door Gydotron » zo jul 29, 2012 11:10 pm
Als ziet hoeveel MGF's er te koop staan tussen de 3000,- en 6000,- Euro en je merkt dat dit de gangbare gevraagde prijs is, hoe kan je dan weten of je een goede hebt gekocht?
OK, je kan wat opzoekwerk verrichten, maar ook dat is summier. Ook heeft niet iedereen iemand in zijn kennissenkring die MGF (T) kenner is.
Moest ik nu een MGF of MGTF kopen zou ik beter uitkijken want ondertussen weet ik al een beetje meer waarop te letten.
Wij hebben onze MGF bij een garage gekocht en die geeft garantie. Wat die garantie waard is weet ik niet want er zijn blijkbaar maar weinig mensen die iets van een MGF kennen.
Wij hebben onze MGF 4500,- Euro betaald en in deze prijs is een een nieuwe distributieriem, geleidingsrol en waterpomp geplaatst (met factuur)
Wat heb ik ondertussen gedaan:
Eén hydragasbol vervangen, groot nazicht gegeven en er was 1 schakelkabel stuk en beide zijn vervangen.
Ik heb nog een lijst "te doen" en die wordt afgewerkt. Misschien ben ik in totaal wel 2000 a 3000,- Euro kwijt, maar dat maakt mij niet uit. Straks wordt het een fijne en betrouwbare wagen.
Had ik misschien beter één van 7500,- Euro of meer gekocht, misschien wel, ik weet het niet.
Het voordeel van het zoals wij het nu doen is dat we goed weten wat er aan gebeurt is en langzaam de wagen in perfecte staat trachten te brengen.
De belangrijkste zaak is dat de wagen technisch in orde is en esthetische zaken kunnen later nog.
Ik denk wel dat indien je zelf niet wil werken aan de wagen je best een stuk meer uitgeeft.
Grtn Guido
MGF