BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
problems met alarm, wagen weigert dienst
  • stef
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2004 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    problems met alarm, wagen weigert dienst

    door stef » ma dec 19, 2005 9:58 pm

    Kan er mij iemand helpen,?? Alarm en bieptoon werken doch kan het alarm niet meer ontkoppelen. Met reserve afstandbediening lukt het ook niet. Heb code gevonden maar hoe werkt dat juis ? In welke stand van het contactslot moet je beginnen?? Alles is in de Duitse taal. Vb 2112, twee maal na benden en 1 maal na boven...........? Wagen staat dar nui. Of is er één contactje kapot??? Thx bij voorbaad.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma dec 19, 2005 11:48 pm

    Die code was ivm. het naar links en rechts draaien van de sleutel in het slot van de bestuurdersdeur, als ik me niet vergis.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » di dec 20, 2005 9:24 pm

    Inderdaad, de code heeft te maken met het aantal keren naar rechts en links draaien. Staat trouwens goed beschreven in de handleiding (sloten en alarm)
  • stef
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2004 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    alarm

    door stef » wo dec 21, 2005 7:56 pm

    Oke, ma er zijn collega's die spreken van links en rechts in het contactslot en anderen hebben het dan over het deurslot??????????????????? Wie heeft er een nederlanstalige handleiding???? Is in het Duits. Min MGF staat daar nu, kan ernie meer meerijden. Help aub
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo dec 21, 2005 10:11 pm

    Stef,
    mijn MGF handleiding vermeldt het volgende :
    steek de contactsleutel in het slot van het bestuurdersportier.
    Draai de sleutel naar de VERGRENDELSTAND en laat de sleutel los.
    Draai de sleutel het vereiste aantal keren naar de ONTGRENDELSTAND (naar rechts draaien)om het 1ste cijfer van uw code in te voeren (is het 1ste cijfer van je code een 2, dan moet de sleutel 2 keer naar de ontgrendelstand worden gedraaid)
    Draai de sleutel het vereiste aantal keren naar de VERGRENDELSTAND om het 2de cijfer van je code in te voeren. (= naar links draaien)
    Draai de sleutel vervolgens het aantal keren naar de ONTGRENDELSTAND om je 3de cijfer van de code in te voeren en tenslotte draai de sleutel het aantal keren naar de VERGRENDELSTAND om het 4de cijfer van je code in te voeren.
    Draai dan de sleutel nog éénmaal naar de ONTGRENDELSTAND om het bestuurdersportier te ontgrendelen.
    Als de correcte code is ingevoerd, zal het waarschuwingslampje voor de diefstalbeveiliging niet langer knipperen. De motor kan nu gestart worden.
    Als je per vergissing een foute code heb ingevoerd, dien je het portier te openen en terug te sluiten(hierdoor wordt de fout geannuleerd) en kan je opnieuw de juiste code invoeren.
    Stel dat je 3 keer een fout zou maken bij het invoeren van de code, dan zal het systeem 10 minuten lang geblokkeerd zijn. Gedurende die periode kan je geen enkele code invoeren en dien je te wachten.
    Nota : als de sleutel-toegangscode wordt gebruikt, dan wordt de motor-immobilisator buiten werking gesteld. Die blijft buiten werking tot de auto de volgende keer met de afstandsbediening wordt afgesloten.

    Oef , lange tekst.... en nu proberen maar... en veel succes.
    mvg
    lucas
  • stef
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di nov 30, 2004 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door stef » wo jan 11, 2006 6:05 pm

    thx vo de tekst maar.................. het lukt niet. Ik zal hem een dezer laten takelen. PFFFFFFFFFFFFF pracht van een wagen maar mijn spaarcentjes en gemoed raken ten einde. grtz
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo jan 11, 2006 10:12 pm

    Als het je niet lukt is het best contact te nemen met een Rover MG garage ; zij beschikken over een aangepast softwareprogramma om de afstandsbediening terug te herstellen ; ikheb verleden week een gelijkaardig probleempje gehad met de afstandsbediening ; op 10 minuten was dit in de garage gereset en dit voor 30 euro.
    Dus, niet wanhopen eh :) :)
  • Bert
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di maart 22, 2005 9:20 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhoven

    alarm

    door Bert » za jan 28, 2006 2:08 pm

    Ik zou toch nog een keer naar de batterijen van afstands bediening kijken. Ik heb ookeens gehad en toe bleek dat allebei de afstandsbedieningen geen juiste baterijen hadden

    succes
    MGF (geweldig hé)
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten