Remklauwen vervangen en resistor pack verwarming
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Remklauwen vervangen en resistor pack verwarming

    door ErikB » zo dec 02, 2012 12:45 pm

    Mooi, en kan je ook een 2de set en 3de set kopen met factuurtje ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Remklauwen vervangen en resistor pack verwarming

    door RemcovanKuilenburg » zo dec 02, 2012 6:04 pm

    Moet wel lukken alleen de factuur van 4 jaar geleden moet ik dan even opzoeken!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    GeregistreerdCOLON di mei 13, 2008 8:05 am
    WoonplaatsCOLON Sprundel

    Re: Remklauwen vervangen en resistor pack verwarming

    door wjjkoevoets » wo dec 19, 2012 12:31 am

    Nou inmiddels zijn de reparaties uitgevoerd en rijdt de auto weer als een zonnetje. Ik pretendeer er niet veel verstand van te hebben, maar ik heb het idee dat men de reparaties goed heeft uitgevoerd :)

    Ik begrijp dat de reparaties aan de dure kant waren, maar ik heb helaas zelf niet de know how of skills om het probleem zelf te verhelpen en ik ben dus ook afhankelijk van een garage. De onderdelen zelf bestellen was natuurlijk een goede mogelijkheid geweest alleen zat ik niet op de rompslomp te wachten die dit met zich meebrengt. Ik heb het idee dat Suzuki Centrum Roosendaal zich altijd goed heeft ingezet om de auto in zo goed mogelijke staat te houden. Tevens wilde ik niet al te lang wachten met de reparaties. Een TF is niet de goedkoopste auto, maar ik reed nu met een BWM 530i heen en weer naar Eindhoven doordeweeks. Dat was een grotere aanslag op mijn financiën dan de MG :P Ik zou heel graag willen dat ik de tijd en geduld had om me er net zo in te verdiepen als menig forum lid hier, maar ik heb helaas teveel andere dingen aan mijn hoofd ;)

    Toch heb ik na dit alles een besluit gemaakt en het is voor mij wel definitief. Ik ga de TF toch verkopen. Het klinkt misschien slap en sentimenteel, maar ik heb op dit moment het gevoel dat ik de auto gewoon tekort doe. Ik had nog aardig wat plannen voor de toekomst waaronder het installeren van stalen koelleidingen, het repareren van de slotpal vergrendeling aan de passagierskant, het repareren van de weerstandjes van de verwarmingsventilator, het plaatsen van nieuwe velgen, het laten maken van nieuwe kentekenplaten (zonder die lelijke 1) en nog wat meer van dat soort dingen. Helaas gaat dit alles niet lukken binnen een, voor mij, redelijke termijn voornamelijk wegens tijdgebrek en financiële middelen. Mijn auto heeft daarin helaas geen prioriteit tenzij het om technisch onderhoud of noodzakelijke reparaties gaat. Ik ben hierin denk ik te naïef geweest. Ik zou dan ook graag willen dat de auto bij een liefhebber terecht komt die er wel iets van kan maken, die er wel de tijd voor heeft en als laatst ook de financiele middelen.

    Mijn ouders hebben zelfs aangeboden om hun BMW 530i in te ruilen om op die manier de TF te behouden, maar dit vond ik te drastisch en erg onredelijk voor hun. Een ontzettend mooi aanbod, maar dan zouden we met zijn allen de auto, naar mijn mening nog steeds te kort doen. Het liefst had ik mijn auto in dezelfde staat gehad als Bruno's F, want godnonde wat is dat een verdomd ruige F in topconditie!

    Mijn intentie is om de TF te gaan verruilen voor een auto die toch wat praktischer is, goedkoper is, maar toch ook nog een beetje feel heeft. Een diesel heb ik reeds uit mijn hoofd gezet, omdat ik niet verwacht nog langer dan twee jaar te werken voor mijn huidige werkgever. Tevens zijn er maar bar weinig spannende diesels te vinden die binnen mijn budget liggen en enigszins in de buurt komen van de feeling van het rijden in een TF. De enige diesel die wat dat betreft een beetje aan de eisen zou voldoen is een betrekkelijk saaie BMW 118d. Toch zal het wel wennen zijn, zowel in de zomer als in de winter...

    Ik denk dat ik de auto hier nog op het forum plaats binnenkort, mocht er iemand interesse hebben.
    Proud ex-owner of an:
    MG TF 135 - 80th Anniversary Edition (Starlight Silver - Stock)

    Proud owner of a:
    BMW ///M235i (Estoril Blue) - Bootmod3 - Wagner DP - ER CP - ER TIC CP - CSF FMIC - GFB DV+ - Pure Inlet - K&N Drop-in AF - MPE
  • kris2
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 74
    GeregistreerdCOLON zo sep 02, 2012 6:44 pm
    WoonplaatsCOLON Jéhonville

    Re: Remklauwen vervangen en resistor pack verwarming

    door kris2 » wo dec 19, 2012 12:51 am

    Het is toch niet zo dat je, je TF te kort omdat je haar niet kan upgraden wegens gebrek aan tijd en kennis.
    Zelfs een basic TF kan je meer rijplezier garanderen dan menig andere auto. En voor een beetje meer, geld bij een andere auto ook dat je heel veel meer betaalt. Je krijgt nu eenmaal wat je betaald. Een klein beetje meer kost steeds heel veel meer.
    Kan je basis onderhoud betalen en de noodzakelijke repaties, + en beetje tijd om haar proper en blinkend te houden is je TF al snel heel tevreden.
    MGF VVC Charcoal
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Remklauwen vervangen en resistor pack verwarming

    door Sander » wo dec 19, 2012 9:56 am

    Ik heb een veel beter idee. Je neemt gewoon mijn F. Ik woon 2 dorpjes verderop ;) Misschien wil ik zelfs je TF wel inruilen :mrgreen:
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten