BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Toevallig eigenaar geworden
  • mg1999f
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON ma jan 20, 2014 9:30 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Toevallig eigenaar geworden

    door mg1999f » vr jan 24, 2014 12:37 pm

    Hoi

    Sinds ruim een week bij toeval ook eigenaar geworden van een grijs/zilvere mgf met rode kap uit 1999.

    Voor de geïnteresseerden in het verhaal: Ik ging naar een handelaar om eigenlijk een hyundai coupe op gas te kopen. Na een proefritje en wat twijfel besloten hem te nemen. Dus ik krijg de papieren en rijd een eindje naar Breda om hem over te schrijven. Op de terugweg kom ik erachter dat het de verkeerde papieren zijn, namelijk van een MG. Ik baalde hier dermate van dat ik de hele koop heb afgeblazen, de MG had ik nog niet gezien.
    Eenmaal thuis had ik het idee van een auto op gas een beetje laten varen en raakte ik geïnteresseerd in een fiat barchetta, een auto die ik eerder die dag had zien staan bij een andere handelaar. Van daar uit zag ik een MG te koop staan en raakte erg gecharmeerd van deze sportief ogende auto. Na een zoekopdracht op marktplaats kwam ik de MG tegen die bij de handelaar staat waar ik eerder die dag was. Dat moet de MG zijn die op mijn naam staat ! Hoe langer ik ernaar keek hoe mooier ik de auto begon te vinden. De velgen, de lederen bekleding en gewoon de hele vormgeving op zich en dat voor een relatief betaalbare prijs.
    Ik besloot de handelaar een mail te sturen dat ik overweeg de MG te nemen. Hij reageerde dat omdat het allemaal zo was gelopen hij er €1600 van kon maken. De MG was van de eerste eigenaar geweest en de KM stand met NAP viel me mee, 131.000.
    Na een proefrit was ik helemaal verkocht. Mijn verwachtingen waren ruimschoots overtroffen. Wat een heerlijke auto ! I love it !

    Anway ik heb een vraag waarvan ik na lang zoeken het antwoord nog niet heb kunnen vinden.

    De raamstijl, de metalen zwarte rand waarin het voorraam zit, is erg lelijk. Allemaal plekjes die met wat verf of een stift zijn bijgewerkt. Is dit eenvoudig zelf te herstellen? Zat te denken aan schuren en opnieuw spuiten of iets dergelijks. Iemand hier ervaring mee?

    De auto schakelt wat stroeven naarmate de motor warm wordt. Is dit gebruikelijk?

    Groeten
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door ttdesign6 » vr jan 24, 2014 12:50 pm

    Welkom hier en een hele goede keuze die je hebt gemaakt tov de Hyundai. Je zal een 75th anniversary edition gekocht hebben. Mits de staat ervan goed is een koopje gezien de prijs en dan ook nog met een hele nette km-stand. Wat betreft de A-stijl, ik zou niet zelf gaan hobbyen met schuurpapier en lak maar dit gewoon bij een spuiterij laten doen. Aangezien het maar een klein oppervlak betreft zullen de kosten ook echt wel meevallen. De MG schakelt normaal totaal nier stroef, maar dat kan een aantal oorzaken hebben. Genoeg volk hier dat daar meer over weet.

    Veel plezier met je wagen en foto's zien we hier graag!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door amnon » vr jan 24, 2014 1:25 pm

    Wat een verhaal, het heeft zo moeten zijn :-)
    Welkom op het mooie forum.
    Misschien is de Mike Satur Slick Shift Gear Change kit (SSK IV) wat voor je?
    http://www.mikesatur.com/mgf/mgf-offers.php
    en
    http://www.apttony.co.uk/Servicing/FittingSSK.html
    Maar ik zou eerst even kijken bij de "ball joint" die de kabel aan de bak verbindt. Daar kun je aan de achterkant op de grond liggend zo bij om te zien of daar iets loos is. Misschien id de kabel geleider droog en/of gecorrodeerd van binnen.
    Afbeelding

    p.s. Ik hoop wel dat er vloeistof in je bak zit ;-)
    Laatst bijgewerkt door 1 op amnon, in totaal 0 keer bewerkt.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door brusten » vr jan 24, 2014 5:19 pm

    Genoeg volk hier dat daar meer over weet. Das zeker geen probleem hier.en ivm je f je zal hem nooit meer willen inruilen neem het van mij aan.grt en succes ermee thumbsup
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door Mr. Dj M. » za jan 25, 2014 1:06 am

    Dat heeft zo moeten zijn, mooi verhaal!

    Ik zou zeggen meld je in het topic dat daarvoor is bestemd en van foto's zijn we helemaal niet vies :wink:
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    Toevallig eigenaar geworden

    door MGek » za jan 25, 2014 2:15 pm

    Op een grappige manier eigenaar geworden, zo zijn er meer! :-P Welkom!

    Mijn F schakelde ook heel stroef, hier waren (met name) de koppelingscilinders de oorzaak.

    Heb je toevallig ook een schade plekje aan de A-stijl tegen het rubber aan? Dit zou de afstelling van een raam kunnen zijn, dat was bij mij in ieder geval zo. Het raam stak teveel uit en schuurde de lak er zeg maar af.

    Succes en veel fijne kilometers!

    Gr. Joris
    MGF Diamond White
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door Steffie » vr jan 31, 2014 4:10 pm

    Mooi verhaal! Welkom hier.

    Omlijsting raam is makkelijk te spuiten. Is bij mij ook gedaan met een spuitbus. Beter had ik even naar een autospuiter kunnen rijden want nu ruim 2 jaar later wordt het alweer iets minder mooi.

    Koppeling/schakelprobleem is meestal ook eenvoudig op te lossen. Heb ik ook gehad en heb toen de cylinder op de versnellingsbak vervangen.
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door Arjan » vr jan 31, 2014 4:55 pm

    Behoorlijk slordig van die handelaar om jou de verkeerde papieren mee te geven :-s Maar heel goed dat je van de koop hebt afgezien. Bij twijfel nooit tot aanschaf over gaan! Aardige stap om van een Hyundai Coupé naar een Fiat Barchetta en dan uiteindelijk bij een MGF uit te komen. Ik weet niet waarom je een auto zocht die op gas loopt, maar de MGF is niet echt zuinig in het verbruik. De lol daarmee integen.... :D Maar mg1999f, veel plezier met je toevallige aanwinst en veel plezier op dit forum.

    Groet Arjan.

    (moderators, kan deze treat verplaatst worden naar het hoofdstuk 'stel je even voor'? Dank u! )
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • mg1999f
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON ma jan 20, 2014 9:30 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door mg1999f » vr jan 31, 2014 7:24 pm

    Hoi, bedankt voor alle reacties.

    Heb het metaal om het raam inmiddels zelf geschuurd en gespoten. Bij halfords hebben ze een soort rubber in een spuitbus wat een matzwart effect geeft. Mocht het mis zijn gegaan dan kan dit rubber laagje er makkelijk vanaf worden gehaald. Achteraf gezien had ik wat beter moeten schuren want je ziet onder het laagje nog enkel puntjes maar het is hoe dan ook een hele verbetering.

    De auto heb ik maandag weggebracht voor een grote beurt. Kon nog flink in buidel tasten, €292,- maar heb goed staan opletten en in het vervolg vervang ik al die dingen zelf, scheelt me aanzienlijk.
    De auto was oke bevonden behalve de banden die vervangen diende te worden. Heb wel het gevoel dat sinds de grote beurt en het vervangen van o.a. de versnellingsbak olie de auto lastiger in zijn 1 gaat als de motor warm is.

    Ja idd van een auto op gas naar een mgf. Ik was heel dat zoeken naar een auto op gas ook een beetje zat. Voor het budget wat ik eraan uit wou geven tref je enkel auto's met een enorm hoge km stand.
    Voor woon-werk verkeer is de mgf wellicht niet direct de meest voor de hand liggende keuze maar heb nu wel een auto waar ik echt een gevoel bij heb. Die ik met bewondering bekijk als ik ernaar toe loop als die geparkeerd staat. Kan ook niet wachten op de eerste mooie dagen zodat de kap open kan en ik het cabrio gevoel kan ervaren.

    Groeten
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door Rob » vr jan 31, 2014 8:33 pm

    Als het weer wat warmer gaat worden en het dakje los kan weet je pas echt wat je gekocht hebt. :lol:
    Trouwens € 292,- voor een grote beurt noem ik niet in de buidel tasten. Ik vraag me eerder af of een grote beurt wel kan voor dat geld.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door brusten » vr jan 31, 2014 9:15 pm

    Waarom niet bij de lakker in origineel kleur, kun je erweer jaren mee voort en staat nog eens zo mooi
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door Bruno » vr jan 31, 2014 9:34 pm

    Rob schreefColonAls het weer wat warmer gaat worden en het dakje los kan weet je pas echt wat je gekocht hebt. :lol:
    Trouwens € 292,- voor een grote beurt noem ik niet in de buidel tasten. Ik vraag me eerder af of een grote beurt wel kan voor dat geld.



    Als het goed gedaan dient te worden, normaal gezien zeker niet....Vraag is, moet het goed gedaan worden, of moet het goedkoop zijn ? Ik vrees de laatste tijd bij menig MG bezitters het laatste en dat is een spijtige evolutie, zeker als onze MG's ooit oldtimers moeten worden....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • mg1999f
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON ma jan 20, 2014 9:30 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Toevallig eigenaar geworden

    door mg1999f » za feb 01, 2014 12:04 am

    Het ging me niet zozeer om het goedkoopst mogelijk want ik ben zelfs speciaal uitgeweken naar een echte rover garage voor de beurt. Miscchien had ik me erop verkeken omdat ik telefonisch te horen kreeg dat het ongeveer €150,- tot €200,- ging kosten. Daarom kwam €290,- enigzins koud op mn dak vallen. Fijn om te horen dat dit een blijkbaar zeer schappelijke prijs is.
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten