BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
stuiteren!!!
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    stuiteren!!!

    door jacqueshoeks » wo aug 14, 2013 9:55 pm

    Techneuten,

    MGF 1998 met 175000 km stuitert over de weg. Voorzien van 16" met 210-40 banden op juiste
    spanning. Hoogte van het onderstel lijkt ook voldoende. De auto heeft nagenoeg geen vering.
    De spatschermen zijn nauwelijks naar beneden te drukken. Schokbrekers vertonen geen sporen
    van lekkage. Op het moment een veerbol lek gaat zakt de auto aan een zijde tot op de rubber
    aanslag. Dat is hier niet het geval. De auto stak strak en recht.
    Heeft iemand een idee??
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    stuiteren!!!

    door Ultimate » wo aug 14, 2013 10:28 pm

    Wat is de afstand van wielhart tot wielkas?
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: stuiteren!!!

    door Sergiosios » do aug 15, 2013 10:52 am

    Mag ik vragen hoeveel bij jou de juiste spanning is?
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    Re: stuiteren!!!

    door jacqueshoeks » do aug 15, 2013 11:13 am

    Ultimate schreefColonWat is de afstand van wielhart tot wielkas?

    Voorzijde en achterzijde 325 mm
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    Re: stuiteren!!!

    door jacqueshoeks » do aug 15, 2013 11:14 am

    Sergiosios schreefColonMag ik vragen hoeveel bij jou de juiste spanning is?

    Voorbanden 1,9 achterbanden 2,2 bar
  • Avatar gebruiker
    remcow
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 77
    GeregistreerdCOLON ma jan 24, 2011 9:57 pm
    WoonplaatsCOLON Monnickendam
    CONTACTCOLON

    Re: stuiteren!!!

    door remcow » do aug 15, 2013 11:40 am

    Veerbol membraam intern lek, ipv stikstof zullen deze nu gevuld zijn hydrolastische vloeistof.. de verende werking word door de stikstof geregeld.. aangezien vloeistof niet samendrukbaar is, verklaart dit de enorm stugge vering.
    MG-F Tahiti Blue 1998 117000km, Xenon kit 4300k,
    Rover 200 1.6 Eaton CVT Nightfire red
    Toyota Auris TS,Medium Grey
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    Re: stuiteren!!!

    door jacqueshoeks » do aug 15, 2013 6:11 pm

    remcow schreefColonVeerbol membraam intern lek, ipv stikstof zullen deze nu gevuld zijn hydrolastische vloeistof.. de verende werking word door de stikstof geregeld.. aangezien vloeistof niet samendrukbaar is, verklaart dit de enorm stugge vering.


    Links en rechts wordt apart aangestuurd. Dit zou inhouden dat zowel links en rechts een van de veerbollen lek zou moeten zijn.
    Voor en achter communiceerd met elkaar. Dus die kans is erg klein dat er gelijktijdig twee stuks lek zijn. Deze auto heeft mijn dochter zojuist aangeschaft
    dus de history is ons niet bekend. Maar het zou zo maar kunnen dat de vorige eigenaar inderdaad twee keer een lekke veerbol heeft gehad en vervolgens
    de boel weer opnieuw met hydragas heeft opgevuld tot normale rijhoogte. Dat is de kluit belazeren toch?
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: stuiteren!!!

    door ttdesign6 » do aug 15, 2013 11:06 pm

    En wat bedoel je precies met stuiteren? Je zegt dat je de auto net hebt aangeschaft, ik vond toen ook dat de auto stuiterde door de stugge vering. Heel veel induwen van de vering is er sowieso niet. Als alles in orde lijkt te zijn en de auto staat ook nog eens op de goede hoogte en rijdt verder prima/doet niet gek, dan lijkt het mij een kwestie van wennen aan deze vering.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    stuiteren!!!

    door Remieme » vr aug 16, 2013 2:14 am

    32.5 cm is nou niet bepaald de juiste hoogte...

    Zonder loweringpins moet dit 36.8 cm +|- 1 cm zijn. Minder mooi, maar wel veel comfortabeler.

    Heb je wel loweringpins kan je er 3 cm aftrekken.

    Oppompen dus en kijken hoe het dan rijdt. Het is natuurlijk niet te vergelijken met een daily. Oneffenheden in het wegdek zal je sowieso voelen.
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: stuiteren!!!

    door D.B.C. » vr aug 16, 2013 10:12 am

    zoals als gezegd staat bij die hoogte te weinig druk op het systeem (mits er lowering pins in zitten) en dan veert de auto meer in en ikzelf ervaarde dat ook heel erg op de snelweg. Als je het veringssysteem op goede druk brengt dan zal de auto hoger komen te staan en stugger aanvoelen, maar dan heb je wel minder problemen met drempels en zou die niet meer mogen ''stuiteren''.
    En nu met deze wat warmere dagen zal de druk wat hoger zijn dan in de winter als het kouder is en kan de auto nog lager komen te staan en nog slechter rijden.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    Re: stuiteren!!!

    door jacqueshoeks » vr aug 16, 2013 1:33 pm

    ttdesign6 schreefColonEn wat bedoel je precies met stuiteren? Je zegt dat je de auto net hebt aangeschaft, ik vond toen ook dat de auto stuiterde door de stugge vering. Heel veel induwen van de vering is er sowieso niet. Als alles in orde lijkt te zijn en de auto staat ook nog eens op de goede hoogte en rijdt verder prima/doet niet gek, dan lijkt het mij een kwestie van wennen aan deze vering.

    Zelf rij ik al jaren een mgf vvc. Weet dus hoe het veerkarakter moet zijn. Deze auto heeft mijn dochter zojuist aangeschaft en gekocht bij een handelaar.
    Met de proefrit hebben wij dit natuurlijk al gemerkt. Maar de prijs was dusdanig dat we toch besloten om hem aan te schaffen. Lossen we wel op.
    Maar zoals deze rijdt is zeker niet acceptabel. Als je over een hobbel in de weg rijdt krijg je een klap van je driepuntsgordel!! Ga je over een klinker weg
    dan kun je niet met elkaar praten omdat je stem dan gaat trillen. Zo stug is de vering op dit moment. Van een lotus met race afstelling heb je nog meer
    comfort.
    We gaan toch maar alle veerbollen vervangen. Of heeft iemand een idee hoe je kunt testen welke bol lek is?
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: stuiteren!!!

    door amnon » vr aug 16, 2013 5:27 pm

    Dat is juist zo lastig omdat ze verbonden zijn met de andere veerbol aan de voor of achterkant... Maar ik herken dit van Hubert en daar was er ook één bol (voor) stuk intern. Je kon hem keurig op hoogte pompen, maar vering was er niet en ook geen lekkage zichbaar. Je kon vooral merken wat je aan vering gemist had toien de neiwue bol er in zat...
    Mogelijk kun je het horen door op de bovenkant van de veerbol te tikken met een hard voorwerp. Dan klinkt er mogelijk één "voller/massiever" dan een andere.
    Vroeg of laat gaan ze een keer stuk, of intern of extern, met zichbare lekkage ten gevolg.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • jacqueshoeks
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON vr apr 20, 2012 5:22 pm

    Re: stuiteren!!!

    door jacqueshoeks » vr aug 16, 2013 9:24 pm

    amnon schreefColonDat is juist zo lastig omdat ze verbonden zijn met de andere veerbol aan de voor of achterkant... Maar ik herken dit van Hubert en daar was er ook één bol (voor) stuk intern. Je kon hem keurig op hoogte pompen, maar vering was er niet en ook geen lekkage zichbaar. Je kon vooral merken wat je aan vering gemist had toien de neiwue bol er in zat...
    Mogelijk kun je het horen door op de bovenkant van de veerbol te tikken met een hard voorwerp. Dan klinkt er mogelijk één "voller/massiever" dan een andere.
    Vroeg of laat gaan ze een keer stuk, of intern of extern, met zichbare lekkage ten gevolg.

    De "geluidstest" zal ik eens uitproberen. Bedankt.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: stuiteren!!!

    door Tukker » zo aug 18, 2013 7:39 pm

    Dit zou eigenlijk uit een test moeten komen voor schokbrekers, volgens mij moet dit te zien zijn op de testbank.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: stuiteren!!!

    door amnon » zo aug 18, 2013 7:47 pm

    Tuurlijk, dat ben ik met je eens, maar die heeft hij vast niet thuis staan ;-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten