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON wo nov 04, 2009 11:37 pm
    MG'sCOLON MGF VVC 1998
    WoonplaatsCOLON Stiens (NL)

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Borrie » di apr 01, 2014 2:42 pm

    Zoiets heb ik ook gehad, het was bij mij de bediening schakelaar in het midden console. Makkelijk te testen door die van de bestuurders kant er ff op aan te sluiten.
    MGF MK1 VVC Tahiti Blue 1998
    Volvo V70 T6 AWD Momentum 2009
    Fiat Panda Edizione Cool 2010
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door gille » di apr 01, 2014 5:54 pm

    Gekkie25 schreefColonHij zit nu in de deur en krijg er niet uit ook niet met hand

    best inderdaad gewoon ff de schakelaar van de andere deur proberen. stekkers omwisselen dus.
    als het dat is heb ik hier nog wel een schakelaar liggen dacht ik.
    als het dan nog niet gaat... zal de deurbekleding eraf moeten en kan je best eerst gaan meten om de motor zelf, weet je gelijk als de bekabeling ok is, (en je mechanisme dus naar de kl** is.

    ik heb mij laatst een nieuw mechanisme geplaatst, is niet zo moeilijk, maar wel rommelen in beperkte ruimte.
    met de nodige krassen op je handen tot gevolg.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Rob » wo apr 02, 2014 7:42 pm

    Als je het motortje wel hoort "tikken" bij het sluiten is je overbrenging naar z'n mallemoer. gewoon nieuw motortje (tweedehands) of hele nieuwe overbrenging monteren. Heb vorig jaar hetzelfde gehad. Is niet zo moeilijk hoor. succes
  • marvon
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 158
    GeregistreerdCOLON zo apr 15, 2007 10:40 pm
    WoonplaatsCOLON hoogerheide

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door marvon » wo apr 02, 2014 10:44 pm

    probleem vanavond opgelost,motortje was gaar.
    laat nu een motortje van een rover 400/45 exact het zelfde zijn.
    stekker omgewisseld en gemonteerd..
    raam werkt weer perfect.
    MG ZS 180
    Rover 45 idti
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door ttdesign6 » wo apr 02, 2014 10:57 pm

    thumbsup thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Rechterraam/bijrijdersraam komt niet omhoog

    door Gekkie25 » do apr 03, 2014 1:04 am

    Problem solved!
    Thanks marvon!
    thumbsup
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten