Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door Bruno » zo dec 16, 2012 7:11 pm

    We merken dat tegenwoordig meer en meer leden alhier, ofwel er een Z serie op nahouden (zoals ikzelf) naast hun vertrouwde F/TF, maar ook dat er meer en meer Z gebruikers zich op dit forum beginnen te registreren.
    Voor deze mensen speciaal hebben we dit onderdeel aangemaakt, opdat ook op niveau van de Z-serie (ZR,ZS,ZT), technische info kan worden uitgewisseld.
    Z-rijders, wees welkom !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    vanspeed
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 237
    GeregistreerdCOLON ma okt 19, 2009 9:10 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogblokland

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door vanspeed » zo dec 16, 2012 10:09 pm

    Toppie thumbsup :mrgreen:
    1998 mgf vvc
    fase 1: modificaties: AP big brake kit,16" multispokes (75th Anniversary) wheels,MGTF conversion,chrome sidevents
    fase 2: K&N cold air filter,52mm TB,4-2-1 manifold,D-cat,scorpion twin dual exhaust
    car audio: alpine cda-9853R

    fase 3: DVA k06 kit, omega forged pistons, a Sander-head, piper vernier pulleys, EMS-4 bluetooth ecu, auto teknix road elise airbox, D1 oilcatch tank,315cc bosch ev6 injectors

    Mg ZR yellow
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door Marcel Smeets » zo jan 20, 2013 6:33 pm

    Toppie Bruno,
    Zeker omdat ik voor een ZR ben aan het kijken voor mijn Dochter zij heeft haar rijbewijs nu en ga er een voor haar zoeken.

    groetjes Marcel Smeets Landgraaf
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door Sander » zo jan 20, 2013 11:08 pm

    Geen interesse in een mooie ZR 160 ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door Marcel Smeets » wo jan 23, 2013 11:27 pm

    Ik ga morgen kijken voor een ZR 105 le mans kijken van 2004 met 120.000 op de klok.
    Is een leuk MG tje voor mijn 18 jarige dochter en niet te veel vermogen voor te beginnen.
    Dus ik ben ook benieuwd of ik hem morgen meeneem ??? ik zal het posten.
    Nog bepaalde tips waar ik speciaal op moet letten bij aanschaf zijn welkom.
    groetjes Marcel
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Yme
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 29
    GeregistreerdCOLON do jul 19, 2012 3:44 pm
    WoonplaatsCOLON Assen, Nederland

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door Yme » do jan 24, 2013 12:25 am

    Een ZR le mans is een erg leuk wagentje om mee te beginnen! Bekangrijke dingen waar je op moet letten zijn in ieder geval:

    Aanwezigheid van roest bij de scharnieren van de kofferklep
    Aanwezigheid van roest onder de plasticstrips op het dak ( die kan je zo er af wippen)
    Check voor de zekerheid ook even de wielkasten, is een kans van 1 op 1000, maar je zal het net zien...

    Verder natuurlijk de wel bekende koppakking en checken van het onderhoud maar dat zal je zelf ook wel weten ;)

    Nog wel even een tip: een le mans uitvoering hoort te zijn uitgerust met zijskirts en de 17 inch straights!!

    Ik kan niet zo snel nog meer dingen opdreunen maar ik hoop dat je er wat aan hebt! Ben benieuwd naar foto's van de ZR!
    Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
    Project: 2002 MG TF 160

    MGCC Membership no: 117137
    MG ZR Commision no: 10024
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door RemcovanKuilenburg » do jan 24, 2013 10:41 am

    Ik zou voor de grap ook eens bij Sander zijn ZR gaan kijken die te koop staat. Dat is een tip top auto!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door ovi » do jan 24, 2013 2:25 pm

    105 pk is toch meer dan genoeg als eerste otoke! :wink:
    Mijn dochter heeft nu een Swift dieselke en dat is al meer dan snel genoeg! :devil-(
    Met de TF van mama heeft ze nog maar een paar keer mogen rijden terwijl die er naast zat opmerkingen te maken dat ze de bochten niet zo snel mocht nemen! :roll:

    Sluit de verzekering af op uw naam Marcel en zet uw dochter als "extra" bestuurder!
    Bij mij kost dat een 100 euro meer maar het voordeel is dat je ook aan bonus malus 0 de verzekering kan afsluiten! Als je de verzekering op uw dochter zet zal ze aan 11 moeten beginnen dacht ik dus heel duur!
    Het extra voordeel is dat ze elk jaar een trapje laten zakken van uw dochter dus als ze dan binnen bv. een jaartje of 5 zelf een verzekering op haar naam neemt is ze toch al tot trap 6 gezakt! thumbsup
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door Sander » do jan 24, 2013 2:39 pm

    Ik denk dat de keuze 160pk vs 105pk heel persoon afhankelijk is. De 160pk's haal je pas bij 7100 toeren. De gemiddelde rijder komt daar praktisch nooit. Aangezien er geen turbo is heb je ook geen koppel wat je kan verrassen. Als je dochter van het type is wat de grenzen gaat opzoeken moet je zonder ervaring geen 160 nemen. Als ze van het rustige type is maakt het niet uit. Met beiden vlieg je immers even hard uit de bocht als je hem onderschat ;)

    Het voordeel van een 160 is dat ook het interieur heel strak half leder is, de 1.4's hebben vaak een relatief oud ogend interieur. Een 1.8 gebruikt niet heel veel extra brandstof t.o.v. een 1.4 en mijn 160 heeft daarnaast ook nog climate control, een sportief geluid zonder asociaal te zijn en een volwaardig reserviel (totaal 4 extra staights velgen). Je mag natuurlijk altijd een kijkje komen nemen en een rondje rijden. De ZandF ECU die er nu in zit is voor de Elise, die gaat er dan ook weer uit (2 boutjes en 2 stekkers voor deze swap) waardoor je 160 over houd die als een Rover 200 reageert op het gaspedaal.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door ovi » do jan 24, 2013 5:49 pm

    Sander schreefColonIk denk dat de keuze 160pk vs 105pk heel persoon afhankelijk is. De 160pk's haal je pas bij 7100 toeren. De gemiddelde rijder komt daar praktisch nooit. Als je dochter van het type is wat de grenzen gaat opzoeken moet je zonder ervaring geen 160 nemen. Als ze van het rustige type is maakt het niet uit. Met beiden vlieg je immers even hard uit de bocht als je hem onderschat ;)


    Mijn dochter heeft zo'n beetje mijn rijstijl dus die gaat dat wel "lekker" vinden om die pk's te gaan zoeken op die hoge toeren! :wink:
    Als Marcel zijn dochter beter haar voetje in bedwang kan houden kunnen ze natuurlijk geen betere ZR als die van u vinden! thumbsup

    Wanneer verkoop je die gele Elise? :D
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door Sander » do jan 24, 2013 10:04 pm

    Nooit :)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door Marcel Smeets » ma feb 04, 2013 11:03 pm

    Wij hebben de MG ZR gekocht en mijn dochter is er heel erg blij mee.
    Hij ziet er leuk uit in deze gele kleur en ook leuk dat deze kleur is verwerkt in het interieur en de stoelen.
    Gewoon een sportief ogend autootje met een dikke spoiler.
    120.000 km voor een auto van 2004 is ook redelijk.
    Er is een minpuntje ik heb er maar een afstandsbediening bij waar kan ik deze krijgen en moeten deze dan ingelezen worden??
    Wel heb ik heb wel nog een setje van een F liggen kan ik deze daar eventueel voor gebruiken als deze ingelezen wordt ??

    groetjes Marcel
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door ovi » di feb 05, 2013 12:41 pm

    Wens de dochter er veel plezier mee! thumbsup
  • Avatar gebruiker
    R.de.heus
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 108
    GeregistreerdCOLON za feb 19, 2011 10:23 pm
    WoonplaatsCOLON Zuidland

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door R.de.heus » vr mei 03, 2013 12:20 am

    mischien een idee om er 3 aparte topics van te maken voor de zr zs zt anders wordt het mischien rommelig 8)
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Nieuw forum onderdeel "algemeen technisch Z-series"

    door camiel456 » vr mei 03, 2013 7:42 am

    Voor die afstandsbediening moet je even achterop kijken, naar die code. als die het zelfde is dan kunnen ze gematcht worden.
    Ik heb het bij weusthof laten doen, maar ik weet niet of de ZR op dezelfde manier kan.
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten