door amnon » wo jan 09, 2013 6:40 pm
Ik denk dat je beter af bent met een PiperCross (of Green) panel filter in je originele airbox behuizing en dan de ene (voorste) luchtslang naar het linker rooster brengen en de trumpet er af schroeven en de andere slang blokkeren in de trumpet zodat hij niet langer warme lucht aan kan zuigen uit het motor compartiment.
Tenminste, als de TF160 airbox inderdaad gelijk is aan de Trophy 160 airbox (veel grotere diameter filter en twee slangen die uit de box komen, die van de throttle body niet meegeteld)
Kijk eens hier hoe Hubert en ik dat gedaan heb, sheelt je enorm koppel en ook wat PK's, zie pagina 3 en verder:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=322964&page=3Maar vergeet de isolatie van de binnenkant van de airbox! Vooral niet uitvoeren. Buitenkant is optioneel, de slang is het belangrijkste.

Suc6
Het was de MGF Trophy 160,
Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen:
Youtube kanaal 1 en
Youtube kanaal 2