Na zowat twee jaar stilgestaan te hebben (maar goed verzorgd, bijgehouden en gekeurd) heb ik m'n Brooklands/Abingdon weer van stal gehaald om er wat vaker mee te gaan rijden. Alles doet het nog super, maar een paar dingetjes waar ik niet helemaal uit kom, en op 't forum niet echt een antwoord kon vinden. Misschien heeft iemand 'n idee?
- Center console trim (fascia?) is helemaal verkleurd. Ik wil de boel vervangen voor wat nieuws, maar kan niet goed uitvogelen waar het best te kopen, en welk partnummer ik nodig heb voor de Abingdon (LHD, volgens mij is 't walnoot - not sure). Tips voor leveranciers/onderdeel?
- Handrem-cover (leder) springt aan de onderkant los, als ik de handrem aantrek. Niet erg, staat wel slecht. Klemmetjes zijn plastic, dus niet bij te buigen. Heeft hier iemand ervaring met 't beter vastzetten van 't ding?
- De spannendste: als de motor een beetje op temperatuur is, en ik langzamer (stadsverkeer) ga rijden, komt er - uit de buurt van de rechter inlaatopening aan de zijkant - een redelijk hard piepend geluid, alsof er een ventilator aanloopt. Niet altijd, wel soms. Gaat na 'n tijdje over, en gebeurt ook als ik stilsta (dus geen aanlopend scherm of iets dergelijks, wat ik wel elders op het forum vond). Geen flauw idee wat het is, maar als 't gebeurt is 't wel flinke herrie. Maak me daar een beetje zorgen over
Het enige wat ik verder moet doen, is de lak een keer goed onder handen nemen, en weer mooi glanzend krijgen. De auto ziet er goed uit, maar nu ik 'm weer van dichtbij zie, vallen me toch een hoop kleine krasjes en plekjes op. Misschien eens gaan (laten) polijsten en mooi in de was zetten. Ben in ieder geval erg blij weer in m'n F-je te rijden, heb 't wel gemist
Robert






