linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Kasper » wo maart 28, 2012 10:02 pm

    Sinds een paar dagen hebben we met onze TF het bovengenoemde probleem.

    Getest, de normale gang van zaken:
    * Schakelaar OK (getest met de andere schakelaar)
    * Motor OK (ompolen en de ruit gaat omlaag, maar niet omhoog)
    * Relais OK (zie bovenstaande + geswitched met een ander relais brengt geen soelaas).

    Nu zit er in een Mk2 met one shot open functie een besturingsbox in de A stijl. Hoe zit dit in een 2005. Volgens sommigen is er ergens in MY 2004 een andere besturing op gekomen. iemand op de hoogte?

    In het uiterste geval wil ik de functie gewoon proberen uit te sluiten maar liever niet natuurlijk.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON ma jan 12, 2009 6:04 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Johanm » do jun 21, 2012 5:29 pm

    Hi Kasper,
    Mijn zoon heeft ook een MGTF 2005 type.
    Hij heeft hetzelfde probleem dat de zijruit links geen opwaardse beweging meer maakt.
    Na controle in de garage(bij Land Rover. een ex MG Rover garage) blijkt er een probleem te zijn met een hoofd stuurdoos (body control unit). deze mmoet vervangen worden.
    Het onderdeel heeft typenummer YWC 001541. een onderdeel van om en bij de 500 Euro.
    Bijkomend probleem is dat de BARECODE van de zenders voor het alarm en deurontgrendeling moet geprogrameerd worden in de in de nieuwe BCU.
    Deze barcode hebben we niet in ons bezit dus moeten we 2 nieuwe zenders aankopen. Nog eens 250 Euro.
    De auto is nu in de garage voor de herstelling.
    Laat de BCU van uw wagen toch maar eens nakijken in een garage die de software heeft daarvoor.
    Good luck
    Groetjes,
    Johanm
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Bruno » do jun 21, 2012 11:56 pm

    :shock: :shock:

    De zenders en zelfs een andere 5AS is perfect te matchen aan de ECU met een T4. Niks nieuws nodig dus. Ook de rest van de diagnose lijkt me vreemd, en zeker de prijs.....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Andros » vr jun 22, 2012 6:56 am

    Moet toch een schoon job zijn he, garagist met onwetende klanten...

    Afbeelding
    De nachtspotter!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door RemcovanKuilenburg » vr jun 22, 2012 11:53 am

    HOLY F*CK.

    Linker portier van Bruno zijn TF ging ook niet omlaag. Nieuw mechanisme er in gezet en klaar.

    Ik zou mijn auto daar niet laten repareren voor dat bedrag aangezien het niet zo heftig kan zijn....
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Kasper » vr jun 22, 2012 12:32 pm

    Heren, heren. heren......

    Even het verhaal lezen, mechanisch gecheckt (met een ander mechanisme), schakelaar gecheckt. Bekabeling is tot op de motor OK. (de raam gaat wel naar beneden, alleen niet omhoog!)

    Normaal gesproken zit op de bestuurderszijde een ECU unit aan de binnenzijde tegen de deurstijl. Dat is bij een Mk2 F en bij een TF zo. Echter bij een 2005 heb ik het vermoeden dat het anders zit. Er is daar geen ECU te vinden. wellicht zit deze elders, wellicht is de aansturing anders.

    Ja, inderdaad Bruno en Andros, ik denk dat er soms wel eens wat wordt opgeblazen om wat geld bij de mensen uit de mouwen te kloppen echter, van ons forum heb ik sinds 28 maart nog geen betere reactie mogen ontvangen.

    Ik ga de TF binnenkort eens aan en voor een 2005 model geschikte de T4 hangen.

    Wordt vervolgd.....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON ma jan 12, 2009 6:04 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Johanm » vr jun 22, 2012 10:49 pm

    Beste Kasper,
    Ik ben benieuwd wat het resultaat is van de controle van uw tf bij de uitlezing op de T4.
    Ook bij onze wagen waren schakelaar,relais,motor ok.
    Garage bevestigde nogmaals dat BCU een defect heeft.
    Ik hou jullie op de hoogte vokgende week als de wagen terug is van de herstelling.
    Groetjes,
    Johanm
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON ma jan 12, 2009 6:04 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Johanm » zo jul 01, 2012 5:58 pm

    De MGTF van mijn zoon is sinds verleden vrijdag hersteld.
    Nieuwe BCU gemonteerd en 2 nieuwe afstandsbedieningen voor deurontgrendeling en alarm.
    Alles functioneert weer perfect.
    De diagnose van de garage was dus wel correct.
    Nochtans dure herstelling. 1021 Euro.
    Groetjes,
    Johanm
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door ttdesign6 » zo jul 01, 2012 6:48 pm

    Da's potverdomme een duur grapje :shock:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door philipvanv » zo jul 01, 2012 11:48 pm

    amai mijne frak!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Bruno » ma jul 02, 2012 10:33 am

    Maar waarom 2 Nieuwe afstandsbedieningen, en de ECU is toch perfect via E-bay te vinden voor een appel en een ei ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON ma jan 12, 2009 6:04 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Johanm » ma jul 02, 2012 6:34 pm

    Bruno schreefColonMaar waarom 2 Nieuwe afstandsbedieningen, en de BCU is toch perfect via E-bay te vinden voor een appel en een ei ?


    Juist ja. Bestelling bij garage voor afstandsbedieningen waren reeds geplaatst als wij ook een set op e bay vonden.
    Ik heb deze aangekocht voor mijn TF als reserve want ik heb de barcodes van mijn actuele afstandsbedieningen ook niet.
    Gr
    johanm
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door mrcarribean » ma jul 02, 2012 10:18 pm

    Johanm schreefColon
    Bruno schreefColonMaar waarom 2 Nieuwe afstandsbedieningen, en de BCU is toch perfect via E-bay te vinden voor een appel en een ei ?


    Juist ja. Bestelling bij garage voor afstandsbedieningen waren reeds geplaatst als wij ook een set op e bay vonden.
    Ik heb deze aangekocht voor mijn TF als reserve want ik heb de barcodes van mijn actuele afstandsbedieningen ook niet.
    Gr
    johanm



    ik heb dit probleem ook met een tf van 2005 gehad, maar had dit aan de andere kant rechts dus.
    wat betreft die barcodes als je die niet hebt kan je ze nomaal gezien met de t4 toch terugvinden in de bcu en overprogrameren in de nieuwe bcu dus dat is puur geldklopperij geweest van die garage.

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Kasper » ma jul 02, 2012 11:08 pm

    Wij hebben ook even een check met de T4 laten doen, 't-is inderdaad de ECU.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Johanm
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON ma jan 12, 2009 6:04 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Re: linker portierraam wil niet omlaag (TF2005)

    door Johanm » wo jul 04, 2012 6:07 pm

    Kasper schreefColonWij hebben ook even een check met de T4 laten doen, 't-is inderdaad de ECU.


    Volgens verschillende bronnen van techniekers die vroeger in een MG garage werkten is de barcode van de afstandsbediening niet terug te vinden in de bcu. Zelfs niet met een T4.
    Groetjes,
    Johanm

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten