BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.
  • vinnie vvc
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON do jun 16, 2011 11:33 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum

    Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door vinnie vvc » do jun 14, 2012 11:54 am

    Al enige tijd heb ik "last" van een fluitend geluid tijdens het rijden.
    Ik denk dat het een versleten set tandwielen is in het difrentieël. Het is in welke versnelling dan ook aanwezig en ook wanneer ik de koppeling in trap en het dif door blijft draaien door de draaiende wielen. Ook heb ik last van een lichte schok als ik spontaan gas geef of het gas abrubt los laat. Wat denken jullie? Is dit (zoals ik vermoed) een gaar dif?

    Zo ja, is er nog verschil tussen een VVC en een niet VVC bak?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door Kasper » do jun 14, 2012 12:11 pm

    item van "How to" verplaatst naar "Algemeen technisch".
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door Kasper » do jun 14, 2012 12:23 pm

    Bak van Mpi en vvc is als bouwvorm identiek er zitten echter andere versnellingsbakverhoudingen in. De vvc is iets korter gegeard.

    Maar wat doet je denken dat er iets met het differentieel is? Voor hetzelfde geld is het een wiellager. Veel meer voorkomend defect (en een stuk minder ingrijpend om op te lossen).
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • vinnie vvc
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON do jun 16, 2011 11:33 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door vinnie vvc » do jun 14, 2012 12:56 pm

    Nou, ik heb ooit een MR2 gehad met hetzelfde probleem. En het lijkt qua gevoel erg op wat ik daarbij heb ervaren.

    Trouwens, als ik aan het straatje keren ben, dan hoor ik ook een knisperend geluid als ik de koppeling op laat komen en de wielen weer beginnen te draaien.. Het lijkt me duidelijk uit de bak te komen.. Wielen hebben trouwens geen speling.. voel
    en hoor niets als ik aan de wielen rammel..
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door ttdesign6 » do jun 14, 2012 6:22 pm

    De ''schok'' als je het gas abrupt los laat kan ook komen door versleten rubbers oid dan kantelt de motor meer met een schok als gevolg.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • vinnie vvc
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON do jun 16, 2011 11:33 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door vinnie vvc » do jun 14, 2012 9:16 pm

    Dat klinkt idd ook erg logisch. Maar wat is het knisperende (tandwiel) geluid dan bij de optrekken vanuit achteruitversnelling naar vooruit dan?? Mischien dat ik er toch gewoon maar in de garage even naar moet laten kijken... Iemand suggesties voor een goede? Mischien iemand van het forum??
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door Rob » do jun 14, 2012 9:55 pm

    Je kunt de achterkant eens mbv assteunen van de grond zetten. Motor starten en hem bv in zijn twee eens laten lopen.
    (wel voorwieltjes goed blokkeren). Dan zou je om beurten eens een achterwiel kunnen tegenhouden en letten op de "foute geluidjes"
    Misschien kun je hier iets uit distilleren.
  • vinnie vvc
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON do jun 16, 2011 11:33 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door vinnie vvc » do jun 14, 2012 10:39 pm

    Dank voor de reacties tot nu toe.. Ik ga hem eens met de achterwieltjes in de lucht hangen.. Kijken wat ik eruit af kan leiden.. Keep you informed!!
  • AdT
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 83
    GeregistreerdCOLON di jun 07, 2011 10:25 pm
    WoonplaatsCOLON Blaricum

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door AdT » za jun 16, 2012 5:26 pm

    Ik zie dat je in Hilversum woont Vinnie.
    Een garage die ik kan aanbevelen is G&S in Huizen.
    Echt een MG fanaat (vooral klassiek) maar voor MGF/TF kan je bij hem ook prima terecht.
    Zelf heeft hij diverse MG's waaronder zowel een F als een TF (van zijn vrouw), dus dat zit wel goed.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door RemcovanKuilenburg » ma jun 18, 2012 1:37 am

    G&S in Huizen, dat is lang geleden zeg. Ik kwam er vroeger altijd met mijn mini. Leuke garage met af en toe streken zoals elke garage.

    Maar je kan ook altijd naar Amersfoort komen om eens te kijken naar je auto.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • vinnie vvc
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 30
    GeregistreerdCOLON do jun 16, 2011 11:33 pm
    WoonplaatsCOLON Hilversum

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door vinnie vvc » ma jun 18, 2012 9:56 am

    Beste Remco, graag kom ik eens naar Amersfoort, ik kan alleen op de donderdagavond niet. Let me know wanneer ik langs kan komen. Ga toch liever naar iemand van het forum.. :-)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Diff/versnellingsbak geluiden.. en problemen.

    door RemcovanKuilenburg » ma jun 18, 2012 11:03 pm

    Ik kan kijken of ik deze week in Hilversum zit. Dan kom ik wel even bij jou langs.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten