door ErikB » di jul 10, 2012 1:13 pm
1) Je hebt een grotere kans om achteraan lek te rijden (voorwielen werpen het scherpe onding op en dan komt het klem te zitten tussen wegdek en loopvlak van het achterwiel).
2) Een reservewiel blijft een compromis, aangezien de meesten een unidirectionele band gebruiken. Eentje die in de twee richtingen mag gebruikt worden, zal dan van profiel en eigenschappen verschillen van de andere kant. Heb je ook een unidirectionele band op je reservewiel, dan heb je 50% kans dat het de juiste draairichting is. Ik zou kiezen voor eentje voor de rechterkant... de meeste rotzooi ligt aan de buitenkant van de weg.
3) Een velg (de TF 11-spokes) kan je makkelijk in de gewenste kleur bestellen op ebay (seller: MagikWheels). Oorspronkelijk is het reservewiel mat/satijn zwart, dit om duidelijk te maken dat de auto nog gebruik maakt van het compromis-wiel. Later kwam de LE500 uit met als mogelijkheid zwarte velgen. Het officiële reservewiel werd dan geel .... De oranje reservewielen waren die voor de MGF 160 Trophy. De resevewielen zijn identiek aan de andere velgen, enkel het kleurtje is anders.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)