De MGF is een super wagen, maar ik zou hem niet gebruiken als daily.
Als je niets afkent van een auto blijf je er beter vanaf, want de officiële support stelt echt niks meer voor, tenzij je een snelcursus autotechniek kunt volgen en zelf alles kunt bijhouden.
Ik zeg niet dat er snel kosten aan een F zijn, maar als er kosten zijn dan kan de rekening wel behoorlijk oplopen omdat de motor erg moeilijk bereikbaar is. Als je naar een gewone garage gaat zonder extra F kennis dan kom je zeker in een doodlopende straat terecht. Er zijn veel aspecten die écht niet standaard zijn en een gewone garagist gaat daar een nachtmerrie aan beleven, terwijl iemand die het kent vlot zijn ding kan doen.
Reken er ook op dat een F al 12 jaar oud is en dat er nu behoorlijk veel mensen mee rijden die niet zo nauw zien. Dit resulteert vaak in erg slecht onderhoud en de nodige miserie achteraf. Er zijn hier op het forum veel getuigenissen van mensen die een goedkope F kochten en er een (klein) fortuin in hebben gestoken om hem terug in goede staat te krijgen. (ik reken mezelf hier mee in)
kortom : de F is een sublieme liefhebberswagen, maar "het baasje moet weten hoe ermee om te gaan".
Misschien komt deze post negatief over of schrikt hem je behoorlijk af, maar ik denk dat ik erg objectief mijn mening heb gegeven en op termijn ben je beter met een eerlijk negatief antwoord dan met een verbloemd probleem.
Als je een goedkope auto occasie wil kopen dan moet je een Volvo of een japanse auto met weinig extra toeters en bellen nemen, waar er erg veel van rondrijden en die in de garages erg vlot te onderhouden is zonder speciale kennis..
Succes nog met het maken van een moeilijke keuze, want ja, de F is niet zomaar een gewone auto en dat zie je...
@ emile : hopelijk zitten er geen té lange zinnen in mijn betoog
