BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
Kleine TF projectjes
  • Avatar gebruiker
    Frankiefrank
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 78
    GeregistreerdCOLON za jul 07, 2012 11:41 pm
    WoonplaatsCOLON Zevenaar

    Kleine TF projectjes

    door Frankiefrank » ma nov 12, 2012 2:45 pm

    Beste mensen,

    Ondertussen ben ik al 5 maandjes in het bezit van een mooie TF uit 2004.
    Ik heb er ondertussen ook al wat geld aan gespendeerd, met plezier natuurlijk want ik rij er altijd met veel plezier in!

    Dingen die ondertussen al gedaan zijn.

    - Nieuw achterraam in de softtop.
    - Softtop compleet gereinigd met groene zeep.
    - Weerstandjes kachel vervangen. (Wat een .... klus.)
    - Een nieuwe luchtfilter gemonteerd. (Dit was ook hard nodig, geen idee wat de vorige eigenaar dacht.)
    - Hardtop aangeschaft voor de winter.
    - De auto technisch compleet laten checken doormiddel van een grote beurt.
    - Voorbumper weer goed recht op de TF laten monteren. (Geloof het of niet er misten ontzettend veel boutjes...)
    - Nieuwe dop voor het expansievat besteld en erop gezet.

    Nu had ik nog enkele vragen en misschien dat ik hiermee ook wel geholpen kan worden zelfs.

    - Sinds ik een nieuwe dop op het expansievat heb gezet daalt mijn koelvloeistof niet meer, nu wou ik binnenkort nieuw koelvloeisof in het reservoir doen. Echter lees ik overal hier op het forum dat dit ten zeerste afgeraden word. Daarmee gezegd, liever het systeem compleet laten leeglopen en nieuw bijvullen en ontluchten. Nu heb ik hier al veel over gelezen, maar durf ik het eigenlijk zelf niet zo goed aan. Gezien dit toch een belangrijk onderdeel van de auto is, zou ik graag 1 van jullie willen vragen om dit samen met mij te doen? Uiteraard staat hier een bosje bloemen, kratje bier? Of een financiele vergoeding voor.
    - De lak van mijn TF is nog in goede staat, echter wil ik wel graag dat hij eens goed in de wax word gezet, wie kan mij doorverwijzen naar goede schoonmaakproducten? Dit is wel een klus die ik pas volgend jaar wanneer het goed weer word wil gaan doen. Voor nu kan hij nog door de wasstraat met de hardtop.
    - De auto moet binnenkort uitgelijnd worden, gezien hij een beetje naar links trekt, dit had de beste man ook gezegd die de grote beurt aan mijn TF heeft verzorgd. Nu wil ik dit het liefst doen in combinatie met nieuwe banden. Ik lees hier op het forum vooral dat het dan direct slim is om alle banden tegelijk te vervangen voor een prettige wegligging. Wat en hoe doen jullie dit? Bestellen jullie zelf de banden en laten jullie dit er vervolgend op zetten? Of is het wijsheid om gewoon banden uit te zoeken bij de bandenboer? Ik lees nogal vaak dat mensen specifieke banden voor de TF wil op het forum.
    - Mijn hardtop heb ik uit Duitsland, schrik niet de prijs was maar 200 euro. Een gelukje via Ebay. Het enigste wat jammer is, is dat de hardtop rechtsvoor een keer is gevallen, er is dus een klein stukje uit, zeg maar een cm. Nu kan ik dit met polyester opvullen en schuren + spuiten. Echter wil het spuiten dan voor de hele hardtop doen. Iemand enig idee waar ik dit goed en het liefst natuurlijk ook goedkoop kan laten doen? Als het niet goedkoop kan is dit ook geen probleem ik wil echter wel dat het goed word gedaan.

    Verder ben ik nog ontzettend tevreden over de auto, hij ligt goed op de weg is een plezier om in te rijden en ook een plezier om naar te kijken. :wink:
    Op dit moment gebruiken we de TF nog als daily auto, echter als mijn vriendin volgend jaar Januari is afgestudeerd willen we een 2de auto erbij voor alle dagelijkse dingen.

    Zo kan de TF netjes in de garage blijven staan in de winter uiteindelijk.

    Sorry voor de extreem lange post, maar zoals jullie merken ben ik aardig verzot op deze auto en wil ik hem graag zo goed mogelijk behandelen. :-))
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Kleine TF projectjes

    door Carl » ma nov 12, 2012 5:45 pm

    An MG(T)F is for life, not just for Christmas ;-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    British Steel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON zo okt 14, 2012 3:47 pm
    WoonplaatsCOLON Lampertheim, Germany
    CONTACTCOLON

    Re: Kleine TF projectjes

    door British Steel » ma nov 12, 2012 7:20 pm

    Als er geen koelwater in de container, dan moet je luchten, omdat je niet beschikt over zo veel ontbreekt. Als er water in de tank, dan vastschroeven, trek de bovenste slang en pak de container, het water en zet u de container op te lossen van de bodem slang en houdt de slang, dan kunt u de container en kunnen hem weer. Het moet voer water uit de slang in de container. Make up te voltooien.
    Of u dezelfde weer kopen een slimme container en niet die shit.
    I dont trust google translator :lol:
    When the expansion tank is empty, its better to bleed the System, when a little bit water is inside you can switch or fill up the Tank..
    But its better to buy a other expansion Tank, with a good expansion tank cap and other goodies.
    The original is garbage.... and with Adrians words, an MG is for life, not just for Christmas ;)
    http://www.mg-stammtisch-rnm.de/7.html you must scroll down.
    MGTF135, Starlight Silver,
    MGTF135, Platinum Silver,
    MGTF135, British Racing Green (HFF),
    MGZR160 MKII, X-Power Grey,
    alles origineel

    Homepage: MG-Worms
    Facebook: Facebook
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Kleine TF projectjes

    door Carl » ma nov 12, 2012 11:31 pm

    Een menselijke vertaling (veel minder grappig - toegeven) zou zijn :

    Als er nog wat water in het reservoir was voor je bijvulde dan is er waarschijnlijkk geen lucht in je systeem gekomen en moet je enkel bijvullen.
    Als al het water uit je reservoir was dan is er zeer waarschijnlijk wél lucht in je koelsyteem gekomen en moet je zeker ontluchten.
    In elk geval is het beter het reservoir te vervangen door een degelijk exemplaar, met een behoorlijke deksel en andere leuker dingen zoals een detectie voor laag niveau.
    In de fotolink vind je helemaal onderaan wat ik bedoel.

    Een stuk tekst is redelijk onbegrijpelijk, maar ik vermoed dat het vertaald wordt door:

    Je kan het koelvloeistofreservoir verwisselen zonder alle water af te laten door eerst de bovenste darm te verwisselen, het originele reservoir hooghouden tot alle water in het nieuwe reservoir gelopen is en vervolgens de onderste darm verwisselen. Tijdens het wisselen van de onderste darm deze wel dichthouden..

    Tot zover de interpretatie, ik doe redelijk wat job met chinezen, dus moet het met google translator ook wel lukken om eea te begrijpen. :-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    Re: Kleine TF projectjes

    door Johan » di nov 13, 2012 6:45 pm

    Wat betreft de koelvloeistof, in ieder geval dezelfde vloeistof. Volgens mij is de kleur belangrijk. Ik weet niet of er een Low Water Level Sensor op zit, maar als dat niet zo is wordt dat ZEER aangeraden. Zoek op het forum even naar LLW kit.

    Wat betreft onderhoud, doe de sponsor van dit forum een plezier, en koop Meguiar. Is ook bijzonder goed.

    Uitlijning, zorg ervoor dat ze de juiste waardes invoeren. Een aantal bandenboeren hebben nog de originele waardes in het systeem staan, maar die wil je echt niet. Anderen kunnen je vast juiste waardes geven.

    Banden zijn belangrijk, houdt er altijd rekening mee om alle 4 te vervangen. Zoek ook hiervoor op het forum voor wat betreft merk type. Ook in verschillende prijsklassen zijn goede banden te koop.

    Hardtop kan ik je geen advies over geven.

    Kijk trouwens even na of de distributie riem is vervangen. Best wel belangrijk.
    MG ingeruild voor een boot en een onderwaterscooter
    http://www.diverspoint.com
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Kleine TF projectjes

    door ErikB » di nov 13, 2012 6:54 pm

    Frankiefrank schreefColon- De lak van mijn TF is nog in goede staat, echter wil ik wel graag dat hij eens goed in de wax word gezet, wie kan mij doorverwijzen naar goede schoonmaakproducten? Dit is wel een klus die ik pas volgend jaar wanneer het goed weer word wil gaan doen. Voor nu kan hij nog door de wasstraat met de hardtop.

    De algemene indruk van de lak gaat er niet op vooruitgaan door veelvuldige bezoekjes aan de wasstraat.Bij nadere inspectie zal je zien dat er aardig wat krasjes ontstaan door zo een bezoekje.
    Voor de ideale producten verwijs ik graag door naar onze sponsor Meguiar's. Sponsor of niet, ze hebben goede producten die in combinatie met een goede werkwijze schitterende resultaten kan opleveren.
    Voordat de auto in de wax wordt gezet (beschermlaagje), moet je eigenlijk zorgen dat de basis goed is. Een laagje wax geeft geen extra glans. De glans kan veranderen (bvb. de kleur nuance en diepte), maar het zal niet meer gaan glanzen. Ook wil je niet, tijdens het inwrijven met wax, dat er oppervlakte vuil loskomt en met de wax over de lak wordt geschoven. Zoek eens naar het 5-stappenplan, waarbij alle stappen beschreven worden: van het wassen tot het periodiek onderhouden van die waxlaag.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten