BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1
temperatuur loopt op
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    temperatuur loopt op

    door Marcel Smeets » vr aug 02, 2013 11:06 pm

    Vandaag liep de temperatuur van mijn MGF hoog op als ik langzaam reed of stil stond.
    Als ik harder reed zakte deze weer op normale waarden.
    De ventilator van de motorruimte werkt.
    Ik denk dat de ventilator van de radiator niet werkt ? misschien kapot.
    Of de sensor welke deze aanstuurt defect; moet toch ergens in deze richting zoeken bij dit probleeem.
    uuuhhh waar zit die sensor ook alweer ? morgenvroeg maar even nakijken.
    andere sugesties welkom.
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: temperatuur loopt op

    door ttdesign6 » vr aug 02, 2013 11:25 pm

    Niet ergens lucht in het systeem? Toen ik mijn TF vorige maand kocht liep de temperatuur bij stilstand ook een paar keer op en werd dit weer normaal bij het rijden. Lucht was waarschijnlijk de oorzaak. Ik heb er nu geen last meer van nu hij opnieuw ontlucht is.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: temperatuur loopt op

    door Tukker » za aug 03, 2013 10:58 am

    Het lijkt er inderdaad op dat er alleen met rijwind wordt gekoeld.

    Volgens Dieter is dit de front fan sensor, ik heb er geen eigen ervaring mee.

    http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm
    http://www.mgfcar.de/coolant_sensor_change/index.html
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: temperatuur loopt op

    door Marcel Smeets » za aug 03, 2013 5:30 pm

    Radiator vans werkten beide check oke.
    Sensor voor de frontvans vervangen.makkelijk als je veel hebt liggen.check oke.
    Daarna motor warm laten draaien en de frontvans slaan aan check oke
    Dit zou dus in orde moeten zijn vanavond maar even testen onder volle belasting
    Maar het probleem zal eel opgelost zijn.
    Dan pikken we meteen een terrasje mee.
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
BUTTON_POST_REPLY 4 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten