BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Wat kost het onderhoud van een TF
  • Moet ik een hardtop kopen voor de winter?

    Jazeker!
    7
    64%
    Nee, nergens voor nodig.
    4
    36%
     
    Totaal aantal stemmenCOLON 11
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    Wat kost het onderhoud van een TF

    door Pete » do nov 24, 2005 10:41 am

    Hoi F-Community,

    Ik sta op het punt om een TF te kopen en kan haast niet wachten :-)

    Echter vraag ik me af wat het onderhoud van een F, TF gaat kosten. Kunnen jullie me wat richt prijzen geven? Kleine beurt, grote beurt, distri riem.... wat kan ik zelf goed doen om te kosten toch wat in de hand te houden etc...

    Alvast bedankt,
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » do nov 24, 2005 2:04 pm

    Hoi Pete,

    allereerst welkom op dit Forum.

    Wat de juiste prijs is van een onderhouds kan ik je niet zeggen, ik weet alleen dat dit totaal in lijn ligt van het onderhoud bij een andere wagen (uitgez leasebakken uiteraard)
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do nov 24, 2005 2:09 pm

    Is allemaal ook afhankelijk van hoe standaard de F/TF is :wink: ... en van de leeftijd uiteraard. MG geeft hier toch globale richtlijnen voor!? Heb ik ergens eens iets over gelezen.... Iemand??
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do nov 24, 2005 2:16 pm

    Hoi Pete,

    Welkom bij het forum. en succes met je zoektocht naar een TF.

    Een MG(T)F is in principe een auto die in grote lijnen is opgebouwd uit componenten van normale gezinswagens, motor, wielophanging, en vele andere componenten zijn dus niet exclusief voor deze wagen gemaakt. Hierdoor is het kostenplaatje voor onderdelen beheersbaar. Dit is sinds de 1e MG zo'n 80 jaar terug al het geval en vormt 1 van de basisprincipes van MG.

    De auto is echter wel wat compact en anders gebouwd dan een alledaagse auto, dus soms heeft men wat meer tijd nodig om een en ander om te bouwen.

    Je kunt het wel zo duur maken als je wilt door de standaardcomponenten te vervangen door aftermarket producten. Iets wat MGeigenaren al sinds jaar en dag doen.

    Kasper
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » do nov 24, 2005 3:47 pm

    Ik heb laatst bij VJB motors dezelfde vraag gesteld en onderstaand antwoord ontvangen:



    Graag geef ik u onze richtprijzen voor het onderhoud van uw MG F.
    Kleine beurt (elke 20.000 km of éénmaal jaarlijks): +/- 150 €
    Tussenbeurt (eventueel luchtfilter e.a.) +/- 200 €
    Grote beurt (80.000 km; bougies, distributieriem): 300 à 400 €

    Prijzen zijn inclusief BTW en omvatten onderdelen + arbeidsloon.
    Weergegeven prijzen zijn richtprijzen en kunnen lichtjes afwijken van de
    reële kostprijs.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do nov 24, 2005 4:36 pm

    Ik heb vorige maand grote beurt gehad,
    en distributie riem en spannrol en waterpomp laten vervangen (80.000 km) en dat koste iets meer dan 700 euro
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do nov 24, 2005 6:55 pm

    Op je hardtop vraag heb ik met "Ja" geantwoord. Ik ben er immers van overtuigd dat een hardtop
    1) het gebruiksgemak in de winter verhoogt
    2) het rijplezier in de winter verhoogt (zolang het slecht weer is)
    3) het cabriokap-sparend werkt (vnl. bij kappen die niet zwart zijn)
    4) er nog wel redenen te bedenken zijn.

    Voor een dagelijkse auto zijn bovenstaande puntjes belangrijker dan voor een auto die de garage eens occasioneel verlaat.

    Ik sta op het punt om een TF te kopen en kan haast niet wachten :-)


    Hier ga je geen spijt van krijgen....
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » do nov 24, 2005 9:27 pm

    Ik heb een hardtop erop liggen nu en het lijkt me handig in de winter maar ik rijd bijna niet in de winter. Als je de auto gebruikt voor dagelijks vervoer lijkt het me comfortabel.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do nov 24, 2005 11:53 pm

    ik heb mijn softtop voor dagelijks gebruik en vind het geluid van de wind en baan soms storend. Maar om daarvoor een hardtop te kopen...
    Sorry, maar als het diep winterd en de sneeuw langs de kanten van de baan ligt durf ik nog eens een sjaal om te slaan, de verwarming op de voeten te zetten, een paar handschoenen om te doen en te genieten. 8)
    Voor alle andere dingen gebruik ik de vrouw haar auto en eerlijk gezegd, de verhouding is 90/10.
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » vr nov 25, 2005 3:29 am

    Hardtop blijft imho een zeer persoonlijke keuze en sterk afhankelijk van het gebruik.
    Ik zou de hardtop op mijn TF (dagelijks gebruik) niet willen missen, zeker vanwege het extra comfort. Als bij zeer slecht (winter)weer de windvlagen en de regen om de auto waaien voel je je toch wat prettiger en meer beschermd. Ook de softtop ligt lekker warm en droog en zout en andere narigheid krijgen ook geen kans.

    De hardtop is (met twee mensen) zeer snel te monteren en te verwijderen. Als het mooi winterweer is kun je dus snel genoeg topless rijden. Dat doen wij meestal meerdere keren per winterseizoen.

    Op de Midget hebben we dan weer geen hardtop, die komt in de winter slechts af en toe buiten. Meestal alleen voor een ritje bij mooi weer. Dan wil je vaak juist zonder kap, dus zeker niet met een hardtop.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » vr nov 25, 2005 1:09 pm

    Ik heb hem nog niet echt gemist (is ook mijn eerste winter met F). Ik gebruik mijn F wel dagelijks. Oké, het is frisser als je instap, ik heb 1 keer ijs aan de binnenkant van de voorruit gehad, maar de verwarming in combinatie met de airco werkt goed.

    Misschien denk ik er aan het einde van de winter anders over.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » vr nov 25, 2005 3:10 pm

    Bedankt mannen, voor alle input.
    Het verhaal over de hardtop lijkt me ook duidelijk, het is vooral een persoonlijke keuze tussen comfort en het cabrio gevoel. Ik zal het eerst maar eens zonder proberen. Geld uitgeven kan altijd nog :-)

    Grt,
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » vr nov 25, 2005 6:46 pm

    Jean, hierbij vertel ik je vast dat de airco niet werkt beneden een bepaalde temperatuur. Uit m'n hoofd is dit +2 celcius.

    Dan denk je niet direct dat de airco kapot is als het vriest.

    Johan
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 18 en 0 gasten