Het Ongeluk
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Het Ongeluk

    door Gekkie25 » wo mei 22, 2013 11:00 pm

    Het ongeluk

    Een enorm harde knal, Whiplash. Daar rij je dan op je gemakje richting huis. De auto, een volledig opgeknapte MG TF 135, de zeldzame anniversary edition waar er maar 1500 van zijn gemaakt. De nieuwe muziek van Yellow Claw klinkt uit mijn speakers. Voor een rotonde geef ik netjes richting aan naar links, ik moet driekwart de rotonde over. Ik ben op ongeveer de helft als er ineens in tegengestelde richting een zwarte schim op me afkomt. Ik trap vol op mijn rem maar het is al te laat. Een enorm klap, ik krijg een enorme schok en hang in mijn gordel. Ik kijk door mijn voorruit en zie iemand op de grond liggen. Ik stap geschrokken uit en vraag hoe het met degene op de grond gaat. Hij springt gelijk op en legt de scooter, een zwarte Kymco, gelijk op de stoep naast de rotonde. In No-time staan er ineens veertig Marokkaanse jongeren bij de rotonde. Ze kwamen, na het horen van de klap, aangesneld van het nabij gelegen sportveldje. Ik pak mijn Iphone erbij en noteer snel de blauwe nummerplaat in mijn notities. Ik loop snel even terug naar mijn auto en zet de waarschuwingslichten aan. De auto laat ik verder staan en ik pak uit mijn dashboardkastje het schadeformulier. Er staat met grote letters op: ‘Bij schade, bel het schadenummer’. Ik vraag allereerst zijn naam en nummer, mocht de jongen er ineens vandoor gaan heb ik dit in ieder geval. Hij snelt snel terug naar de groep die bij de rotonde staat en komt hierna met een nummer terug. Ik pak mijn telefoon en bel eerst de verzekering op om de schademelding te maken. Het wordt genoteerd maar meer kan er niet gedaan worden want het kantoor is gesloten. Inmiddels zie ik vanuit mijn ooghoeken dat de Marokkaan druk in de weer is met zijn vriendjes en dat er nog geen letter op het schadeformulier staat. De scooter is inmiddels verdwenen. Een vriend van de jongen is er mee weggevlucht. Zo slim dat ik was heb ik gelukkig wel het nummerbord in mijn telefoon staan. Ik vraag aan die jongen of hij nog van plan is iets te gaan invullen. Hij zegt van wel en hij verdwijnt weer tussen de rest van de groep. Ik bel mijn vader even op. Mijn auto staat nog steeds midden op de rotonde alleen heeft nog niemand de politie gebeld. Mijn vader zegt aan de telefoon dat ik dat moet doen, ik zeg dat hij het beter kan doen omdat de sfeer nogal dreigend is en ik nogal in de minderheid ben. Het schadeformulier wordt heen en weer gegeven in de grote groep, de jongen kon blijkbaar niet zelf nadenken. Even later arriveert er een busje van de politie. Ze rijden om mijn auto heen die nog steeds midden op de weg staat. Ik ren naar het busje en gebaar de agenten uit te stappen om te komen helpen. Eindelijk gered was dan ook mijn eerste gedachte. Nog nooit was ik zo blij om politie te zien. Er werd meteen gevraagd wat er aan de hand was en ik leg uit dat de jongen met volle snelheid tegen de richting van de rotonde in reed en hierbij frontaal op mijn auto botste. De politie vraagt de jongen om zijn rijbewijs waarop hij agressief wordt en zijn telefoon kapot smijt op de grond. “Geen politie had ik nog gezegd, ik heb al genoeg problemen”, roept de spookrijder. De politie vraagt om het schade formulier en nog voor ik het aan de twee agenten kan geven scheurt de jongen het kapot. Één van de agenten pakt de snippers en vergelijkt de naam die op het formulier staat met de naam op het rijbewijs. Valse naam. “Zo gaan we er niet uitkomen”, zegt de agent en de jongen moet mee. Ik moet achter het politiebusje aanrijden, ook mee naar het bureau. Om de hoek van een nabijgelegen straat zie ik nog een politiebusje. Deze agenten rijden achter mij aan, toch wel een speciaal gevoel, een soort van escorte. Op het bureau aangekomen rijden de busjes het terrein van het bureau op. Ik moet mijn auto op een parkeerplaats bij het terrein zetten. Een motoragent zegt nog: “He die ken ik nog wel, paar maanden terug gepakt voor rijden zonder rijbewijs.” Ik moest een verhoorkamer in, hij moest naar een andere. Er wordt me gevraagd hoe en wat er precies is gebeurd en of ik dit als een verklaring zijnde wil tekenen. Dat zeker alles om deze eikel te straffen. Uiteindelijk met al het gedoe eromheen staat de dader, want dat is het gewoon, eerder buiten dan ik.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Het Ongeluk

    door brusten » wo mei 22, 2013 11:11 pm

    g.....domme,het zal je maar overkomen en jij maar zoals een brave burger je verzekering,rijtaks,en alles wat er nog bijkomt betalen om je mooie wagen in het verkeer te plaatsen,hou je goed man gelukkig ben je niet gewond,grt danny
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Het Ongeluk

    door camiel456 » wo mei 22, 2013 11:13 pm

    Wat een Verschrikkelijk K*T volk!

    Goed dat je kenteken heb opgeschreven. Bah, kan mezelf er over opwinden, het zijn altijd dezelfde namelijk!

    Sterkte
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Het Ongeluk

    door Andros » wo mei 22, 2013 11:14 pm

    Ratten...

    Meer kan ik echt niet maken van zulke "mensen", onvoorstelbaar gewoon. Ik heb deze TF vorige week gezien, je snapt gewoonweg niet wat zo'n jongen bezielt om zulke streken uit te halen en dan nog ze met de gevolgen om te gaan. Een rat is nog meer dan zoiets...
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Het Ongeluk

    door ttdesign6 » wo mei 22, 2013 11:40 pm

    Tja, zoals altijd, het is maar een kleine groep van dat volk dat het verpest voor de anderen, maar het is inderdaad altijd hetzelfde verhaaltje. Zelf maar al te vaak mee te maken gehad en het is om doodmoe van te worden. Jammer dat ie niet op wat groters is geklapt met dat scootertje van hem. :?

    Succes met de reparatie in ieder geval!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Het Ongeluk

    door Carl » do mei 23, 2013 12:51 am

    Wat een brave gasten! Hier zou je het waarschijnlijk minder vlot overleefd hebben... Paar longen doorboord, wat messteken en je kop verrot geschopt en de politie die bij een oproep de andere richting uitrijdt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Het Ongeluk

    door Ultimate » do mei 23, 2013 3:14 am

    Welkom in 'Nederland'
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: Het Ongeluk

    door Cagivist » do mei 23, 2013 6:24 am

    Al een geluk dat de gast nog kon opstaan, want anders zou de sfeer misschien nog slechter kunnen zijn geweest.
    Hier kennen ze er iets van, in fout zijn en u toch intimideren, heb het ook meegemaakt.
    Hopelijk komt het goed met de wagen :?
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Het Ongeluk

    door RemcovanKuilenburg » do mei 23, 2013 9:09 am

    Sterkte, hij zal wel niet verzekerd zijn dus gaat nog lastig worden. Van een kale kip kan je niet plukken.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Het Ongeluk

    door amnon » do mei 23, 2013 9:13 am

    Hyena's zijn het of in elk geval met daar aan grenzend gedrag. We zijn er mooi klaar mee, want dit is wel tekenend voor hun algemeen gedrag. We mogen niet over één kam scheren en dat ga ik dan ook niet doen, maar de percentages slaan toch wel erg de verkeerde kant uit. Je hebt inderdaad mazzel dat bij een grotere groep "de politie" niet gewoon doorgereden is, want dan knijpen ze liever een oogje toe dan zelf gevaar te lopen....
    Sterkte, weer een deuk in hun toch al slechte imago...
    Maar als er een verzekeringsplaat op die scooter zit, dan zal het toch wel verzekerd zijn....? (tenzij die gestolen was..)
    Aaargh :evil:
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • jppilot
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do apr 05, 2012 12:59 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Het Ongeluk

    door jppilot » do mei 23, 2013 9:50 am

    Sterkte, ben je mooi klaar mee... hoeveel schade heb je aan je mg?
  • Avatar gebruiker
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

    Re: Het Ongeluk

    door The_Ripper » do mei 23, 2013 10:59 am

    Gelukkig ben je daar niet in elkaar geramd of letsel door de klap opgelopen. EN gelukkig heb je dat kenteken e.d. en kent de politie hem dus kom je er financieel ook wel uit met de verzekering enzo.

    Al met al geen prettige ervaring. Succes!
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

    Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
  • Gekkie25
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 104
    GeregistreerdCOLON zo maart 10, 2013 11:28 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Het Ongeluk

    door Gekkie25 » do mei 23, 2013 12:29 pm

    Schade is getaxeerd op 4800 euro.
    Een flink bedrag dus. Toevallig stond vanochtend de politie voor mijn deur met een update.
    Het wordt waarschijnlijk een rechtszaak gezien ik een whiplash en 2 gekneusde ribben erbij heb.
    Ze gaan proberen de jongen te confronteren met alle kosten waar hij voor gaat opdraaien en zo hopen ze dat hij de scooter aangeeft want dat voertuig is er nog steeds niet.
    De politie kwam vorige week wel een scooter tegen met bijna het kenteken dat ik had en hebben er een foto van gemaakt toen iemand riep dat er net nieuwe kappen opzaten dus ze vermoeden dat het dezelfde is geweest alleen reed er weer iemand anders op.
    Denk dat het een lang verhaal gaat worden. Ben inmiddels wel al onderdelen aan het verzamelen want zou er graag bij zijn in Waalwijk.....
    OF het gaat lukken,,,,, ik hoop het echt!
  • jppilot
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do apr 05, 2012 12:59 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Het Ongeluk

    door jppilot » do mei 23, 2013 12:42 pm

    oef.....
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Het Ongeluk

    door D.B.C. » do mei 23, 2013 12:46 pm

    Flink kut man! Hoop dat je er positief uit komt.

    Waar heb je allemaal schade dat het tot zo hoog is opgelopen? Misschien kan je beter een goedkope TF uit Engeland laten komen voor onderdelen?
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten