BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Stuurbekrachtiging
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

Stuurbekrachtiging

door The_Ripper » vr dec 27, 2013 8:12 pm

Heren,

IN mijn MG-F is een Trophy blok ingebouwd. Wat er gebeurde na 5km is dat het lampje van de stuurbekrachtiging ging branden en vanaf toen de bekrachtiging niet meer werkte.

Iemand een idee waar ik het probleem kan gaan zoeken? De eerste paar minuten deed hij het dus wel...

Verder brand het SRS lampje. Is natuurlijk ook niet de bedoeling. Niet een kwestie van een kabel die los is ofzo?

Uit laten voeren bij Jelle, maar die reageert natuurlijk niet meer op mijn vragen/eisen :|
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

Re: Stuurbekrachtiging

door Tukker » vr dec 27, 2013 8:22 pm

De grote zekering in het vooronder is van de stuurbekrachtiging. (70 Amp. ofzo dacht ik)

Kan je even checken. :idea:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

Stuurbekrachtiging

door MGek » vr dec 27, 2013 9:20 pm

Ik had precies hetzelfde probleem, alleen lag er bij mij geen nieuw blok in :-P

Sporadisch sprong de stuurbekrachtiging aan/uit met inderdaad het lampje wat aan ging, vervangen van de elektromotor van de stuurbekrachtiging was de enige oplossing bij mij. Deze was blijkbaar aan zijn einde gekomen met storingen tot gevolg. Áls hij het deed, dan stuurde de F als gebruikelijk.

Na vervanging nooit meer problemen gehad. Gelukkig werd het bij mij kosteloos vervangen door de garage waar ik m'n F kocht ;-)

Succes!
    Gr. Joris
    MGF Diamond White
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za dec 28, 2013 6:12 am

Een f heeft een kabel van de versnelingsbak naar de tellers.
    Aan de teller zit een omvormer die een speedpulse geeft voor de EPAS ECU.
    Indien bvb de kabel van de km-teller defect is is er geen speedpulse. Bij geen speedpulse gaat de EPAS in fail-mode van zodra er eenmalig een toerental van 3000rpm is bereikt. Daardoor schakelt de stuurbekrachtiging uit en brandt het EPAS lichtje in het dashboard.
    Als je de motor stillegt en terug start zonder boven de 3000 tpm te komen zal de bekrachtiging waarschijnlijk wel even werken.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

Stuurbekrachtiging

door MGek » za dec 28, 2013 10:46 am

Dat verklaart een hoop. De stuurbekrachtiging ging bij mij vaak rond de 80 km/u uit. En de stuurbekrachtiging deed het inderdaad pas niet toen mijn snelheidskabel was los geschoten. Dat was dus waarschijnlijk de oorzaak?! Bij mij werd hij bij de versnellingsbak gewoon er opnieuw terug in geklikt, probeer dat eens? Of bij het tellerblok.

Gr. Joris
    MGF Diamond White
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » za dec 28, 2013 11:19 am

Carl schreefColonEen f heeft een kabel van de versnelingsbak naar de tellers.
    Aan de teller zit een omvormer die een speedpulse geeft voor de EPAS ECU.
    Indien bvb de kabel van de km-teller defect is is er geen speedpulse. Bij geen speedpulse gaat de EPAS in fail-mode van zodra er eenmalig een toerental van 3000rpm is bereikt. Daardoor schakelt de stuurbekrachtiging uit en brandt het EPAS lichtje in het dashboard.
    Als je de motor stillegt en terug start zonder boven de 3000 tpm te komen zal de bekrachtiging waarschijnlijk wel even werken.

Ik begrijp het. De omschrijving zou kunnen kloppen, die 3000tpm/vanaf 80km/h.

Wel moet ik zeggen dat hij de snelheid wel gewoon op de juiste manier weergeeft. Kan ik hieruit opmaken dat jou probleemomschrijving dan niet van toepassing is bij mij?
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » di dec 31, 2013 3:51 am

Misschien zit er wel een elektrisch probleem tussen de ECU en de pulsgever.

De oorzaak, het niet ontvangen van de speedpulse, is wel gemeenschappelijk.

Heb nog maar in 1 geval op een engels forum gelezen dat er iemand een problem had met een defecte pulsgever. (bij pré-MY2000 zit deze in de km-teller)
    het is dus onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

Neem een scoop en bekijk alvast even of de speedpulse op de ECU aankomt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497

door The_Ripper » di jan 14, 2014 2:55 pm

Ik heb de auto nu weer op de oprit staan. Hoe check ik die pulse?
    Als dat het niet zou zijn, wat zijn dan nog meer mogelijke oorzaken? Want ook onder de 3000tpm doet hij het niet, hij doet het gewoon constant niet, ook niet soms eventjes.

Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » za jan 18, 2014 8:45 pm

defecte zekeringen ?
    er is een zekering voor de epas in de motorruimte en een zekering voor de epas in het zekeringkastje.

je kan wel surfen om de zekeringnummers te vinden , niet moeilijk bvb op mgf.de bij dieter

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » zo jan 19, 2014 3:57 pm

Bij mijn Trophy was het de snelheids sensor op de bak. (bij mij werd het stuur licht, als of je op ijs reed) Daar zit een reed relais in geschroefd die de pulsen doorgeeft aan de ECU. De sensor die op de bak zit bij de Trophy, die heeft aan de inwendige kant naar de bak toe een stangetje wat in een wormwiel steekt van de bak. Bij mijne was dat stangetje helemaal dol. Vervangen van de sensor loste het probleem op.
    Maar bij de F is het een kabel i.d.d. dus wat heb je met die sensor connector gedaan? Ik neem aan dat je F bak geen Trophy versie sensor heeft...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1