BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
surpercharged mg-f
  • JP
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 4
    GeregistreerdCOLON do sep 29, 2005 11:53 am
    WoonplaatsCOLON Beerzel 2580

surpercharged mg-f

door JP » ma dec 05, 2005 4:57 pm

beetje duur voor Sinterklaas ? :cry:
    http://www.turbotechnics.com/docs/cars/mgf.htm
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma dec 05, 2005 6:58 pm

Beetje duur voor Sinterklaas, de kerstman en de paashaas te samen.

Oh ja... als je het één en ander overweegt; iets of wat van samenvatting en mogelijkheden is hier te vinden: http://www.mgtf.be/MO_TU_EN_main.html
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di dec 06, 2005 10:36 am

Het valt opzich nog wel mee, als je ziet hoeveel pk's je er bij krijgt en hoeveel je vaak moet betalen bij de dealer voor een grotere motor...

Zal dit ook goed zijn voor je motor of is die naar een paar km afgeschreven? En is het eigenlijk mogelijk om een ander blok in je F/TF te zetten?
    Lotus Elise S2 111s
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di dec 06, 2005 11:05 am

Mike heeft er ooit een Honda Vtec ingelepeld.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » di dec 06, 2005 11:08 am

Het is mogelijk om een Honda type R blok er in te zetten. Dan kom je volgens mij direct op 200 pk. 8) Andere motoren weet ik eigenlijk niet direct.

Het zwaarder belasten van een motor brengt zal, denk ik, zeker extra slijtage en een groter risico op het in de soep draaien van de motor met zicht mee brengen. Het is alleen de vraag hoeveel extra belasting een bepaalde modificatie met zich mee brengt. Maar hiervoor kan je andere onderdelen, zoals in de eerste link versterkte zuigers, monteren. Een servicebeurt extra in het jaar zal dan waarschijnlijk ook niet slecht zijn. Een en ander zal ook afhankelijk zijn van de rijstijl van de bestuurder. :twisted:

Als je een turbo of een compressor monteert gebruik je denk ik de auto niet meer dagelijks. Ik weet niet of de auto dan nog lekker loopt om rustig in het verkeer mee te gaan.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1