Vaag alarm TF
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Vaag alarm TF

    door Mossel » za aug 31, 2013 10:54 pm

    Ik kom zat onderwerpen tegen hier op het forum, maar toch kom ik er niet uit..

    Ook hier gaat het alarm regelmatig af. En uiteraard meestal midden in de nacht.
    Soms weken geen last van, soms om de 10 min.
    Echter wat zo apart is, mét hardtop gebeurd het niet. Volumetrisch alarm is dus waarschijnlijk de boosdoener.
    Nu is het rare dat ik het volumetrisch alarm losgekoppeld heb. Als ik echter in de auto zit en hem op slot doe gaat het alarm toch af als ik beweeg! ??

    -Kabel bij het kofferscharnier was kapot maar heb ik weer netjes gesoldeerd. Toen alles gecontroleerd en alles leek toen in orde.
    -Accu is pas enkele maandjes oud.
    -Draden achter accu heb ik nog niet gecontroleerd.
    -Vanmiddag wilde ik het alarm testen zoals hier beschreven, maar dit lukte helemaal niet (kwam niet in de test mode(misschien omdat het Vol. alarm losgekoppeld is?)).
    -Probleem doet zich al voor sinds de aankoop.

    Verder werkt de centrale vergrendeling ook niet. Als ik met de sleutel de deur op slot doe, dan gaat de passagiersdeur niet mee op slot (geen idee of dit met elkaar te maken heeft overigens).
    Met de afstandsbediening gaat alles wel op slot.

    Iemand ideeën waar de fout kan liggen?
    Wil over een week of 3 naar Engeland met de TF en het zou fijn zijn als ik het opgelost kan hebben voor die tijd.
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Vaag alarm TF

    door Cagivist » zo sep 01, 2013 9:14 am

    Heb je het kabeltje losgedaan van de sensor achter de t-bar,waarschijnlijk de boosdoener.
    Heb net hetzelfde probleem :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Vaag alarm TF

    door Mossel » zo sep 01, 2013 3:28 pm

    Ja, dat kabeltje heb ik losgetrokken.
    Maar het alarm gaat alsnog af als ik in de auto zit en beweeg. ??
    Dus nu opzoek naar het echte probleem.
    Enig idee?
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Vaag alarm TF

    door MGTF2002 » zo sep 01, 2013 7:43 pm

    Mossel schreefColonJa, dat kabeltje heb ik losgetrokken.
    Maar het alarm gaat alsnog af als ik in de auto zit en beweeg. ??
    Dus nu opzoek naar het echte probleem.
    Enig idee?


    Geeft de alarm led geen code, om te bepalen wat de oorzaak van het alarm was?
    Normaal is dit vaak nadat je het alarm hebt uitgeschakeld d.m.v. een knippercode.

    Als de volummetrische sensor is losgekoppeld denk ik aan een spanningsval door een slecht contact. Of een slecht contact van bijv. de deur contacten. Als jij in de auto beweegt kunnen de deuren misschien iets bewegen, of een kabelbreuk van de deur contacten.

    Ik neem aan dat je niet de eerste eigenaar van de auto bent. Is er misschien nog een aftermarket volummetrische sensor of volledig alarm in gebouwd?

    Het zou zo maar kunnen i.v.m. verzekering o.i.d.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Vaag alarm TF

    door Mossel » ma sep 02, 2013 9:00 pm

    Ik heb het vandaag geprobeerd maar de alarm led op het dashboard geeft geen code aan. Als ik het alarm uitschakel dan gaat de led ook gewoon uit.
    Er zit echter nóg een alarmledje in een knopje gebouwd die er niet standaard uitziet (zie foto).
    Ik kan het zo snel niet vinden, maar normaal hoort deze hier niet lijkt me..

    Afbeelding

    Zou er dan toch een aftermarket alarm ingebouwd zijn?
    Mijn alarm bestaat trouwens uit alleen de alarmtonen, mijn toeter gaat dus niet af. Hoort dit zo bij een TF?
    Aangezien ik hier op het forum veel lees over de toeter als alarm....
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Vaag alarm TF

    door RemcovanKuilenburg » di sep 03, 2013 10:01 am

    Is een after market ding. Normaal gaat je claxon af als er iets is. Het verklaart ook waarom je interieur sensor nog steeds af gaat.

    Het kan zijn dat de verzekering van een van de eerste eigenaren verplicht stelde om een "beter" alarm er in te zetten. Heb je wel de standaard keyfob?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Vaag alarm TF

    door Mossel » di sep 03, 2013 10:30 am

    Jup, heb gewoon de 2 standaard sleutels..
    Hmm. Wordt zoeken dus :(
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Vaag alarm TF

    door RemcovanKuilenburg » di sep 03, 2013 7:29 pm

    Ik bedoelde de remote
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Vaag alarm TF

    door Mossel » di sep 03, 2013 7:56 pm

    Ja, dat zijn ook gewoon de standaard dingen
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Vaag alarm TF

    door MGTF2002 » di sep 03, 2013 8:19 pm

    De 2e led kan van een low level sensor zijn als deze later is ingebouwd. Dan wordt de led vaak daar geplaatst.
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Vaag alarm TF

    door Mossel » di sep 03, 2013 8:51 pm

    Helaas is dit niet het geval. Deze led is zeker voor het alarm daar deze ook gaat knipperen als de auto op alarm gezet wordt en snel knippert als het alarm af gaat.
    De low level sensor moet ik er nog eens zelf inzetten...

    Bedankt voor het meedenken zover.
    Toevallig nog suggesties waar een logische plaats is om een aftermarket interieursensor te plaatsen? Dit kan zeker overal zijn?
  • Avatar gebruiker
    MGTF2002
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 224
    GeregistreerdCOLON ma aug 29, 2011 8:04 pm
    WoonplaatsCOLON NL Limburg op z'n smalst

    Re: Vaag alarm TF

    door MGTF2002 » di sep 03, 2013 9:53 pm

    Mossel schreefColonToevallig nog suggesties waar een logische plaats is om een aftermarket interieursensor te plaatsen? Dit kan zeker overal zijn?


    - in de armsteun / klep ( onder de bekleding)
    - in de tunnelbak achter de schakelpook? ( kun je misschien al zien als je de asbak verwijderd)
    MG TF 2002
    VOLVO C30 R-Design


    a.k.a. Eric
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: Vaag alarm TF

    door Mossel » di sep 03, 2013 10:10 pm

    Bedankt voor je reactie!
    Donderdag heb ik de tijd om die plekken eens goed te inspecteren!
    De zoektocht gaat verder, laat het hier weten...
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Vaag alarm TF

    door RemcovanKuilenburg » wo sep 04, 2013 7:27 am

    Links en rechts bij het raam in de hoeken.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Vaag alarm TF

    door crazywolf » wo sep 04, 2013 12:40 pm

    Zelf heb ik ook een aftermarket alarm en gewoon standaard keyfob's ... bij mij zat de regelaar gewoon in het middencompartiment tussen de zetels in. Meestal heeft een aftermarket systeem een potentiemeter voor de gevoeligheid af te stellen.

    Je kan ook altijd even je hoofd onder je dashboard steken aan de voeten.. lijkt me ook mogelijk dat hij daar ergens zit.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten