Hoi Popov,
Proficiat met je keuze. Zodra je MG rijdt is het leven inderdaad meer dan afwassen alleen. Nou ja je zult je F natuurlijk ook wel willen wassen.
De achterruit van de softtop kan vervangen worden, en als je handig bent kun je dit zelf doen. anders kun je dit bij een specialist laten doen. er zijn in het land diverse specialisten zoals klassieker restauratiebedrijven e.d. Deze zijn vaak gewoon om aan een softtop te werken, meer dan een normale autotechnieker.
Prijs van de softtop is dacht ik ongeveer 150 - 200 Euro.. Niet goedkoop dus.
Aan de bovenzijde gaat dit eenvoudig met de rits (Let op: ergens in 96 of 97 is de rits veranderd en is de vertanding grover geworden kijk dus of de rits in dat geval past. (zou wel een bij het verschil softtop Mk1 en MK1,5 kunnen liggen dwz met en zonder de hoekjes vooraan omlaaggericht)
Aan de onderzijde wordt deze met klinknageltjes vastgezet op het frame.
Tot sLot Als de ruit niet kapot is maar alleen wit uitgeslagen zijn er poetsmiddelen om de ruit weer meer helder te maken en dan hoef je de ruit niet te vervangen. Bij temperaturen onder ca 10gr C moet je wel voorzichtig zijn dat er geen scheuren in de ruit komen door het openen en sluiten van de kap.