Vrijdag de 13de
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

Vrijdag de 13de

door Demor » za dec 14, 2013 12:20 am

Ja hoor, dat kan ik er ook nog wel even bij hebben.......

Ik stop omdat iemand naar links wil afslaan. Ik trek langzaam weer op en.......KLONKRRRRGGGGGST.....WHAT THE F#%K???? Rechter achterwiel stond erbij alsof hij rechtsaf wou. Midden in een bocht waar men meent 100 te mogen rijden in het donker met min5......lekker..... Top dag heb ik weer.

Ik heb, nadat een aardige man m'n auto met een garagekrik even op zijn oprit gezet heeft, er even onder gekeken. Ik blijk een bout, die de draagarm aan het remschijgedeelte vastmaakt, verloren te hebben.

Goed, morgen maar even kijken wat de gevolgschade is.

Je moet maar zo denken..... Blij dat ik geen 140 ging op de snelweg.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

Re: Vrijdag de 13de

door mgf_stefke » za dec 14, 2013 12:45 am

Hoi Demor
    Amai dan heb je veel geluk gehad met de mgf .
    Zijn er mss overlaatst nog werken aan je mgf uitgevoerd aan de achterkant of een heb je een borduur (sorry voor Nederlanders de boordsteen van de zijkant van de weg ) mss geraakt?
    Mvg Stefan
    Laatst bijgewerkt door 1 op mgf_stefke, in totaal 0 keer bewerkt.
    0472770333
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » za dec 14, 2013 12:53 am

Een borduur geraakt......eeehhhmmmm....?.... Leuk taaltje toch....

Ik geloof niet dat er achter iets gedaan is de afgelopen anderhalf jaar.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za dec 14, 2013 1:14 am

Die bout moet gemonteerd worden met loctite, en dat zal niet gebeurd zijn bij de laatste montage.
    Als je dit meemaakt met 140km/u dan ben je dood.
    Dat het gebeurde als je bijna stilstond maakt van vrijdag de 13e je geluksdag.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    Ad Aerts
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 14
    GeregistreerdCOLON vr sep 06, 2013 1:28 pm

door Ad Aerts » za dec 14, 2013 10:47 am

Ontzettend veel geluk gehad. Zoiets is mij jaren geleden gebeurd met een Alfa 33 16V. Met de caravan erachter van Limburg naar Zeeland gereden. Caravan op de camping gezet en daarna even naar 'n dorpje boodschappen doen. Stapvoets een parkeerplekje aan het zoeken valt de laatste (!!!) bout van een aandrijfas eruit. Als dat 2 weken eerder was gebeurd toen ik van mijn werk naar huis reed met ruim 200 op de teller had ik nooit een MF TF160 kunnen rijden. Ik denk dat soms toch een engel op onze schouders meer rijdt.
    Be happy dat het zo gebeurde op jouw geluks vrijdag.
    MG TF160 2002, starlight silver, zwarte hardtop, Black Daytona leder, carbon deurpanelen, chroom pack, airco, mistlampen, sportspack 1, windscherm, nieuwe Toyo's Proxes T1R, Lexusstyle achterlichten, side-air scoops, rearlight covers, nieuwe achterruit in softtop, hoodstraps, RVS uitlaatspruitstuk en RVS downpipe, Lotus stage2 demper, K&N luchtfilter, KH-frontsplitter.
    to do: nieuwe "grooved and dimpled" remschijven voor en achter monteren
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » za dec 14, 2013 12:43 pm

Borduur = stoeprand voor de Nederlanders :)

Sent from my ZP990 using Tapatalk
    De nachtspotter!
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » za dec 14, 2013 2:30 pm

Demor schreefColonEen borduur geraakt......eeehhhmmmm....?.... Leuk taaltje toch....

Je wil niet weten wat we er omgekeerd van denken. :-)
    Soms lijkt het voor ons alsof Nederlanders een spraakgebrek hebben en bepaalde letters of klanken niet kunnen uitspreken, totaal geen benul hebben van het geslacht van een woord of niet in staat zijn een behoorlijke zin te maken volgens de regels van de zinsontleding.
    Blijft nog wel zo dat de meeste Nederlanders veel vlotter in omgang zijn dan wij.
    Maar als we maar met mekaar kunnen lachen en geintjes uithalen is het idd best wel leuk :-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » za dec 14, 2013 11:01 pm

Hier in Frankrijk kennen ze zaterdag de 14e. Vanmorgen met een Volvo vanuit Vichy richting Nederland vertrokken toen op de helft van de reis opeens een gerinkel onder de voorklep vandaan kwam en het acculampje meteen ging branden. Gelukkig de parkeerplaats 10km later weten te bereiken met steeds meer elektra die uitviel. Om 2 uur vanmiddag stil komen te staan op die parking en 8 uur later eindelijk hulp. De ene miscommunicatie na de andere, een taxi waarop we 3 uur moeten wachten om ons vervolgens 500 meter :shock: :shock: :shock: later bij een hotel te droppen en er €35,- voor vraagt....het kan bijna niet gekker. Het wordt nog gezellig voor de reisverzekering.

Bij de auto is de dynamoriem gesprongen en heeft daarbij een hoop stukgeslagen dus wordt hij naar Nederland gerepatrieerd. Voor ons is het nog onduidelijk wanneer we naar huis mogen. Een huurauto regelen schijnt onmogelijk te zijn, en de trein of vliegtuig wordt een lang vermoeiend verhaal aangezien we in de middle of nowhere zitten.

To be continued....
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo dec 15, 2013 10:07 pm

Tjonge jonge, jullie zijn lekker bezig allemaal.

Laatst heb ik nog de borduur geraakt, vloog zo over het breiwerkje tegen een haaknaald. Ik had geluk dat het punniken weggehaald was want anders was ik zo de smyrna ingevlogen. :-/° .............en dan hebben wij een spraakgebrek :proost:
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

door brusten » zo dec 15, 2013 10:37 pm

Rob schreefColonTjonge jonge, jullie zijn lekker bezig allemaal.

Laatst heb ik nog de borduur geraakt, vloog zo over het breiwerkje tegen een haaknaald. Ik had geluk dat het punniken weggehaald was want anders was ik zo de smyrna ingevlogen. :-/° .............en dan hebben wij een spraakgebrek :proost:

is dat dan je andere hobby Rob breiwerkjes? :lol:
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo dec 15, 2013 11:20 pm

Yep en dan het liefst damesondergoed. En maar steekjes laten vallen :-)}
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » ma dec 16, 2013 12:00 pm

Ter lering en vermaak

Afbeelding
    Afbeelding
    Bijna alles lijkt nog recht, de bout waarmee de "Tie bar" vastzit aan het wiel is afgebroken. De "tracking rod" lijkt ook recht, de as daarentegen...?........In ieder geval geen fout van de monteur dus.
    Afbeelding
    Het wiel zit stevig tegen/onder de carrosserie geperst. Zelfs na het leeglaten van de band krijg ik hem er niet onderuit.
    Afbeelding
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » ma dec 16, 2013 12:59 pm

Damn, dat ziet er niet fris uit. Hopelijk valt de reparatie mee voor je.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » ma dec 16, 2013 1:21 pm

Ja, en ik had het net met m'n garage erover gehad om hem te ontroesten aan de onderzijde. Als dit te duur wordt moet ik maar een andere regelen.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    CONTACTCOLON

door Demor » ma dec 16, 2013 9:45 pm

Ok, dat ging weer lekker vandaag. Een andere klant van de garage waar ik altijd kom had wel een wagen die mijn F kon vervoeren. Wij beginnen met de lier en hij loopt langzaam omhoog. Als we halverwege zijn loopt de F een beetje scheef weg en ook de krik schuift een beetje onder de assteun uit. OK, even stoppen en een klein beetje terug zeg ik. ........Eehhhmmmm, mijn lier kan niet achteruit....... :shock: Pardon? Ik dacht dat je zei dat je lier niet teruguit kon......... Dat klopt zegt 'ie...... Dus........ Wat nu, een wagen halverwege op de ramp en hij kan geen kant meer uit.

Moeten we nu een autoambulanceambulance bellen? Na een uur of wat gefrot met spanbanden en drie krikken om de lier te kunnen ontspannen is het gelukt. De F op transport naar m'n garage. Ik hoor morgen wel wat het moet kosten.

Ach, die beste man zweette ook wel even peentjes en we hebben het met z'n tweeën wel geflikt.