door Kasper » wo sep 12, 2012 8:22 pm
Ik zou in eerste instantie zeggen: gewoon zwart. Maar ik zie dat je knipperlichten ook al aangepast zijn naar Mk2. Zwarte raamstijlen en oranje knipperlichten zijn DE externe kenmerken van een Mk1. Nu je het een al aangepast hebt, je een hardtop in kleur hebt. Dan zou je anders willen overwegen en je auto een Mk2 uitstraling geven.
Later zul je wellicht zeggen, "jammer, dat had ik nooit moeten doen". Maar dat is tegen de tijd dat een F een klassieker is geworden. Het origineel brengt dan altijd meer op, Ondanks de verbeteringen verwacht ik dat een Mk1 F tegen die tijd een betere waardering heeft als een Mk2 of TF. (gebaseerd op o.a. de Mk1 MGB t.o.v. de Mk2, 3, 3.5, 4 en LE)
Maar goed, met even weinig moeite heb je dan de kleur weer terug origineel zwart gemaakt en hoop je dan een paar uiterst zeldzame oranje pinkers op de kop te tikken. Maar je doet nu wel mee met de huidige mode.
Mijn F is Charcoal, de combinatie met oranje pinkers en zwarte raamstijl is dan veel meer voor de hand liggend, duidelijk dat het bij mij zo blijft.
MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel