TTB 56
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: TTB 56

    door Sander » ma okt 22, 2012 3:27 pm

    tot 175pk pak je de 52mm boven 200pk de 56mm daar tussen is het situatie afhankelijk.

    De 52mm pas 1:1 zonder gezeur. De 56mm is aangepaste gasklep van de T-serie die je niet zo mooi kunt afstellen.
    Building >200BHP K-series
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: TTB 56

    door schrokke » di okt 23, 2012 8:35 am

    Het gaat toch iets meer opbrengen dan die 0,001% zuiniger. Het rendement van de motor word er hoger mee, de pompverliezen nemen af. Niet dat het zo duidelijk meet baar gaat worden, maar als je voorheen moeite moest doen om bv onder de 6,5l/100km te geraken zal het achteraf makkelijker zijn.

    Het enige probleem is dat een motorbesturingsysteem met MAP sensor,werkt met loadindex mappen. Daarmee weet de ECU welke de loadindex is bij een bepaalde gasklepstand in relatie met het toerental en de manifolddruk(MAP). Als je een grotere gasklep plaatst kloppen deze waarden niet meer. In deellast en closed loop zal inderdaad de lambda integrator regeling dit gedeeltelijk bijpassen. Maar het duurt wel effe alvorens de long term regeling is bijgeleerd. Bij diegene die steeds de batterij afkoppelen gaan de adaptiewaarden terug verloren en begint het leerproces telkens opnieuw. Komt daarbovenop nog bij dat er grenzen zijn aan deze adaptiewaarden. Eens deze worden overschreden gaat op sommige systemen zelfs het MIL lampje branden.

    In open loop schakelt de ECU over op vooraf ingestelde waarden, en gaat er volgens mij niets meer aangepast worden, want dan kijkt de ECU niet meer naar de lambdasonde.

    Als je een grotere gasklep op een systeem met MAF sensor plaatst krijg je meteen reactie van de ECU en voel je ook goed wat een grotere gasklep doet.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    British Steel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON zo okt 14, 2012 3:47 pm
    WoonplaatsCOLON Lampertheim, Germany
    CONTACTCOLON

    Re: TTB 56

    door British Steel » di okt 23, 2012 6:02 pm

    Dus 3 van mijn beste vrienden een 56 gaspedaal te nemen, een MG is een zeer ervaren monteur,
    Mark heeft ook een ingebouwde een van ZandF.
    Ik merk het verschil, want ik heb een aantal gas hier en deze hebben ook een paar keer veranderd,
    zul je waarschijnlijk mijn set-up erg goed en ik ben gelukkig. en ik heb zelfs rijden zonder PPI,
    de anderen gaan met PVB en onder druk
    - Idle 3,5 bar
    - 3,8 bar deellast
    - Vollast 4,3 bar
    en het lijkt heel goed te werken, zijn ook heel snelle manier :)
    MGTF135, Starlight Silver,
    MGTF135, Platinum Silver,
    MGTF135, British Racing Green (HFF),
    MGZR160 MKII, X-Power Grey,
    alles origineel

    Homepage: MG-Worms
    Facebook: Facebook

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten