BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
sinaasappelschil
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    sinaasappelschil

    door brusten » zo mei 19, 2013 9:43 pm

    Hey mannen na grondige was, clay, polish, wax beurt kon ik op de kap zien dat deze al eens herschilderd is. Er is een duidelijk sinaasappeleffect aanwezig. Bestaat er een product die iets meer afneemt dan gewone polish of zo? Alle tips welkom,

    Grt Danny
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: sinaasappelschil

    door Bruno » zo mei 19, 2013 11:56 pm

    Sinaasappelschil wijst op het feit dat men bij het aanbrengen van de blanke lak, te lang heeft gewacht tussen de priklaag en volle laag, waardoor de eerste laag reeds te droog was, toen men de 2de laag er op spoot. De priklaag, die dus een structuur heeft, vloeit dan niet meer in de volle eindlaag. Niks aan te doen dus, materen en opnieuw spuiten.
    Hoever kan je gaan met polijsten ? In principe kan je de krassen van een P2000 terug ophalen met een goed 3 stappensysteem. Dit gebeurt uiteraard machinaal.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: sinaasappelschil

    door brusten » ma mei 20, 2013 9:21 am

    Hey bedankt voor je reactie Bruno. Jammer dat word dan herlakken zeker voor een beter resultaat.

    grts en tot hoors,danny
  • Avatar gebruiker
    Mossel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON za jan 05, 2013 4:53 pm
    WoonplaatsCOLON Zierikzee

    Re: sinaasappelschil

    door Mossel » di mei 21, 2013 6:57 pm

    Toch hoeft je een sinasappeleffect niet persé opnieuw te laten spuiten om het geheel weg te krijgen.
    Je kunt namelijk met wetsanden en daarna polijsten een sinasappelschil stukken minder laten opvallen.
    Een lakdiktemeter zou wel erg handig zijn, zodat je weet hoever je kunt gaan.
    Er zijn zelfs speciale "sinasappel pads" te koop.

    Hier 2 foto's van een ander (poets)forum:
    Onbehandelde deel:
    Afbeelding

    Behandelde deel:
    Afbeelding

    Als je het toch wilt laten spuiten kun je het altijd proberen toch ;)
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: sinaasappelschil

    door brusten » di mei 21, 2013 7:03 pm

    wow super resultaat maar ik moet dan iemand vinden die dit tot een goed einde kan brengen.in ieder geval bedankt dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn.Bruno had me dit ook al gezegd,ik zou het wel zelf proberen maar heb er geen materieel voor.grt danny
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: sinaasappelschil

    door Sergiosios » di mei 21, 2013 9:58 pm

    Het valt inderdaad te proberen. Als het gespoten moet worden heb je niks te verliezen.
    Plus het feit dat als het weer slecht gespoten word je er ook niet op vooruit komt.
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: sinaasappelschil

    door brusten » di mei 21, 2013 10:39 pm

    ja das ook waar,proberen maar dan,grt danny thumbsup
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten