Mil Lampje
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Mil Lampje

    door Frankiefrank » di feb 05, 2013 11:36 am

    Sinds vanochtend brand mijn MIL lampje op het dashboard.
    Het probleem is 2 weken geleden bij het vervangen van de radiator ook voorgekomen.

    Echter ging die weer uit toen die naar de garage gebracht zou worden. Mijn schoonvader verweet een sensor.
    Nu zit het me toch niet lekker en heb ik het gevoel dat er meer aan de hand is.

    Iemand enig idee wat dit kan zijn, ik heb jammergenoeg geen uitlees apparatuur voor de auto en zie dat het bij de dealer al snel 40 a 50 euro kost om hem alleen al uit te laten lezen.

    De auto draait nog wel gewoon goed, echter valt het me wel op dat het starten niet meer helemaal moeiteloos gaat, alsof de injectie van het benzine niet helemaal soepel verloop.

    Misschien als ik lief kijk dat iemand van het forum erna kan kijken? Ik leer er namelijk graag van.
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Re: Mil Lampje

    door Frankiefrank » wo feb 06, 2013 1:23 pm

    Niemand die hier iets over te zeggen heeft?
    Met het Mil lampje bedoel ik natuurlijk het lampje links op het dashboard die geel oplicht met een motortekentje erin.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Mil Lampje

    door Tukker » wo feb 06, 2013 6:37 pm

    Lastig probleem om via een forum op te lossen, vooral als alles het doet.

    Betreft het een F / TF en van welk bouwjaar. Zet het anders even in je onderschrift, nu is het gokwerk. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Mil Lampje

    door Emile » wo feb 06, 2013 10:59 pm

    lambdasonde?
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Re: Mil Lampje

    door Frankiefrank » wo feb 06, 2013 11:43 pm

    Sorry het is een TF uit 2004. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
    Emile, ik dacht ook aan de Lambasonde, dan aan de sonde die voor de kat zit.

    Ik denk dat ik hem van het weekend maar even laat uitlezen en even kijk wat zoiets ook zal kosten.
    Makkelijk om zelf te doen als het om de lambasonde gaat?
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Mil Lampje

    door Emile » do feb 07, 2013 1:08 pm

    lambda zit volgens mij op de Katalysator 3 of 4 draden en een bout. Lijkt me niet ingewikkeld
    2003 MG TF 160.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Mil Lampje

    door Sander » do feb 07, 2013 2:11 pm

    Lamda doet nog niet mee tijdens starten, pas als de sonde opgewarmd is en de motor op temperatuur.

    Het is veel aannemelijker dat de water temperatuur sensor of inlaat lucht temperaruursensor defect is. Uitlezen zou ik zeggen, want bij het lampje hoort een storing.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Re: Mil Lampje

    door Frankiefrank » do feb 07, 2013 5:28 pm

    En het lampje is weer uit, heel vreemd, ik ga ervan uit als ik hem nu laat uitlezen dat ze code er nog wel instaat?
  • Yme
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON do jul 19, 2012 3:44 pm
    WoonplaatsCOLON Assen, Nederland

    Re: Mil Lampje

    door Yme » do feb 07, 2013 5:30 pm

    Jaa, de foutmelding blijft erin staan. Lijkt me toch de moeite waard om het uit te laten lezen :)
    Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
    Project: 2002 MG TF 160

    MGCC Membership no: 117137
    MG ZR Commision no: 10024
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Mil Lampje

    door Tukker » do feb 07, 2013 6:05 pm

    Frankiefrank schreefColonSorry het is een TF uit 2004.


    Dan kan je ook zo'n OBD2 lezer kopen voor een paar euro en kan je hem zelf uitlezen op je laptop of smartfoon. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Mil Lampje

    door Emile » vr feb 08, 2013 12:29 am

    past dat dan, ik zie onze auto's er niet tussen staan in het rijtje.

    bovendien moet je ook weten wat de codes betekenen.
    2003 MG TF 160.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Mil Lampje

    door Sander » vr feb 08, 2013 9:30 am

    Ik heb die ook en gebruikt de app "Torque" op mijn HTC. Werkt op de ZR en die heeft het zelfde motormanagement.
    Zou dus moeten lukken.
    Building >200BHP K-series
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Mil Lampje

    door schrokke » vr feb 08, 2013 12:34 pm

    Frankiefrank schreefColonEn het lampje is weer uit, heel vreemd


    Helemaal niet vreemd, er is heel even een storing geweest waardoor uw MIL aanging, daarna is de storing niet meer opgetreden. Naargelang de ernst en de aard van de storing word het MIL terug gedoofd na X(kan 10 tot 50 zijn) starts en probleemloze ritten. Bij het uitlezen zult ge nu een hangende(pending) code vinden en misschien ook wel een freeze frame data.

    Let wel op bij de aankoop van een obd code lezer dat je een EOBDII neemt. Deze kan 7 obd protocol's lezen en is daarmee beter bruikbaar op andere merken. Bovenstaande is enkel OBDII en heeft slechts 5 protocol's maar het protocol voor MG's uit te lezen zit er wel bij.

    Betekenis van DTC's kan je makkelijk achterhalen met google.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Mil Lampje

    door Emile » vr feb 08, 2013 3:47 pm

    2003 MG TF 160.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Mil Lampje

    door Rob » vr feb 08, 2013 9:03 pm

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten