Winterbanden
  • Avatar gebruiker
    Cipo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 9
    GeregistreerdCOLON ma jun 27, 2005 12:19 am
    WoonplaatsCOLON Reuver

    door Cipo » wo nov 30, 2005 11:06 pm

    Hallo,

    Ik heb vorige week winterbanden laten monteren.
    Mijn bandenspecialist adviseerde de Vredestein Wintrac 195/15/55.
    Deze heb ik laten monteren op een stel aluminium mg velgen die ik hier nog had liggen. ben hier tot nu toe zeer tevreden over. goeie grip.

    Cipo
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    Re: Winterbanden

    door John » za dec 03, 2005 3:40 am

    Renaat schreefColon 'k Zal eens navragen of hij ook aan het type Dunlop SP3 Wintersport kan geraken en tegen welke prijs.
    Ik heb ze destijds bij de Midas in Aartselaar laten onderleggen, die hadden toen een actie: 4 winterbanden voor de prijs van 3
    Bij een aantal anderen (oa Donckers) kon ik ze voor dezelfde prijs krijgen, maar Midas is Good Year dealer en ze hadden deze op voorraad.
    Dunlop is eigendom van Good Year, die hebben zelf geen winterbanden in het assortiment.
    Volgens Midas (en volgens de folder van Good Year) is de Dunlop SP3 de winter-versie van de Good Year F1.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • dtr
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 28
    GeregistreerdCOLON do okt 12, 2006 6:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oost-Vlaanderen

    winterbanden

    door dtr » wo dec 27, 2006 5:43 pm

    hey,

    daarnet bij niet eens zo een nat wegdek aan het slippen gegaan...

    winterbanden... dat was het eerste woord dat in me opkwam...

    maar is het echt nodig om er 4 te leggen ? wordt de wagen onstabiel indien ik enkel de twee achteraan vervang ?

    momenteel ligt er
    achteraan: BF GOODRICH 215/40/16
    vooraan: GOODYEAR EAGLE F1 195/45/16

    of is deze huidige combinatie al niet optimaal ?

    (bestaan er winterbanden met deze afmetingen?)

    alvast bedankt,

    dieter
    MG TF '03 elegance
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo dec 27, 2006 5:54 pm

    oeps,

    De combinatie die je nu hebt is al niet optimaal maar ik durf zo niet te zeggen of dat de oorzaak van je glijpartij is. MGF is zeer gevoelig op z'bn banden.

    Verder MOET je bij winterbanden altijd op alle op 4 de wielen winterbanden leggen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    door Rene » wo dec 27, 2006 11:24 pm

    Renaat leg er op wat je wil maar zorg wel dat je precies hetzelfde merk en type erop legt voor en achter (alleen de maat is dus anders)
    Ik heb daar trammelant genoeg mee gehad

    Hoop dat ik niet te laat ben, was een tijdje uit beeld

    vriendelijke groet Rene
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do dec 28, 2006 10:12 am

    Ik heb Dunlop SP Winter Sport 3D op ........ de Zafira
    Gewoon uit veiligheid: veel autosnelweg, slecht weer, druk verkeer maar toch goed doorrijden, slechte zichtbaarheid, verminderde grip door koude en/of neerslag, .... dan wil ik niet degene zijn die een te lange remafstand heeft.

    De Dunlop SP Winter Sport 3D zou één van de betere zijn, maar anderzijds (zo heb ik me laten vertellen) zou het verschil tussen winterbanden niet zo groot zijn als het verschil tussen 'zomer'banden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo dec 31, 2006 4:22 am

    Renaat schreefColon
    Maw, in plaats van de huidige 16"-velgen zou ik dus 15" moeten monteren aangezien er in 16" voor die maten (195/45 en 215/45) geen winterbanden beschikbaar zijn. Klopt dat? Kennen jullie misschien winterbanden die aan de bovenstaande maten voldoen?

    Als die niet bestaan, zoals de verkoper mij wijsmaakte, dan moet ik zoek naar velgen! Ik had Minlite-velgen voor ogen. Weet iemand waar ik die kan vinden?

    Ciao,

    Renaat


    Heb zojuist winterbandjes voor 16"-velgen gevonden:

    215/40 R 16 86 H RFD M+S SP WINTER SPORT M2 (Dunlop)

    site
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo dec 31, 2006 8:46 pm

    Remieme schreefColon
    Heb zojuist winterbandjes voor 16"-velgen gevonden:

    215/40 R 16 86 H RFD M+S SP WINTER SPORT M2 (Dunlop)

    site


    Is het niet beter om voor winterbanden juist iets minder brede banden te nemen?

    (SP WINTER SPORT 3D ROF 195/55 R16 87H Velgbescherming, runflat EUR 144,50)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma jan 01, 2007 5:01 am

    Bij traktoren leggen ze er zelfs nog een extra bandje naast om door de smurrie te ploeteren.

    heb nog geen wielerkoers in de sneeuw gezien, dus die dunne bandjes zullen wel niet opschieten ;)

    Maar zeker weten doe ik het ook niet hoor ;)

    Wilde ermee aangeven dat er inmiddels dus wel winterbandjes voor 16" te verkrijgen is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten