door Mossel » vr feb 22, 2013 1:32 pm
Dag heren (en dames),
Mijn flexibel stuk in de uitlaat is gescheurd dus wilde ik een nieuw stuk (heel de downpipe) hiervoor bestellen.
Nu zag ik dat ik voor een klein bedrag extra ook het spruitstuk erbij kon kopen, dus dat heb ik gedaan.
Nu lees ik heel veel verhalen op internet dat het voor kan komen dat de kleppen verbranden ivm de warmte-afvoer van RVS tov staal.
Mijn vraag is dus, is het verstandig om het spruitstuk ook te monteren onder een TF of moet ik het alleen bij de downpipe laten?
Ik heb natuurlijk geen zin om volgend jaar een hoge rekening te moeten betalen omdat mijn kleppen vervangen moeten worden. Maar aan de andere kant is het wel stukken gemakkelijker de hele uitlaat (m.u.v. de einddemper en kat) te vervangen aangezien alles flink aan elkaar geroest zit.