BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
remschijven
  • benno
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 9:27 pm
    WoonplaatsCOLON Assendelft

remschijven

door benno » di mei 28, 2013 2:23 pm

hoi vrienden

graag jullie advies, ik wil mijn MG-F 1.8i van 1996 voorzien van nieuwe voorrem schijven, als ik dit invul in bv google dan zie ik veel sites die deze schijven te koop aanbieden voor € 90 een set.

nu heb ik vandaag contact gezocht met autoparts wormerveer, en ik kreeg te horen dat de schijven per stuk € 86 kosten voor een setje remblokken € 90

ik schrok hiervan omdat ik dit wel duur vond tov de internetsites die het vele malen goedkoper aanbieden.

kan iemand mij hierover raad geven? of je nu wel bv die goedkopere schijven kunt kopen of heeft dit te maken met het type auto, er zitten gewoon in mijn beleving normale remschijven op zonder bv een luchtgekoelde spleet aan de bovenkant schijf , er zitten nu helemaal dichte schijven op en ik wil ze nu vervangen omdat ze wat gaan roesten aan de boven kant, ik maak ze wel elk jaar schoon en ieder jaar controle op de remblokken

graag jullie advies

groet

Benno 8-/
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Re: remschijven

door amnon » di mei 28, 2013 5:31 pm

Belachelijke NL prijzen... Ik koop zelf alles via ebay.co.uk en is dan vaak inclusief de shipping nog een heel stuk goedkoper.
    Twee weken geleden nog EBC remblokjes (voor achter) gekocht voor iets van 50 Euro inc. shipping.
    EBC is wel fijn vanwege de lage stof ontwikkeling en de duurzaamheid.
    Remschijven voor de F zijn er ook zat. Met of zonder anti-roest behandeling... Moet i.d.d. kunnen voor ron de 100 voor twee in. shippen.
    Zie net nog een bieding die nog 6 minuten loopt voor twee voor 26 Pond...
    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=mgf+brake+disks&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1311.R1.TR1.TRC0&_nkw=mgf+brake+discs&_sacat=0

Kijk voor je koopt of men wel wil shippen naar je land van herkomst :-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

door Emile » di mei 28, 2013 8:17 pm

2003 MG TF 160.
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » di mei 28, 2013 8:41 pm

Leuke site. Raadt toch nog steeds EBC remschoentjes aan, maar als veel poetsen niet uitmaakt maakt dat ook niet veel uit :wink:
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di mei 28, 2013 9:12 pm

Heb op de F nog eens greenstuffs gestoken, en heb nog nooit zo veel wielen moeten poetsen. Ik snap echt niet hoe jullie dit klaar krijgen. Op de racers heb ik al alle kleuren EBC gehad (blauw, oranje...) en ook daar is poetsen de boodschap....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » di mei 28, 2013 9:19 pm

Wat raar joh, EBC staat hier toch om bekend, ik heb zelf red stuff, maar die raad ik niet aan voor op de weg. Het is kwa poetsen een enorm verschil met de originele schoentjes.
    Sterker nog, ik poets de velgen helemaal niet, ik spuit ze enkel af...
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » za aug 24, 2013 11:33 am

Hoi all,

Ik ben ook toe aan een setje rondom. Ik vond deze set op ebay:
    http://www.ebay.co.uk/itm/MG-TF-160-Fro ... 19c00ba7ea

Ziet er mooi uit maar ik zou ook graag wat minder zwarte velgen willen hebben dan nu met het standaard spul... Sander adviseerde me Greenstuff blokken met EBC schijven, maar het is me nog niet gelukt om daar een compleet setje van te vinden op ebay... (wat zeker aan mijn zoekkunsten zal liggen ;) )

Heeft iemand ervaring met de bovengenoemde set?

Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » za aug 24, 2013 12:57 pm

Ik moet inderdaad ook gigantisch veel poetsen, daarom heb ik de velgen maar donker laten spuiten :wink:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1