BUTTON_POST_REPLY 88 berichten
Lekke vering!
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

Re: Lekke vering!

door Tukker » di sep 03, 2013 5:22 pm

hubertschilder schreefColonDe reden dat dit niet mocht was het gevaar dat zo een ventiel opeens losschiet. Onder 16 bar+ zal dat een aardig projectiel zijn wat door je auto schiet. :whistle)

Op de andere ventielen staan 27 bar, als je het goed doet worden ze er op gelast en daarna gefit. Dit moet geen probleem zijn.

crazywolf schreefColonIk heb hier ook over nagedacht tukker... zit op moment met een veerbol die mij leeg lijkt...

Als het membraan lek is zit er waarschijnlijk nu nog vloeistof in het bovenste gedeelte te klotsen. :)

als je hem dus vult met warme vloeistof kan je voelen waar het zit. Je zal er wel iets perslucht op moeten zetten om het door de gaatjes van het ventiel te krijgen. 0,5 bar zou al voldoende moeten zijn.
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » di sep 03, 2013 6:01 pm

Had Dunlop niet reeds toegegeven dat de stikstof na een jaar of 10 al een X percentage minder is dan toen ze nog nieuw waren en dat is al met een membraan dat niet lek is. Wanneer dit idd het probleem is van je veerbollen, dan is de nippel er op lassen een mooie oplossing.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » di sep 03, 2013 6:03 pm

hubertschilder schreefColonAls het membraam lek is, zal het op druk brengen ook niet meer lukken.

Een ander probleem is hoe kom je aan 16 bar+ stikstof.

Ergens wordt er gesuggereerd dat je naar een vrachtwagen banden oppomp bedrijf moet....

De reden dat dit niet mocht was het gevaar dat zo een ventiel opeens losschiet. Onder 16 bar+ zal dat een aardig projectiel zijn wat door je auto schiet. :whistle)

Probleem met vullen?... Heb hier een stikstof fles staan op +-200bar en een regelbare doseerklep tot 40bar dus np daar he :mrgreen:
    En loskomen? zou niet weten hoe zelfs als er een scheur ontstaat aan de brazeernaad dan zou hier de druk gewoon uitblazen voordat hij totaal losschiet (tenzij mischien gemonteerd door nen echte slimme)

Maar inderdaad als hij gescheurd is, is het gedaan met de pret en daarom dat ik er nog niet aan begonnen ben... ben namelijk voor 80% zeker dat hij lek is.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

door hubertschilder » wo sep 04, 2013 10:35 am

Aha, dus dat is geen probleem om aan 27 bar stikstof te komen.

In dat stukje stond wel dat ze hadden geprobeerd het oplassen van een ventiel als oplossing op de markt te brengen, maar dat is niet gelukt omdat het niet door de keuring heen is gekomen, omdat er risico was op het wegschieten van het ventiel, wat levens gevaarlijk kan zijn.
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    CONTACTCOLON

door Tukker » vr sep 06, 2013 11:03 am

hubertschilder schreefColonIn dat stukje stond wel dat ze hadden geprobeerd het oplassen van een ventiel als oplossing op de markt te brengen, maar dat is niet gelukt omdat het niet door de keuring heen is gekomen, omdat er risico was op het wegschieten van het ventiel, wat levens gevaarlijk kan zijn.

wel vreemd omdat dezelfde ventielen voorin worden gebruikt, het kan natuurlijk dat de materiaaldikte van de kop niet dik genoeg is om het veilig te lassen.

Dan moeten we er eerst één doorzagen om te meten. :)
    goodgoan Tom

hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

door hubertschilder » vr sep 06, 2013 1:41 pm

Ik zie wel een verschil tussen het originele ventiel, deze is van binnen uit gemonteerd, en kan niet door het gat naar buiten wegschieten.

En deze mod wordt het ventiel vanaf de buitenkant met schroefdraad vastgezet, en daarna gelast, maar kan dus wegschieten door roest vorming etc.
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    CONTACTCOLON

door Tukker » vr sep 06, 2013 10:17 pm

hubertschilder schreefColonEn deze mod wordt het ventiel vanaf de buitenkant met schroefdraad vastgezet, en daarna gelast, maar kan dus wegschieten door roest vorming etc.

De schroefdraad is er voor gemaakt. Het gaat om de schroefbus die er wordt opgelast. Dus als het materiaal van de bol sterk genoeg is moet het geen probleem zijn.
    goodgoan Tom

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » za sep 07, 2013 8:13 am

Ik bespeur een uitdagend projectje. Wie kan er lassen en wie heeft een dergelijk lege (niet lekke) bol...?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » za sep 07, 2013 1:14 pm

Er zit nu eenmaal verschil tussen het laswerk van een gecertificeerd lasser en het "bak en braad" werk van de hobbyist. 27 bar is niet niks en garages hebben nu eenmaal geen lassers in dienst die hoge drukwerk mogen lassen. Dit is een vak apart. Ik denk dat daarom het plan om deze "herstelmethode" is gesneuveld.
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    CONTACTCOLON

door Tukker » ma sep 09, 2013 12:54 pm

amnon schreefColonIk bespeur een uitdagend projectje. Wie kan er lassen en wie heeft een dergelijk lege (niet lekke) bol...?

Ik kan niet lassen maar wel een lasser regelen die het wel kan. :)
    goodgoan Tom

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » ma sep 09, 2013 4:59 pm

Mijn broer kan ook lassen, heeft zijn eigen lift in huis gelast en veel ander werk, maar is geen pro en ik voel met Rob mee wat dat betreft. Ik durf dat niet aan...
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    CONTACTCOLON

door Tukker » di sep 10, 2013 10:22 am

amnon schreefColonmaar is geen pro en ik voel met Rob mee wat dat betreft.

Ik ook, daarom kan ik ook een lasser regelen. Deze zzp'er huur ik altijd in om leidingwerk te lassen voor de stoomketels e.d. :)
    goodgoan Tom

ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » za sep 14, 2013 7:18 pm

Bij de F is het rechts weer prijs. Helaas nog nergens iets van lekkage te zien dus waarschijnlijk zit het hem binnenin.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 88 berichten