Remklauwen vervangen en resistor pack verwarming
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    GeregistreerdCOLON di mei 13, 2008 8:05 am
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » wo nov 28, 2012 2:30 pm

Weer na een lange tijd een keer aanwezig hier! Ik ben eigenlijk op zoek naar wat advies omtrent het "technische mankement" waar mijn TFje nu last van heeft. Ik heb al eerder het probleem gehad dat de remmen aan de achterkant hopeloos aanliepen. Men heeft dat toen gecorrigeerd en de remblokken vervangen. Echter is nu na ~30000km weer hetzelfde aan de hand. De garage geeft aan dat het probleem voor zo ver zij kunnen beoordelen aan de remklauwen ligt. Suggested course of action: vervangen. Dit vind ik op zich zelf helemaal geen probleem alleen vrees ik dat de kosten erg hoog uit zullen vallen wanneer ik de garage de betreffende klauwen laat bestellen (Achter, rechts & links).

Nu weet ik dat hier een heleboel mensen zitten die Fjes en TFjes nagenoeg van buiten kennen en ik vroeg me af wat een beetje redelijke prijs is voor een set remklauwen achter. Ik neem aan dat ze deze wel verkopen via B&G? Dat zou ook nog eens gunstig zijn voor het forum als ik ze daar kan bestellen!

Verder werkt de eerste stand van de ventilator niet meer. Nu had ik zelf al uitgezocht dat dit gewoon een weerstandje is die kapot is, maar daar rekent de garage €145 voor plus een levertijd van mogelijk een aantal maanden. Ik vind het wel erg veel geld voor een paar weerstandjes of mis ik hier iets? Ik neem aan dat deze ook wel goedkoper te krijgen zijn met wel een redelijke levertijd. Zo'n ongewoon probleem is het namelijk niet.

Verder klap ik in mijn handen, 75000KM so far en nog geen tekenen van een HGF! *als de bliksem afklopt*

EDIT: Is het normaal dat splinternieuwe Toyo banden na ca. 15000 - 20000 km zijn afgesleten (Achter)?
    Proud ex-owner of an:
    MG TF 135 - 80th Anniversary Edition (Starlight Silver - Stock)

Proud owner of a:
    BMW ///M235i (Estoril Blue) - Bootmod3 - Wagner DP - ER CP - ER TIC CP - CSF FMIC - GFB DV+ - Pure Inlet - K&N Drop-in AF - MPE
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

Re: Remklauwen vervangen en resistor pack verwarming

door Demor » wo nov 28, 2012 4:32 pm

Het zijn geen weerstanden die je gewoon bij de lokale electraboy kan halen want het is wel specifiek MG. Je kunt ze vaak wel ergens goedkoop vinden. Het kost je wel een hernia om ze te monteren maar mij is het ook gelukt dus......

Afbeelding
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

door metjel » wo nov 28, 2012 9:09 pm

De dealer plaats een complete nieuwe weerstand :!: . Een repairkit kost maar een paar euro :wink: .

Kijk maar op de volgende link : http://www.rezpax.com/userimages/procart4.htm
    Ik heb me meteen twee setjes besteld voor die paar euro.

Het de- en monteren van de weerstand unit vergt inderdaad wat acrobatische toeren :lol: , maar de weerstandjes zelf is een kwestie van simpel soldeerwerk :whistle) .

Succes thumbsup
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » wo nov 28, 2012 9:20 pm

Wat is er mis met je remklauwen, zijn ze wel standaard en zijn ze niet te reviseren. Hiervoor zijn revisie setjes te krijgen.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo nov 28, 2012 10:12 pm

Nou voor het gehele MG ding van de verwarming heb ik toen d'r tijd ook geen vermogen voor neergetikt hoor, ik denk dat het meeste van het geld bij de dealer zit in de arbeid.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » do nov 29, 2012 2:59 pm

Ai ai, gisteren gebeld door de garage met slecht nieuws. Na verder onderzoek is gebleken dat de rechter wiellager aan de achterzijde naar z'n gootje is gegaan. Dit heeft ook andere schade veroorzaakt. Gecombineerd met het feit dat er een band vervangen dient te worden, de twee remklauwen en bijbehorende remblokjes en de auto tevens een grote beurt moet hebben komt het totaal op ca. €1800. Erg zware domper. Dat is nog exclusief de kosten voor het vervangen van de weerstanden van de ventilator.

Ik heb daarop ook het moeilijke besluit genomen om de auto in orde te laten maken met uitzondering van de ventilator weerstandjes en hem vervolgens te koop aan te bieden. Ik rij nu doordeweeks sowieso 150km per dag wat aardig aantikt en ik ben bang om uiteindelijk weer een dergelijke rekening gepresenteerd te krijgen. Ik heb dan ook liever dat de auto terecht komt bij een liefhebber die wel het geld en de tijd heeft om hem tip top in orde te houden. Ik namelijk niet de tijd, geld en kennis om dit te doen en dan loop je met zulke soort problemen altijd achter de feiten aan.

Gezien de afstand die ik dagelijks afleg ga ik nu op zoek naar een zuinige diesel die me hopelijk zonder al teveel kosten gaat helpen de afstand iedere dag af te leggen. Ik baal er ontzettend van, maar ik ben gewoon bang dat het me allemaal teveel gaat kosten in de long run. Ik was al als de dood voor een HGF, maar dat zou ik nu al helemaal zijn. Dat maakt het gezien de afstanden geen plezierig idee. Het zat ook nooit in het verwachtingspatroon dat ik zoveel kilometers zou gaan maken, maar dat is allemaal anders gelopen.

Als vervanger hoop ik een BMW 318D / 320D op de kop te tikken, dat zou voor mij alleen al bakken met geld schelen.

Overigens betekend dit voor mij niet het permanente afscheid. Ik zou namelijk, wanneer ik het geld er voor heb, graag weer een MG TF aan willen schaffen. Het is nog altijd de leukste auto waarin ik heb gereden. Het enige wat qua plezier in de buurt kwam was een BMW 330Ci.
    Proud ex-owner of an:

Proud owner of a:
    BMW ///M235i (Estoril Blue) - Bootmod3 - Wagner DP - ER CP - ER TIC CP - CSF FMIC - GFB DV+ - Pure Inlet - K&N Drop-in AF - MPE
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » do nov 29, 2012 8:52 pm

Da's natuurlijk nooit leuk on te horen, jammer dat je dit hebt moeten besluiten. maar...
    €1800 Euri's voor twee remklauwen, blokjes, twee bandjes en een wiellager is wel heel erg fors.
    Ik ging en de eerste plaats naar een andere garage want dit is een rip off.
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » do nov 29, 2012 8:59 pm

Inderdaad....€1800,- voor dat grapje is belachelijk veel!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » do nov 29, 2012 9:04 pm

Mijn ouders komen misschien met een alternatieve oplossing. Dat zou in ieder geval betekenen dat ik de auto niet hoef te verkopen!

Ja, ik vind het ook ontzettend veel. Ik kan de factuur hier wel plaatsen wanneer ik deze heb ontvangen. Ik laat de werkzaamheden uitvoeren door Suzuki Centrum Roosendaal. Verder geen heb ik geen negatief woord over de betreffende garage of de mensen die er werkzaam zijn! Ze hebben mij in het verleden goed geholpen.
    Proud ex-owner of an:

Proud owner of a:
    wjjkoevoets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 190
    WoonplaatsCOLON Sprundel

door wjjkoevoets » vr nov 30, 2012 8:09 pm

Vanavond het telefoontje gehad dat ik de auto op mocht komen halen. Toch allemaal sneller gegaan dan ik had verwacht. De rit naar huis verliep helemaal soepel en het was zonder twijfel een hele verbetering. Ik ben net als vorige keren gewoon netjes behandeld door betreffende garage. Kunnen jullie een idee geven hoe het prijstechnisch zit? dit betreft dus een beurt + oplossen van het probleem.

Factuur #1:

==============================================================================

Diagnose gesteld m.b.t weggedrag en remmen.
    Band links achter vervangen (gratis gemonteerd)
    Wiel rechts achter heeft speling
    Wiellager is ingelopen op de naaf
    Wiellager en naaf vervangen
    Remmen achter lopen aan door defect in beide remtangen
    Remtangen vervangen en remsysteem gevuld en ontlucht
    Proefrit gemaakt

Totaal: €482,36

Band 215/40-16 Toyo €105,50
    Remklauw MG F rechts achter €206,31
    Remklauw MG F links achter €212,48
    Flens geheel aandrijfas €178,52
    Remvloeistof €7,40
    Wiellagerset €100,40

Totaal: €810,61

Bovenstaande bij elkaar: €1564,50 incl. BTW

Factuur #2:

VOS basisbeurt - Proefrit, visuele controle remsysteem, controle van profieldiepte banden, bandenspanning - v-snaar/multibelt, koelsysteem, accu, verlichting, ruitenwissers/sproeiers, foutcodes uitlezen van alle circuits, smeren portiersloten/scharnieren/begrenzers

Totaal €74,40

Motorolie 5W40 longlife €41,85
    Oliefilter €7,95
    Carterring €0,64
    Koelvloeistof G12 roze €3,36

Bovenstaande bij elkaar: €155,12 incl. BTW

Alles bij elkaar: €1719,62 incl. BTW.

Iemand hier enig idee van?
    Proud ex-owner of an:

Proud owner of a:
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » vr nov 30, 2012 8:56 pm

T.a.v. factuur 1 moet ik zeggen dat de materiaalprijzen redelijk zijn maar goedkoper kunnen. Blijft natuurlijk de vraag of vervanging van de remklauwen noodzakelijk was en of revisie geen optie was. Als je de revisie niet zelf aankunt wordt het natuurlijk lastig.
    € 480 ex BTW aan arbeidsuren vind ik wel fors. ik weet natuurlijk niet wat het uurtarief is van deze garage maar met 4 uurtjes werk met de klus wel geklaard zijn. Dus ik blijf het erg veel vinden.

Het beurtje is standaard.

Ik hoop dat je je auto kunt behouden en dan dit alles snel vergeten bent thumbsup
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » za dec 01, 2012 10:21 pm

Een remklauw voor ruim € 200 per stuk? Zijn ze van goud? Veel te duur.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za dec 01, 2012 10:31 pm

X-parts, heeft soms gekke prijzen, maar ik denk dat een remklauw van andere merken echt niet goedkoper gaat zijn.
    Smurf eens op E-bay rond ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » zo dec 02, 2012 12:14 pm

En als je aan het smurfen bent op ebay, merk dan op dat er heel wat 'refurbished' remklauwen worden aangeboden. De prijs die je betaald hebt is, normaal gezien, voor nieuw-nieuw.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » zo dec 02, 2012 12:39 pm

Ik heb een set nieuwe klauwen gekocht voor € 150,00. En dit waren nieuwe! Ruim € 400,00 is wel een enorm verschil.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.